Dołączył: 02 Lip 2019 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Toyota Yaris
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Lip 2019, 16:29
Temat postu:
Citroen Berlingo 2019 Benzyna 1,2 warto?
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Nadszedł czas, że przymierzam się do zmiany samochodu na większy użytkowy. Do działalności foto oraz do jezdzenia na co dzień.
Pod lupę wpadł berlingo. Bardzo fajnie się prezentuje wersja M. Gdy złoży się siedzenia z tyłu długość powierzchni bagażowej wynosi około 175 Byłem w pozytywnym szoku bo jak na takie auto nie ma chyba na rynku z taką powierzchnią bagażową to jest na duży plus.
Odbyłem jazdę próbną i całkiem fajnie pracuje ten silnik 1.2
Jednak mam wątpliwości czy nie jest za słaby? Podobno jednostki 1.2 są awaryjne. Zresztą koncern francuskich samochodów nie cieszy się dobrymi opiniami na temat silników i zawieszenia.
Posiada ktoś już nowe Berlingo? Proszę o wypowiedzenie się i udział w dyskusji
Prosisz mnie o udział w dyskusji tylko nie wiele na temat tych aut wiem.
Zastanawiam się czy silniczek 1.2 nie będzie za słaby do budy. Może okazać się jak w wypadku scenic 2 z silnikiem 1,6.Po mieście spoko,ale na trasę to za słaby i jeżeli będziesz musiał gdzieś mocniej depną do szybkiego wyprzedzenia to może nie dać rady. Silniczek jest troszkę moim zdaniem mały i możesz się zdziwić.Nie napisałeś ile to ma kucy,
Jestem w tej chwili na etapie poszukiwań i dostałam właśnie propozycje Renault Scenic 2 siedmioosobowy ale z silnikiem 1.6 i kolega mi odradza bo jest jak napisałam wyżej.Do tej budy lepiej silnik 2.0 _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Tutaj jest silnik 1,2 110 kM Puretech czyli turbo. Silniki w nowych samochodach 1,6 to już max. Po woli odchodzi się od tych 1.6 i 2.0. Tak jak napisałem byłem na jeździe próbnej posiada 6 biegową skrzynię biegów i przyspieszenie ma całkiem całkiem tak więc myślę, że przy wyprzedzaniu nie było by problemu. Fajnie by było jak by się wypowiedziały osoby, które posiadają ten samochód. Nikt go nie posiada?
Witam,
od niedawna posiadam Berlingo poprzedniej generacji ze wspomnianym silnikiem 1.2 110KM PureTech.
Auta te nie były sprzedawane w Polsce, ale na zachodzie były dostępne od ostatniego liftingu czyli od 2016r...
Kilka uwag po przejechaniu 5 tyś km:
- dużo pali - w cyklu miasto lub autostrada jest to 9 litrów i to pod warunkiem, że nie przekraczam 130..., bo jak się kiedyś spieszyłem i deptałem 160+ (więcej ponad 160 to trudno wycisnąć ) to spalił 12,4 litra benzyny. Ekonomiczny potwór.
- silniczek sam w sobie pracuje równo i jak na 3 cylindry całkiem cicho, z zewnątrz słychać jakby kosiarkę ogrodową ale w aucie totalna cisza, oczywiście powyżej 120 już tak kolorowo nie jest, ale to zasługa budy...
- żadnych mankamentów z samym układem związanym z silnikiem nie zauważyłem i nawet do start&stop się przyzwyczaiłem i w mieście fajnie się to sprawdza, - co prawda warto wiedzieć, że taki akumulator kosztuje ponad 600zł (musiałem wymienić bo handlarz jakieś badziewie mi wstawił i po miesiącu padł)
- w moim aucie (rocznik 2017, określany jako berlingo III) do tego silnika jest trudno dostępny filtr powietrza i musiałem go wymieniać w serwisie, choć sądząc po czasie w jakim sobie poradzili to nie może to być trudne.
Auto do miasta się nadaje super, ale na trasę w mojej opinii raczej za drogie.
