1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Mam problem z odpaleniem auta po małym remoncie, pompa nie chce zaciągnąć paliwa. Historia jest taka że auto trzeba było trochę pokręcić żeby odpaliło i lało się z wtrysków plus ktoś dolał za dużo oleju bo bagnet był złamany. Po zakupie przejechalem ok 300km więc auto chodziło - biednie ale jednak. Wczyściłem silnik z syfu, wymieniłem dwa wałki rozrządu(orginalne używane w dobrym stanie), ich łańcuch i napinacz, pompę oleju oraz cały rozrząd z pompą wody, pasek alternatora. Wyczyszczona miska olejowa i smok olejowy. Nieszczelna była również ręczna pompka paliwa więc koniec końców kupiłem zamienik z ebay wraz z całymi rurkami doprowadzającymi i odprowadzającymi paliwo. To okazało się chłamem nie wartym pieniędzy – puszczało powietrze do paliwa więc zamówłem OEM razem z nowym filtrem paliwa. Wyciągnąłem paliwo i powietrze elektryczną pompką przez powrót więc nie ma mowy o zapowietrzeniu. Ręczna pompka twarda jak należy. Zmieniłem również wszystkie świece żarowe bo 3 były padniętę. Auto stało ok 1 miesiąca z odłączonym aku – brak czasu żeby to ogarnąć. Auto zeskanowane Diagbox’em brak błedów. Imo szczytuje w porządku więc nie kluczyk. Do tej pory nie chce odpalić. Z wyczytanach info o 4 rzeczach potrzebnych do rozruchu czyli ciśnienie paliwa, obroty, synchronizaja rozrządu i odczyt temp cieczy chłodzącej w moim przypadku widzę że rozrusznik musi być słaby bo kręci tylko ok 180 obrotów. Aku naładowane. Silnik zaplił na chwile na plaku – nie chciałem go więcej męczyć. Mierzone ciśnienie wstępne w Diagbox nie urosło więcej niż 8 barów. Testowałem przez Diagbox wszystkie czujniki na pompie paliwowej i wszystkie test są na ok. Zanim wydam teraz kasę na rozusznik myślę spróbować odpalenia go z popychu. Czy myślicie że są jakieś przeciwskazania w moim przypadku? Skończyły mi się już pomysły.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Witaj na forum.
Cytat:
, pompa nie chce zaciągnąć paliwa
Jak nie chce zaciągnąć paliwo to w pompie po stronie niskiego ciśnienia prawdopodobnie jest zatarty. Sprawna pompa powinna od razu po pierwszym rozruchu zaciągnąć paliwo bez pomocy gruszki o ile jest szczelny układ paliwowy. (Regenerują błędy w komputerze zbyt niskie ciśnienie)
Z opisu wynika, że wymieniono dwa wałki rozrządu, ale nie sprawdzono stan hydrauliczny szklanek zaworowych co również odbija się na ciśnienie w cylindrach. Najmniejsze ciśnienie w trudności rozruchu na cylindrze to 15 bar co przy nie nagannym stanie silnika to 25 bar.
Cytat:
Testowałem przez Diagbox wszystkie czujniki na pompie paliwowej i wszystkie test są na ok.
Jakie ciśnienie wytwarza podczas rozruchu na listwie paliwowym? i skoro wszystko jest w porządku to przyczyna może być źle rozrząd ustawiony albo zbyt niskie ciśnienie na cylindrach.
Cytat:
Zanim wydam teraz kasę na rozusznik myślę spróbować odpalenia go z popychu.
Po co kupować skoro z plaka silnik próbuje uruchomić, ale brakuje mu widocznie czegoś do rozruchu jak wyżej.
Jeszcze jedna sprawa.
Przy takim zapytaniu należy podać oznaczenie silnika bo tych oznaczeń jest kilkanaście i nie wiadomo o jakiego silnika chodzi.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Pyotrek napisał:
Coś jest z układem paliwowym, musi być 250atm. Do sprawdzenia regulator na pompie i ewentualnie czujnik ciśnienia.
