Witam. Zakupilem ostatnio druga C5 X7. Poprzednie był kombi a teraz sedan. Problem polega na estetyce i chodzi o to że przod stoi jakby za wysoko. Można coś z tym zrobić czy pogodzić się i jeździć?
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 08:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wysoki przód
jak zawieszenie hydro to obróć nieco obręczą czujnika wysokości i auto opadnie ile tam potrzebujesz. _________________ HEJTUJCIE ŻEBRAKÓW O FORUMOWE \"PIWO\"
To nie tylko estetyka ale też mniejszy komfort i bezpieczeństwo. Doraźnie można ustawić ręcznie korektor wysokości ale zawieszenie trzeba wyregulować z dokładnością do 1 mm. Jest do tego procedura w Lexii i da się zrobić w garażu z gładką równą podłogą. Dodatkowo warto sprawdzić czy korektory działają prawidłowo, bo czasem zacierają się cięgna. Następna sprawa, to po zakupie dobrze jest przeglądnąć całe zawieszenie i wymienić LDS.
jak zawieszenie hydro to obróć nieco obręczą czujnika wysokości i auto opadnie ile tam potrzebujesz.
Gdzie jest ta obręcz czujnika dokładnie? Nie chcę czegoś popsuć. Co do wymiany to ile wchodzi tego płynu i sam dam rady to zrobić czy muszę jechać na serwis? A co do estetyki to raz a właśnie zauważyłem że tak jakby jest przodu bardziej sztywniejszy niż poprzednik bo jak i ten i tamten miał hydro.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 14:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wysoki przód
wejdź do kanału pod auto i opaskę od czujnika (czujnik to taki przegubowiec z kabelkiem) znajdziesz na "sankach" zawieszenia od strony ściany grodziowej, luzujesz opaskę kluczykiem no.10, na odpalonym silniku obracasz opaską aż uzyskasz spodziewany efekt (auto opuści się lub podniesie stosownie do ruchów opaską) po czym dokręcasz kluczykiem opaskę i finito. olej ten płyn, sprawdź tylko na opuszczonym max zawieszeniu czy jest poziom, jak jest i płyn czysty, żółty to zostaw przecież do emerytury tym nie będziesz jeździł.
nie wczołguj się do tego pod auto bo cię zgniecie _________________ HEJTUJCIE ŻEBRAKÓW O FORUMOWE \"PIWO\"
Różnica 2 - 3 cm ma już znaczny wpływ na charakterystykę zawieszenia.
Jeżeli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji to sprawdź wszystko i zrób tak jak robi się np z silnikiem zaraz po kupnie samochodu (wymiana płynów, rozrządu, itp). No chyba, że zmieniasz samochód co 2 lata to posłuchaj malgreka. Ale z takiego podejścia biorą się opinie o awaryjności Cytryn. Hydractiv wymaga większej dbałości niż zwykłe zawieszenie ale i tak wszystko zależy od Ciebie i tego jakie masz podejście do samochodu.
Jaką masz wersję (jaki rocznik)?, bo sprawdzanie poziomu LDS inaczej robi się w mk1/mk2, a inaczej w mk3.
Jeżeli masz możliwość i chęć samemu wykonać wymianę LDS, regulację wysokości, sprawdzenie poziomu LDS, to mogę wysłać Ci instrukcje serwisowe. LDS kosztuje około 35 PLN z 1 litr, a wchodzi na pewno ponad 4 l.
Na forum były przypadki że w układzie zamiast LDSu była ciecz niewiadomego pochodzenia. Handlarz wleje to co ma pod ręką.
Auto to rocznik 2008 i nie kupiłem od handlarzy tylko od prywatnego co nim jeździł 5 lat. Z tego co widzę to dbał o auto i wszystko było wymieniane na czas. 160 tys przejechane a więc liczę że z 100 tys jeszcze spokojnie zrobi. Ja dbam o auta ale fakt jeżdżę nimi rok dwa max trzy jak się dobrze jeździ i sprzedaje ale u mnie auto (hmmmm dobrze że narzeczona nie czyta tego) jest na pierwszym miejscu Jedyne właśnie co mnie wkurza to ten przód aczkolwiek widzę dużo sedanie co mają właśnie wyżej przed niż tył i mam nadzieję że jak ruszę ten czujnik to nic się nie stanie. A właśnie tak 2-3 cm bym opuścił.
Masz ostatnią wersję mk3 (X7) ? bo na początku 2008 chyba były jeszcze mk2.
Jest jeszcze jeden, średnio dokładny sposób regulacji wysokości zawieszenia. W każdym razie lepiej tak niż kręcić korektorem "na oko". Można zmierzyć odległość osi koła od rantu błotnika (samochód musi stać na idealnie prostym i poziomym podłożu). Musisz tylko poprosić kogoś kto ma sedana aby podał Ci prawidłowe wartości. Ja w notatkach znalazłem 41 cm - przód i 39,5 cm - C5 mk3 (X7), nadwozie kombi. Podczas regulacji samochód musi być na kanale. Nigdy nie wchodź pod spód, bo jeżeli za mocno przekręcisz korektor, to samochód obniży się na glebę i może Cię przygnieść. Słuchaj też jak pracuje pompa i jeżeli będzie pracować zbyt długo lub inaczej hałasować, to przerwij prace.
Jeżeli masz C5 X7 (mk3), to poziom płynu możesz sprawdzić tylko przy pomocy interfejsu Lexia. Jeżeli ustalisz poziom płynu jak dla starszych wersji, to może być nawet 1l za dużo i grozi pęknięciem zbiornika podczas opuszczania do pozycji minimum. Instrukcję sprawdzania poziomu LDS mogę Ci podesłać, tylko napisz na priv lub podaj e-mail.
Jeżeli nie będziesz wymieniał płynu, to w wersji X7 bez interfejsu Lexia nawet nie masz możliwości sprawdzenia w jakim jest stanie. Sitko jest na stałe i płynu nie widać nawet w najniższym położeniu zawieszenia.
Witajcie.
Gdzie jest ta opaska czujnika, o którym pisał "malgrek" w poście z 6 września zamocowana? To znaczy na czym? Na pręcie stabilizatora? Bliżej lewego koła w stosunku do osi podłużnej samochodu? _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
Dzięki, znalazłem. W pobliżu plecionki wydechu, na lewo od niej na stabilizatorze. Sam czujnik jest schowany ponad belką zawieszenia,nie widać go od dołu. _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.