Planuję auto zagazować, bo właśnie skończyła się na mój egzemplarz międzynarodowa gwarancja, ale i tu sytuacja nie jest różowa bo ceny są od 4200 do ponad 6500 i to raczej ten najdroższy układ jest najlepszy, bo nie używa lubrykacji tylko dopala benzyną (Prins jakby co).
@wujarap dzięki za bardzo długą recenzję.
1. Z filtrem niby błahostka ale za każdym razem jeździć do serwisu to nie bardo
2. Silnik niby oszczędny a z tego co piszesz wcale taki oszczędny nie jest jak sie zastanawiam na wersją XL to mi mieszanie z 10 l spali
3. Pedał gazu cały czas "ciśniesz" czy jeździsz eko znaczy się przwidujesz i wtedy puszczasz pedał ?
4. Tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić jakieś kombi ?
Raczej nie jestem kierowcą superEko, jeżdżę dynamicznie ale spokojnie (przyspieszam zdecydowanie a potem utrzymuję stałą prędkość), to auto po mieście głównie prowadzi żona (u nas to dzieciowóz) i ona też Eko nie jest jednak do wariata drogowego tez jej daleko, a poza miastem w zasadzie tempomat więc głównie stała prędkość.
Przykład z poprzedniego weekendu - trasa 280km z czego 240 to 'eska' więc 120 na tempomacie pozostałe 40km to droga lokalna z kilkoma wioskami po drodze - średnie spalanie 8,9 litra...
Kolega zajmujący się klimatyzacją kupował niedawno nowe Berlingo i wziął wersję z blueHDi - on zawsze miał diesla i nawet nie myślał o benzynie, ale to świeża spraw więc coś więcej będzie wiadomo za kilka miesięcy.
Służbowo czasem jeżdżę w długie wyjazdy po 500 lub 900km w jedną stronę i wracam po 1 lub 2 dniach i ostatnio miałem okazję jechać Mazdą 6 z 2,5 litrową benzyną (automat) właśnie w kombi i w trasie gdzie głównie bo 95% stanowiły autostrady i eski (po połowie) spaliła Mazda 9,1 litra, a są też Mazdy z 2 litrową benzyną.
Aha no i kwestia przyśpieszenia, szczególnie przy większych prędkościach, to dla Mazdy nie był żaden problem - myślę, że w przyszłości będę celował w Mazdę 6... - napisałem na forum citroena :) :lol: _________________ Moje ukochane: Citroen C5 Kombi 2.0 16V+LPG 2002 oraz dla żony i dzieci: Citroen Berlingo III (B9) Multispace 1.2 i THP 110 PureTech (EB2DT) S&S
@Francuz_C8 jaki sens wymontowywać siedzenia skoro składa się na płasko i jest super przestrzeń o długości 175 cm (M) + chyba 30 cm (XL)
@wujarap spalanie to nie problem wiadomo najlepiej by było jak by palił około 7-8 litrów. Myślę, że z moją lekką-eko nogą można by tyle zrobić Bardziej chodzi tutaj o silnik 1.2 który czyta się, że jest awaryjny a silnik to jednak podstawa.
Teraz dylemat Berlingo M, XL czy Kia SW
Co do awaryjności silnika to nie znalazłem informacji mówiących aby była to słaba jednostka luba awaryjna, jedynie kilku klientów narzekało na serwis...
Silnik ten w roku jakoś 2017 dostał nagrodę za najlepszy silnik https://francuskie.pl/1-2-puretech-nagroda-silnik-roku-2017/
Tutaj test na 100kkm - https://www.auto-swiat.pl/testy/peugeot-308-12-puretech-130-test-dlugodystansowy-podsumowanie/6sewbyy
Co do spalania to warto jeszcze podać różnicę - w mojej wersji jest skrzynia 5 biegowa, a nowe Berlinga mają 6 biegowe przekładnie. _________________ Moje ukochane: Citroen C5 Kombi 2.0 16V+LPG 2002 oraz dla żony i dzieci: Citroen Berlingo III (B9) Multispace 1.2 i THP 110 PureTech (EB2DT) S&S
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.