Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Citroën C4 II 1.6 VTi Exclusive 2011 + Berlingo III 1.6 16V z LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Paź 2018, 20:52
Temat postu:
Czyszczenie, naprawa plastików kokpotu
Mam pytanie jak usunąć tę gumową powłokę z nawiewów środkowego panelu oraz z uchwytów? Troszkę są porysowane, a mam myśl, że błyszczący plastik będzie lepszy niż matowy, porysowany. Proszę o porady.
Witam.
Ja gumowane uchwyty na drzwiach oczyściłem z nagumowania ściągają uchwyty z drzwi (są na zatrzaski) i metodą prób i błędów czym ściągać gumę oczyściłem je.
Po oczyszczeniu nie były za piękne, ale wystarczy szmatką i jakaś pasta do polerowania (wystarczy nawet do polerowania nadwozia) i po chwili plastik nabrał połysku.
Kokpitu środkowego nie ruszałem, mimo, że zaczyna się łuszczyć. _________________ Cyfrowy 5
Tak jak kolega pisze. Trochę podrapałem panel do sterowania szybami podczas jego demontażu i rozbiórki. Postanowiłem więc pozbyć się reszty gumowej warstewki - po prostu ją zdrapałem (paznokciem albo jakimś delikatnym przedmiotem - żeby nie podrapać plastiku pod gumą). Nie żałuję - jest lepiej, niż było. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Możesz użyć do tego rozpuszczalnika uniwersalnego i tylko takiego, oczywiście musisz rozebrać caly panel z przycisków. Maczasz szmatkę w rozpuszczalniku i przecierasz a najlepiej przykładaj ją do panela. Zobaczysz jak powloka gumowa wstaje. Co jakiś czas zarysuj paznokciem ten obszar, gdzie powloka jest nieuszkodzona. Wszystko dokładnie usuwasz szmatką. Jeśli masz jakąś rysę możesz goły plastik wygładzić papierem 2000 na mokro. Po wysuszeniu odtłuszczasz benz. ekstrakcyjną i malujesz sprayem czarny mat do plastiku bez podkładu, np. boll lub app (one dają taką satynę zbliżoną do gumy). Najlepiej 2 warstwy (przerwy kilka minut). Cieszysz się oryginalnym wyglądem panela
zacznij od wyciągnięcia radia- 4 płaskie klucze. Później są chyba 2 śruby na torx a następnie wszystko (cały panel) na zatrzaskach. Rozpinasz wtyczki. Demontujesz wszystkie chromy itp. jest przy tym trochę pracy... Szukałeś na portalu z filmikami?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.