Witam.
Posiadam C4GP 2.0 HDi z 2010r. Silnik DW10BTED4 FAP. Problem z nim jest następujący- opiszę od początku. W czerwcu żona wróciła z pracy postawiła samochód w garażu- rano nie chciał odpalić. Znajomy mechanik przyjechał i stwierdził, że nie ma ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia i trzeba robić układ wtryskowy. Wstrzymałem się zamówiłem Diagboxa. Przyszedł po kilku dniach. Ja do podłączania a samochód pali. Podłączyłem i wyskoczył w pamięci błąd P0001 czyli zawór wydatku. Dmuchając na zimne zawór wymieniłem (układ wtryskowy Siemens) i do zeszłego czwartku było ok. W czwartek samochód zgasł podczas jazdy, dotoczył się akurat do warsztatu i tam postał 24h i podłączyli go pod kompa i błędy wyczytali P0001 i P1351, skasowali i samochód odpalił. Dziś sytuacja się powtórzyła samochód zgasł żonie pod pracą mechanik był z kompem i wyczytał te same błędy, tym razem nie dały się skasować. Podjechałem pod samochód i po lekturze forum zacząłem sprawdzać przewody od regulatora wydatku wygląda, że są ok, ale mierzyłem ich też miernikiem na zwarcie do masy- jeden nie jest zwarty, natomiast drugi pokazuje 16 om do masy. Uznałem, że może tak wskazywać ale dla pewności chciałbym wypiąć go z drugiej strony żeby mieć "gołe" kable i je jeszcze raz sprawdzić (wg szanownych Forumowiczów najczęstsza przyczyna usterek tego typu to przetarty przewód). W związku z tym czy ktoś może podpowiedzieć na której kostce w skrzynce bezpieczników jest podłączenie zaworu? Na chybił trafił odłączyłem te trzy skrajne "od przodu/ filtra powietrza" i nadal miałem między jednym przewodem a masą 15om. Jeśli dobre odłączyłem to znaczy, że jest gdzieś w wiązce uszkodzony przewód (nie zauważyłem, żeby wiązka była gdzieś przetarta). Może posiada ktoś schemat tych kostek, to wiedząc, na który pin wchodzi regulator wydatku mógłbym "ominąć" wiązkę i podpiąć go "na krótko". Jeszcze pytanie czy taką awarię mogła spowodować luźna wtyczka od czujnika ciśnienia? Takie usterki też znalazłem na forum ale nie sprawdziłem wtyczki u siebie.
Z góry dzięki za sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.