Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: brak
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 20:23
Temat postu:
Zawieszenie
Witam,
rozglądam się za Cytryną do kupienia i na razie mam czym jeździć ale ostatnio byłem u mechanika na zmianie opon. No i się go podpytalem co myśli o zawieszeniu z C5.
Jak to usłyszał to się aż obruszył... Stwierdził że Hydro to samo zło i nikt tego nie chce naprawiać, nawet elektryk samochodowy którego zna unika tego rodzaju aut i nie chce ich naprawiać a zwykłe zawieszenie to też jest nie bardzo bo jest tam kurza łapka i bez zdejmowania zawieszenia nie da się naprawić i woli robić 10 innych samochodów niż takie zawieszenie.
Ja natomiast takich opinii nie słyszałem.
Czy mam zmienić mechanika? Czy gada od rzeczy bo się nie zna czy rzeczywiście ma coś racji?
Po części ma rację.Oni po prostu boją się tego zawieszenia,bo nie radzą sobie z tym. Na moim terenie jest tylko jeden warsztat,który potrafi w miarę ogarnąć temat.
Boją się nie tylko zawieszenia, ale ogólnie francuzów. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Oni i zwykłego się boją a o hydro to już nie wspomnę.Samo "francuz" działa na nich jak płachta na byka. Oczywiście mówię tu o swoim terenie. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Jest tylko jedno duże ALE, otóż zawieszenie w C5 jest bardzo trwałe i wcale nie takie skomplikowane jak to mówią czy piszą. Najwięcej sapią Ci, którzy w ogóle nie jeździli tymi autami. Hydro to w ogóle już jest bardzo trwałe, pewnie najtrwalsze z całego autka. Trzeba tylko dbać, mam na myśli przetrzegać pewnych procedur i tyle. Oczywiście zdarzy się awaria typu wyciek, ale po 10 latach, no cóż.
Dołączył: 12 Lis 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Civic VI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2018, 00:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Zawieszenie
Witam,
Chciałbym podłączyć się pod temat ponieważ rozglądam się intensywnie za C5 III i początkowo rozważałem tylko hydro. Jednak po dłuższym namyśle jestem zdecydowany na zwykłe zawieszenie. Moje największe obawy dotyczące hydro to awaria podczas długiej trasy, a mianowicie zastanawiam się jak zachowa się auto na autostradzie przy prędkości 140km/h i cokolwiek, albo coś znaczącego popsuje się w zawieszeniu. Czy auto drastycznie opadnie do najniższego poziomu, oprze się na kołach, zniszczy opony albo cokolwiek innego? Czy będę miał jakiś zapas czasu na to, aby zjechać na pas awaryjny? Czy ktoś z Was miał/słyszał o takim przypadku? Wydaje mi się, że jak nagle spadnie 1.7 tony na 4 koła przy takiej prędkości to coś się może wydarzyć.
Jeżeli zepsuje się na trasie to podejrzewam, że pozostaje tylko laweta i tu nasuwa się kolejna wątpliwość. Jeżeli typowy mechanik Janusz ma obawy oraz brak wiedzy co do naprawy tego typu zawieszenia to pozostaje jedna albo może dwie osoby na całe miasto co może to ogarnie, albo ostatecznie ASO. Jeżeli ASO to za naprawę zapłąci się krocie (jakieś poduszki, czy pompa?).
Z tego co można przeczytać na forum i w sieci to hydro wytrzymuje 300k+. Jakie macie doświadczenia po 300k+ ?
Przebieg w większość ogłoszeń w necie przygotowany jest "pod potrzeby klienta", czyli 200k +/- 10k. Osobiście robię 25k rocznie w Polsce autem kompaktowym, miejskim i średnio chce mi się wierzyć, że można zrobić mniej za granicą zwłąszcza po dobrych autostradach.
Myślę, że alternatywne zawieszenie jest w stanie zrobić ogarnięty mechanik co zwiększa szanse, że będzie ich więcej niż jeden czy dwóch w mieście.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wymianę doświadczeń w tym temacie.
Pamiętaj,że auto bez hydro to nie tylko różnica w zawieszeniu.Sprężyny były tylko w tych najbiedniejszych wersjach wyposażenia.Czyli kupując auto na sprężynach kupujesz tzw.golasa.Dlatego te wersje są tanie. _________________
Ale fakt, faktem, że zwykłe zawieszenie ogarnie każdy mechanik , Ja mam nalotu 270 tkm i jak narazie wszystko jest w porzadku z hydro, może już ciut twardy siuę zrobił, ale sferki się wymieni i znowu będzie pontonik , ważne, że siłowniki suche jak pieprz.
PS
Nie które golasy są fajnie wyposażone, np maja navi. ja mam Exclusiv i navi nie mam.
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: brak
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 29 Lis 2018, 16:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Zawieszenie
Tak jak pisał bzstal co się dzieje z autem jak np. padnie kompresor lub pęknie przewód od układu zawieszenia? Samochód od razu opada na koła? Można nim jeszcze gdzieś podjechać czy tylko laweta? Można auto holować?
Jaki jest koszt wymiany takiego siłownika? Słyszałem ze sfery nie są drogie i można wymienić samemu
Jak padnie pompa to nie będzie sie podnosić góra - dół (da się jechać ), natomiast jak pęknie wężyk ( a bywa w kombi ) to laweta i to specjalna, bo nie wjedzie na zwykłą. Sfery faktycznie bardzo łatwo wyminić samemu, w tym celu przyda sie Lexia do spuszczenia ciśnienia, ale nie jest konieczna.
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: brak
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 29 Lis 2018, 20:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Zawieszenie
A ile może kosztować naprawa takiego siłownika? Szukam auta około 9-10 letniego więc muszę się liczyć z tym że trzeba będzie je wymienić...
Z tym wężykiem to tak jak z hamulcami? Doglądam, sprawdzam i jak nie widzę pęknięć ani korozji to się nie martwię a jak coś jest podejrzanego to wymieniam?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.