Skokowe podnoszenie i opuszczanie ..? Uszkodzony siłownik ?
Witam ,
Posiadam C5 tke tourer z grudnia 2012 r. Ostatnio pojawił się problem. Przy podnoszeniu i opuszczaniu przód auta opada i podnosi się płynnie natomiast tył w pewnym zakresie podnosi i opada ale skokowo ... objaw taki jakby siłownilk pracował na sucho albo był przytarty . Bo kołysze delikatnie całym autem i podnosi i opuszcza jakby skokowo czli jakby gdzieś był jakiś opór . Jak go kupiłem to pojechałem do ASO i diagnoza . Przedni lewy miał wyciek więc wymiana a tylny lewy zapocony był ale nie ciekł więc nie wymieniałem. Problem wystąpił po dłuższym postoju auta zostawiam go na tydzień bo jestem kierowcą więc stoi sobie ponad tydzień i czeka ... dodam jeszcze że chyba mam zbyt szczelny korek od lds u bo jak mam dokręcony na max to zawieszenie sprawia wrażenie twardszego a jak odkręce to psyknie jakby ciśnienie uciekało więc nie dokręcam na maxa tego korka . No i ostatnio jak spobie sprawdzałem poziom to dokręciłem na maxa , pojeździłem trochę i czuje że coś twardo , odkręciłem korek no i pojawił się ten problem przy podnoszeniu i opuszczaniu no i podczas jazdy nawet po autostradzie czuć jakieś wibracje i tak mi się wydaje że może to jest związane z tym ciężko pracującym siłownikiem . Chyba że to sfera ? ale auto nie opada samo nic z tych rzeczy . Wrażenie jest takie jakby stać na sporej górce na hamulcu i delikatnie go popuszczać to podobny dźwięk . Może ktoś ma jakieś pomysły ???
Ostatnio wymieniałem to w ASO bo był skorodowany stary . Ale on chyba odpowiada za całą oś więc nie bujało by autem na boki a wrażenie jest jakby coś "trzymało" bądź blokowało z jednej strony bo kołysze furmanką . Może by prysnoł tam jakimś WD40 albo smarem tak na wszelki wypadek
Kolego plastoriusz, nie pomogę w sprawie technicznej siłownika z tyłu w Twoim Citroenie C5 III - ponieważ mam inne rozwiązanie tylnego zawieszenia w swoim C5 II i moje doświadczenia mogą w tym przypadku być mało pomocne - ale podpowiem, byś nie używał popularnego odrdzewiacza w spray'u do mechanizmów z uszczelnieniami gumowymi -> tymczasowa poprawa działania mechanizmu kończy się najczęściej chemicznym uszkodzeniem gumowego elementu i koniecznością jego wymiany na nowy. Dlatego, jak próbujesz "reanimować" siłownik z płynem hydraulicznym LDS wewnątrz, psiknij ze strzykawki niewielką ilością LDSu w pobliżu uszczelnienia i zaobserwuj czy jest poprawa.
Kiedy pojawił się problem z korkiem na zbiorniku z LDSem, obejrzyj dokładnie stan uszczelki i jej zamocowanie w korku oraz zwróć uwagę, aby otworek w korku był drożny -> korek i uszczelka muszą być bez uszkodzeń i idealnie czyste.
Nie modyfikuj mechanizmu poprzez nacinanie, rozwiercanie, itp. Zamiast naprawić, można uszkodzić delikatny mechanizm regulacji ciśnienia w zbiorniku LDS. Wystarczy raz na jakiś czas dokładnie oczyścić korek i uszczelkę, i hydraulika pracuje bez zarzutu.
Zrobił bym tak jak poradził kolega Pyotrek - pomimo tego, że łącznik korektora wysokości był wymieniony przez Autoryzowaną Stację Obsługi - na kanale samochodowym sprawdził bym pracę korektora podczas podnoszenia i opuszczania nadwozia. Od tego bym zaczął próbę rozwiązania problemu.
Mnie się wydaje, że skoro po wymianie przedniego siłownika problem nastąpił to czy zastosowano procedury odpowietrzania układu mechanicznie jak i poprzez komputera diagnostycznego co podejrzewam, że jednak tego nie zastosowano o czym świadczy dużej ilości powietrza w układzie odkręcając korek od zbiorniczka. (nie radzę kontynuować dalsze jazdy a jak najszybciej doprowadzić do porządku, bo nie długo zgubisz korka albo rozsadzisz zbiorniczek)
Należy pamiętać, że poziom płynu inaczej sprawdza się w C5I- II niż C5 III gdzie należy najpierw komputerowo spuścić powietrze czyli auto opada prawie do samej ziemi i dopiero sprawdza się poziom płynu. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.