Benzyna do tego z LPG + dobrym wyposażeniem to "biały kruk", który chyba muszę sobie odpuścić.
Te 2 egzemplarze o których pisałem wcześniej już sobie odpuściłem - pierwszy z powodu sporej ilości usterek i grom wie czego jeszcze. Drugi z kolei z jasnego powodu "ściemnionego przebiegu" i słabej wersji. Znalazłem kilka modeli (w sumie 16 ) i chciałbym was prosić o pomoc w odsiewie co jest warte uwagi. Kryteria jakie przyjąłem to 1. wyposażenie 2. cena 3. odległość ode mnie. Tak więc po kolei wg priorytetu na początek Top6 tego co znalazłem.
Troche się obawiam kosztów napraw diesla i nie wiem jak sprawdzić co może być nie tak.
Dwumasa o której od każdego znajomego słyszę że to "zło", DPF - który przy moim stylu jazdy 5dnix2x2km + weekendy czasami 2x30km nie jest dobrym rozwiązaniem, rozrząd - który powiedziano mi że dobrze na "dzień dobry" wymienić oraz automat i elenktyczny hamulec ręczny nie są tanie w naprawie jak coś nawali.
Ktoś gdzieś (nie pamiętam już gdzie) mówił że jeździ dieslem na podobnych odległościach i nie ma problemu co mnie trochę podbudowało, bo zakochałem się w tej cytrynie i muszę asap zmienić samochód ze względu na fakt że mój aktualny się rozsypuje.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Pon 17 Gru 2018, 18:09
Temat postu:
Re: C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Xeo napisał:
Troche się obawiam kosztów napraw diesla i nie wiem jak sprawdzić co może być nie tak.
Dwumasa o której od każdego znajomego słyszę że to "zło", DPF - który przy moim stylu jazdy 5dnix2x2km + weekendy czasami 2x30km nie jest dobrym rozwiązaniem, rozrząd - który powiedziano mi że dobrze na "dzień dobry" wymienić oraz automat i elenktyczny hamulec ręczny nie są tanie w naprawie jak coś nawali.
Ktoś gdzieś (nie pamiętam już gdzie) mówił że jeździ dieslem na podobnych odległościach i nie ma problemu co mnie trochę podbudowało, bo zakochałem się w tej cytrynie i muszę asap zmienić samochód ze względu na fakt że mój aktualny się rozsypuje.
Jak kupisz auto zadbane lub chociaż takie, w którym użytkownik pilnował podstawowych przeglądów, wymian itp. i nie czekał z ew. naprawami, to będziesz dłuuugo jeździł bez problemu.
Z kosztów (nie wiem jak w Twoich okolicach, ale podam w okolicach Wrocka).
Rozrząd, z tego co pamiętam z pompą wody, simmeringami itp. zapłaciłem za części z robocizną bodajże niecałe 1300 czy 1200zł (w dodatku robione to było w ASO Mitsubishi).
Regeneracja DPF to 900zł
Dwumasa i sprzęgło to z tego co pamiętam tysiąc kilkaset złotych (pytałem z ciekawości o ceny, u mnie na razie nie ma oznak padania).
Regeneracja turbo ok. 600zł.
Jak widzisz, nie są to jakieś mega wydatki.
Co do skrzyni automatycznej i hamulca to się nie wypowiem, bo ja akurat nie chciałem auta w automacie (a elektryczny hamulec podobno faktycznie w C5 lubi się zepsuć). Automat brałbym w aucie max.2-3 letnim. W starszych nawet bym sobie głowy nie zawracał bo nie wiadomo jak ktoś jeździł tym autem i ile tak naprawdę nabił przebiegu.
Oferty przejrzałem na szybko. Ja bym się na żadną nie zdecydował
Albo nie ma 163 KM (tej słabszej wersji naprawdę, nie bierz, chyba, że lubisz spokojną jazdę i faktycznie tylko w mieście), albo nie ma nawigacji. No, ale ja mam inne oczekiwania, Ty inne. Np. bluetooth też jest fajną sprawą. U mnie to podstawa. Tutaj nie patrzyłem czy któryś to ma.
