Witam, niedawno kupiłem Citroena C4 1.4 z 2006 roku benzyna + gaz z malutkim problemem. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na mój problem, więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż ogrzewanie jest według mnie bardzo słabe. Silnik normalnie nagrzewa się do temperatury (2/3 kreski na wyświetlaczu), ELM wskazuje temperaturę ok. 86 stopni. Silnik się nie przegrzewa, ani nie ma problemu z dogrzaniem do tej temperatury lecz pomimo to leci zimnawe-letnie powietrze. W samochodzie klimatyzacja manualna, wąż górny gorący, dolny delikatnie ciepły, czasem chłodny. Do dolnego węża biegnie cieńszy wąż, który zawsze jest zimny. Po zdjęciu filtra powietrza przewody prowadzące do nagrzewnicy są ciepłe, ten bardziej od dołu jest gorący, drugi nieznacznie chłodniejszy, lecz wyraźnie ciepły. Dziś próbowałem odpowietrzyć układ, gdyż zrobiłem krótką przejażdżkę i postawiłem samochód na parę ładnych minut na wolnych obrotach, dogrzał się do odpowiedniej temperatury na wskazanej na wyświetlaczu, lecz o dziwo oba węże były zimne, włącznie z chłodnicą. O dziwo w tym samym czasie patrzyłem węże idące do ściany grodziowej do nagrzewnicy i robiły się powoli ciepłe, a według mnie powinien być ciepły górny wąż idący od chłodnicy, a on był trochę ciepły przy termostacie. Mimo wszystko spróbowałem odpowietrzyć układ, przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego popuszczałem odpowietrzniki, najpierw spróbowałem przy termostacie i leciał gorący płyn bez pęcherzyków powietrza, zakręciłem i przy wężach od nagrzewnicy to samo. Nie wiem czy to przez to, że odpowietrzałem, czy przez to że jakoś lepiej się już rozprowadziła ciecz, wąż górny po jakimś czasie zrobił się gorący, chłodnica ciepła, lecz dolny wąż raczej nie miał odpowiedniej temperatury, gdyż był tylko delikatnie ciepły. Nie wiem do końca czy z tym wszystkim tak ma być, czy szukać gdzieś indziej problemu, z tą próbą odpowietrzania wolałem dopisać gdyż może ma to jakieś znaczenie na usterkę. Po jakiejś dłuższej przejażdżce wąż górny jest normalnie gorący, dolny tak jak wyżej-lekko ciepły. Wyczytałem w internecie, że podłączając Lexie można ustawić rodzaj klimatu użytkowanego samochodu. Co to da w stosunku do samochodu i nawiewu? Słyszałem o nagrzewnicy elektrycznej, której moc można również zmienić czy coś takiego... Lecz to raczej tylko w dieslach było montowane-jeśli nie mam racji, proszę mnie poprawić. Dodam, że samochód był sprowadzony z Włoszech. Czy ta zmiana klimatu może mieć duży wpływ na temperaturę ogrzewania, czy gdzieś indziej szukać problemu? Tak przy okazji jeśli by ktoś znał odpowiedź-wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje mi stale 46 stopni celsjusza, co może być przyczyną? Mam jeszcze problem-nie działa mi regulacja el. lusterek, oraz podnoszenie szyby prawej przedniej (przycisk od strony pasażera, nie jest on również podświetlony jak w przypadku przycisków od strony kierowcy-tam działa podnoszenie i opuszczanie szyby pasażera), oraz tempomat i ogranicznik prędkości zwykle nie działa i wyskakuje komunikat service, po paru próbach czasem zadziałają te systemy.
Głównie chciałbym rozwiązać problem ogrzewania, jeśli będzie trzeba założę osobny temat odnośnie elektroniki. Pozdrawiam
Rozbierz tapicerkę przednich drzwi i zobacz czy masz podłączone kostki do lusterka. W prawym jest czujnik temperatury zew.Nagrzewnica jest raczej dobra ale posprawdzaj sterownie klap mieszalnika, nawiewów bo tam może być przyczyna twoich problemów. Na kierownicy popsikaj kontaktem do styków przełączniki rolki powinno pomóc tempomatowi. _________________ Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Jak dostać się do tych klap sterownika? Wystarczy zdjąć plastik obok nóg kierowcy, czy trzeba rozbierać jakąś część deski? Są tam jakieś cięgna czy zastosowano inny patent?
Rozebralem srodek z tunelem, wyciagnalem oba boczki (z prawej strony nie rozbieralem schowka, lecz widac działanie sterowania klapami, linke i zębatke oraz caly mechanizm) i tak: przy samej nagrzewnicy węże są ciepłe/ gorące, gorny z numerem 2 delikatnie mniej ale raczej jest ok. Po lewej stronie widać, ze normalnie kreci sie mechanizm (kręcąc pokretlem zimne/cieple), po prawej stronie kręcąc pokretlem ustawiania nawiewu mechanizm chodzi, linka pociąga to. Zauważyłem, ze gdy mam nawiew na szybe powietrze jest wyraznie cieplejsze, a z lewej strony z kratki i na srodku (srodkowy lewy nawiew) delikatnie cieplejszy niz prawa strona. Lecz nadmuchu czolowego i na nogi nie ma co porownywac z nawiewem na szybe. Przy ustawieniu na zimne mocniej dmucha caly nawiew niz na cieplym. Pytanie czy nagrzewnica nie wytwarza na tyle ciepła by roznioslo sie to po kabinie z kazdego nawiewu (jest przytkana w jakiejs czesci, lecz troche drozna i pozwala plynowi wrocic, czy ktos kiedys majstrowal przy tym icos w mechanizmie bylo "na sucho krecone" zanim byl on zamontowany i są przestawione klapy, ktore do konca sie nie otwieraja a dziala sterowanie poprawnie? Czy szukac gdzies indziej przyczyny?
Edit: dla potomnych, pod ELM'em wskazania temperatury cieczy skakały od 77-86, czasem było mniej wiecej równo 90-92. Wymieniony termostat, płukana była nagrzewnica i wymieniony profilaktycznie filtr kabinowy i ogrzewanie super
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.