Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) Błąd związany z poprawą jakości spalin - P1457



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
integro

Debiutant



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 11:50
Temat postu:

Błąd związany z poprawą jakości spalin - P1457


Panowie,
Pojawiał mi się komunikat: Błąd związany z poprawą jakości spalin - P1457. Mam aplikację na telefonie. Wykasowałem go ale po kilkunastu kilometrach znowu się pojawił. Poniżej wydruki z apki:
"Stored DTC: (OBD2)(1) P1457

Pending DTC: (OBD2)(1) P1457

Permanent DTC: (OBD2)(0)

Stored DTC: (KWP2000)(0)

Stored DTC: (KWP2000)(0)

Stored DTC: (KWP2000)(0)
"

oraz uzupełniający wydruk:

"Freeze Frame DTC: P1457

Calculated engine load value: 85,4901960784314 %

Engine coolant temperature: 76 ℃

Intake manifold absolute pressure: 168 kPa

Engine RPM: 2405 rpm

Vehicle speed: 51 km/h
"

Wszystko wskazuje na czujnik różnicy ciśnień filtra DPF. Jest duży wybór w sklepach nówek. Próbowałem go zlokalizować i .... i nie mogę go namierzyć w samochodzie. Przy samym filtrze DPF go nie ma. Szedłem po dwu rurkach ale nikną one w czeluściach samochodu. Gdzie on jest zlokalizowany, może jakieś zdjęcie, na youtubie nie ma nawet wskazówki. Proszę o pomoc.
Powrót do góry
integro

Debiutant



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Paź 2018, 22:23
Temat postu:

Błąd związany z poprawą jakości spalin - P1457 - c.d.


Dokończę temat gdyż udało mi się go samemu rozwiązać.
Otóż czujnik ciśnienia filtra FAP albo czujnik różnicy ciśnień jest (przy najmniej w moim samochodzie) zainstalowany po prawej stronie silnika (po otwarciu maski, stojąc przed samochodem twarzą skierowaną do silnika), za akumulatorem znajdującym się właśnie po prawej stronie. Akumulator należy wyjąć z samochodu i za nim na ściance rozdzielającej komorę silnika z przedziałem pasażerskim jest zainstalowany tenże czujnik. Patrząc na niego od góry ma on kształt prostokąta z zaokrąglonymi rogami przymocowany za pomocą dwu śrub. Dochodzą do niego dwie rurki oraz jedna trzy pinowa wtyczka. Chcąc ją wymienić może napotkać mały kłopot. Otóż ten kiedyś zamontowany podczas produkcji samochodu czujnik jest nie do dostania jako nowy element. Występuje tylko nowy model czujnika, który różni się od starego kształtem oraz wyprowadzeniem trzy pinowej kostki oraz tym że jest przykręcany za pomocą jednej śruby. Koszt to około 100 zł. Zainstalowałem nowy, podłączyłem kostkę elektryczną ale powstało pytanie którą rurkę podłączyć do którego króćca. Zarówno na starym czujniku jak i nowym nie ma żadnej informacji, którą rurkę gdzie podłączyć. Nie miałem chęci kłaść się pod samochód i bawić się w detektywa. Pomyślałem że jeżeli jest brak stosownych oznaczeń to może nie ma to żadnego znaczenia gdyż do pomiaru jest istotna tylko wartość bezwzględna różnicy ciśnień. Miałem szansę 50/50 że mój tok rozumowania jest prawidłowy. Podłączyłem, wykasowałem błędy i jeździłem przez ...... 60 km gdy znów pojawił się błąd. Dokonałem zamiany rurek na czujniki, ponownie wykasowałem błąd i teraz jest dobrze.
Może komuś się przyda ta informacja. Jeżeli poszukiwałby też ktoś zdjęcia starego i nowego to mam to i chętnie użyczę.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4

19 990

2012r.

162 000 km

wielkopolskie

CitroenDS4

31 900

2012r.

178 000 km

wielkopolskie

CitroenC4

12 900

2009r.

208 300 km

śląskie

CitroenC8

21 900

2011r.

263 000 km

łódzkie

CitroenC1

19 900

2011r.

100 227 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System