Witam mam problem z automatem. Jak jest zimny wszystko chodzi ok jak się trochę rozgrzeje to 1 i wsteczny nie wchodzi trzeba mocniej przy gazować i dopiero wtedy wskakuje z mocnym szarpnięciem pozostałe biegi ok. Olej był wymieniany ok 3000-4000 km temu.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 10:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) automat c5 2.0 hdi
No niestety wygląda na to, że będzie potrzebny remont skrzyni. Objawy wskazują na zużyta taśmę hamulcową (to wsteczny), oraz elektrozawory pewnie też do wymiany, a jak się za nią wezmą to i tarczki wymienią, a może i sterownik...
Ogólnie nikt tu ci nic takiego nie dzoradzi, co mógłbyś sam zrobić i będzie okey.
Musisz podjechać do warsztatu, który zajmuje się ASB i tam się wypowiedzą. Ogóle koszt takiego remontu to 5-8 tys zł. Sory, że tak z grubej rury, ale tak to już jest z tymi automatami, wszystko pięknie dopóki działa, ale jak już się posypie, to lecą koszty.
Nie odkładaj wizyty w serwisie ASB i remontu, bo z każdym dniem koszty mogą być większe.
Każde takie ruszenie z szarpnięciem, to możliwość jeszcze większego uszkodzenia skrzyni np. wyrwanie łożysk z gniazd i potem trzeba przetaczać obudowę skrzyni aby wstawić inne rozmiarowo łożysko, a to tylko potęguje koszty.
Istnieje malutka możliwość, że został zalany niewłaściwy olej, ale raczej obstawiał bym moją pierwszą diagnozę. _________________ Cyfrowy 5
To ciekawe i interesująca, że po wymienianie oleju wszystko wskazuje na niewłaściwy olej przy takim przebiegu. Pomijając fakty, że podczas zlewania starego oleju trzeba wiedzieć a nawet konieczne i musi to być osoba znana w tym temacie, aby potwierdzić stan skrzyni biegów automatu, bo jeśli olej był czarny jak smoła to można stwierdzić wówczas, że skrzynia nadaje się do remontu i jak kolega wyżej potwierdził wymiana tarczki oraz filtra olejowego.
Do tego czasu kolego Jerry300, proponuję nie jeździć a dowiedzieć się jak olej wyglądał i jaki dokładanie olej został zalany oraz przebieg auta co wówczas po tym wyniku będzie możliwość stwierdzić co jest przyczyną, bo widać na obecną chwilę po przyczynie, że na rozgrzanym powoduje niskie ciśnienie oleju z powodowane niewłaściwym olejem lub stan oleju zbyt niski. Nie pisząc już o resetowanie i przyuczenia diagboxem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej.
Najważniejsze pytanie:
Jak olej wyglądał?
Jaki olej zalany?
Jak zostało wykonane wymiany oleju skrzyni automatycznej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.