Dla pewności zaślep awaryjnie EGR, nie generuje błędów a nie odpalisz.
Co do czujnika ciśnienia na listwie common rail to kable wydają się w porządku. Dochodzi 5V i wysyła z powrotem ok 2.6V do ECU.
Sprawdzę regulator na pompie. Czy on ma jakąś wartość om która by potwierdziła jego sprawność? Myśle też poluzować przewód paliwa między pompą a listwą common rail - zobaczyć czy w ogóle tam paliwo dociera.
Dodam że Diagbox nie pokazuje żadnych błędów. Oprócz P1113 Fuel rail pressure sensor- low pressure po dłuższym kręceniu.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Cytat:
Jak nie chce zaciągnąć paliwo to w pompie po stronie niskiego ciśnienia prawdopodobnie jest zatarty. Sprawna pompa powinna od razu po pierwszym rozruchu zaciągnąć paliwo bez pomocy gruszki o ile jest szczelny układ paliwowy.
Tego nie mogę zrozumieć przecież ten samochód przejechał ok 300km bez żadnego problemu przed naprawą a pompy nie ruszałem.
Cytat:
Z opisu wynika, że wymieniono dwa wałki rozrządu, ale nie sprawdzono stan hydrauliczny szklanek zaworowych co również odbija się na ciśnienie w cylindrach.
Popychacze zostały sprawdzone. Moim zdaniem w zadowalającym stanie. Wymieniłem tylko kilka zużytych dzwigienek.
Cytat:
Jakie ciśnienie wytwarza podczas rozruchu na listwie paliwowym? i skoro wszystko jest w porządku to przyczyna może być źle rozrząd ustawiony albo zbyt niskie ciśnienie na cylindrach.
Rozrząd ustawiony prawidłowo według wskazówek producenta. Ten silnik działał normalnie po rozgrzaniu. Trzęsło na zimnym ale lało się z pod prawie każdego wtrysku. Ciśnienie pokazywąło 0 lub 8 bar na zmianę ale nigdy więcej.
Cytat:
Po co kupować skoro z plaka silnik próbuje uruchomić, ale brakuje mu widocznie czegoś do rozruchu jak wyżej.
Tu już zgadzam się na 100% - napewno nie rozrusznik. Przeciągnąłem auto chwile na holu. Obroty były max na ok 2000. Ciśnienie na listwie dalej zero.
Cytat:
Jeszcze jedna sprawa.
Przy takim zapytaniu należy podać oznaczenie silnika bo tych oznaczeń jest kilkanaście i nie wiadomo o jakiego silnika chodzi.
Citroen podaje oznaczenie silnika jako: TURBO DIESEL DV6B
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Cytat:
Jak nie chce zaciągnąć paliwo to w pompie po stronie niskiego ciśnienia prawdopodobnie jest zatarty. Sprawna pompa powinna od razu po pierwszym rozruchu zaciągnąć paliwo bez pomocy gruszki o ile jest szczelny układ paliwowy.
Tego nie mogę zrozumieć przecież ten samochód przejechał ok 300km bez żadnego problemu przed naprawą a pompy nie ruszałem.
Może być to zbieg okoliczności, że przejechałeś te 300 km, ale jak napisałeś: (biednie, co już kupując chyba z usterką), ale proponuję sprawdzenie, czy pompa sama daje rady zaciągnąć paliwo bez pomocy gruszki i po tym sprawdzeniu będziesz miał odpowiedź które sam napisałeś: Pompa nie chce zaciągnąć paliwa (bo możliwe jest zatarta).