Tutaj np. jest myk z licznikiem:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-163ps-exclusive-manual-skora-el-klapa-super-stan-gwarancja-ID6ByXPd.html
W ogłoszeniu 199, a na liczniku 204 000 Choć dali pewnie żeby więcej ludzi w wyszukiwarce odnalazło ogłoszenie.
Poczekaj rok to Ci sprzedam mojego
Re: ( Citroen C5 ) C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Dzięki za info, książka serwisowa albo przynajmniej faktury są dla mnie kolejnym wyznacznikiem do odfiltrowania ofert.
Głównie jeżdżę po mieście, od święta jak to się mówi dalszy wyjazd. Mówisz że 140KM bardzo mułowaty jest? Ja do demonów prędkości nie należę ale wolę mieć mały zapas jak trzeba wyprzedzić. Aktualnie 90KM w Astrze to mało i często brakowało :/
Z tych tutaj 2 są 163 ale to nie cała połowa tego co znalazłem. Przefiltruje jeszcze o dokumentację i wrzucę pozostałe.
Re: ( Citroen C5 ) C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Witam.
Co prawda jeżdżę benzynowcem,ale uważam,że te 140 KM (143 KM) to jest ani dużo,ani zbyt mało.Mało jeśli lubisz "sportową" jazdę,ale do wyprzedzenia od czasu do czasu wystarcza... Przyznaję ,że jak kupisz zadbane to pojeździsz,ale całkowicie wkładu po kupnie nie da się uniknąć. ,a rozrząd dla spokojności bym wymienił po kupnie. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Pon 17 Gru 2018, 19:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Xeo napisał:
Mówisz że 140KM bardzo mułowaty jest? Ja do demonów prędkości nie należę ale wolę mieć mały zapas jak trzeba wyprzedzić. Aktualnie 90KM w Astrze to mało i często brakowało :/
Nie jeździłem C5 z 140KM. Mam tylko porównanie do innych aut o tej mocy. Wcześniej benzynowa Mazda 6 141KM, Toyota Avensis w benzynie 150KM (ale i w automacie). To silniki benzynowe, więc troszkę inna charakterystyka jazdy, ale w wakacje zrobiłem ponad 4000km nowiutkim Hyundaiem i40 (miał 270km na liczniku). Mocy miał 136 albo 141 bo różnie u niego podają, silnik 1.7 i diesel. Musiałbym porównać np. moment obrotowy tego Hyundaia z C5 140KM, ale różnica między i40, a moją C5 była naprawdę BARDZO odczuwalna.
Dlatego jeśli C5 140KM jeździ jak ten i40 o tej samej mocy (w dodatku w używanej C5 pewnie kilka koni zdechło) to ja bym się męczył w takim aucie. Zresztą, kiepska dynamika silnika w i40 jest np. powodem dla jakiego go nie kupię po sprzedaży C5. Wizualnie na zewnątrz i wewnątrz, autko fajne, wygodne. W sedana zapakowaliśmy się do Chorwacji. Jednak jak dla mnie, słaby silnik dyskwalifikował to auto.
Re: ( Citroen C5 ) C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Dokładnie.Inna specyfika jazdy benzyna a diesel,ale stosunek moment/obroty czy moc/masa też nie jest bez znaczenia.
Ale C5 Kombi(czy Tourer) też do lekkich nie należy... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen C5 ) C5 III - prośba o ocenę dla zupełnego laika
Generalnie mi jakoś bardziej leży benzyna z racji krótkich przebiegów ale znaleźć fajną wersję to szukanie igły w stogu siana stąd też zostaje mi diesel.
Mam zamiar od razu zaopatrzyć się w Lexi aby powoli też jej się nauczyć i przy jej pomocy cześć rzeczy ogarnąć we własnym zakresie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.