Cytat:
Oprócz P1113 Fuel rail pressure sensor- low pressure
Jest to niskie ciśnienie na listwie paliwowym co jest prawdopodobne uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia która nie wytwarza ciśnienie idące do wtrysków z powodowane niskim ciśnienie paliwa która nie zaciąga paliwo lub uszkodzone wtryski które zbyt mocno leją albo przepuszcza na przelewach i o ile się domyślam o którym pisałeś, że rzekomo wlano za dużo oleju co jednak pada podejrzenie, że nie wlano za dużo oleju a tylko zmieszało się z paliwem przez uszkodzone wtryskiwaczy po stronie opylaczy. Tak więc, proponuję zacząć od sprawdzenia wtryskiwaczy w celu wyeliminowania innych usterek związane trudności rozruchu silnika a zawór regulacji na pompie na razie zostaw w spokoju po upewnieniu, że wtryski są naprawdę w idealnym stanie i dopiero po upewnieniu się można przystąpić do innych rzeczy związany problemów rozruchu silnika.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Cytat:
Tak więc, proponuję zacząć od sprawdzenia wtryskiwaczy w celu wyeliminowania innych usterek związane trudności rozruchu silnika a zawór regulacji na pompie na razie zostaw w spokoju po upewnieniu, że wtryski są naprawdę w idealnym stanie i dopiero po upewnieniu się można przystąpić do innych rzeczy związany problemów rozruchu silnika.
Czy przez sprawdzenie masz tu na myśli oddanie ich komuś kto zajmuje się ich regeneracją?
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Cytat:
Czy przez sprawdzenie masz tu na myśli oddanie ich komuś kto zajmuje się ich regeneracją?
Tak, tym którzy mają możliwość sprawdzenia komputerowo i w razie potrzeby zregenerują za Twoją zgodę po stwierdzeniu usterki oraz dostaniesz wydruk sprawdzające sprawności wtrysków.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Mostek123 napisał:
Tak, tym którzy mają możliwość sprawdzenia komputerowo i w razie potrzeby zregenerują za Twoją zgodę po stwierdzeniu usterki oraz dostaniesz wydruk sprawdzające sprawności wtrysków.
Sprawdziłem co mogłem z elektryki. Wszystko wydaje się ok. Poszedłem za poradą i wysłałem pompę i wtryski do autoryzowanego serwisu Bosch w Stalowej Woli. Wydają się dysponować odpowiednim sprzętem. Mam nadzieję że również wiedzą. Wymontowałem również rozrusznik. Działał ale miał słabe obroty. Okazało się że to jakiś tani badziewny zamiennik - RTX. Zamówiłem nowy VALEO takie jakie zaleca Citroen. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Re: ( Citroen Berlingo ) 1.6hdi nie odpala - serwis i wymiana podkładek wtrysków
Mostek123 "niestety" miałeś rację wskazując na sprawdzenie pompy wysokiego ciśnienia i wtrysków. Niestety bo właściciel płakał jak płacił. Pompa zajechana od strony niskiego ciśnienia i wtryski jak po piaskowaniu. Wytryski regenerowałem(cena jak za nowe) a pompę z małą wadą kosmetyczną udało się przytulić nową za śmieszne pieniądze z ebay'a. Dzięki za podpowiedzi.
Dla potomnych: nigdy nie sądziłbym że może być problem z pompą wysokiego ciśnienia i wtryskami kiedy silnik zapalał i zrobił ok 300KM bez problemu. Nie było idealnie ale działał. Otwarcie układu paliwowego dopiero wykazało usterkę.
Tak jak pisał Mostek123 po wymianie pompy i wtrysków wystarczyło kilka razy pościskać ręczną pompkę i silnik praktycznie od razu chciał zapalić.
Mam wrażenie że jest jeszcze powietrze w układzie wysokiego ciśnienia. Dostaje zadyszki przy mocniejszym przyspieszaniu. Czyściłem listwę więc była pusta po założeniu. Pewnie trzeba ją było zalać. Pokręciłem chwilę z poluzowanymi przewodami przy wtryskach przy pierwszym starcie. Czy powinienem przeprowadzić zabieg odpowietrzania jeszcze raz i jeśli tak to jaka procedura?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.