Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Nie 07 Paź 2018, 21:05
Temat postu:
C8 2.2 HDi - klikanie przy wciskaniu pedału sprzęgła.
Cześć,
Od dłuższego czasu podczas wciskania pedału sprzęgła słychać głośne kliknięcie, strzał - myślę, że tak można to plastycznie przedstawić. Biegi oczywiście wchodzą, ale na pewno nie jest to pożądane zachowanie i mam wrażenie, że pedał działa troszkę inaczej. 4 lata temu, niedługo po zakupie, działo się tak samo, ale przypadłość udało się usunąć - nie pamiętam już, jak. Co nawaliło teraz?
Czy może mieć to związek, z tym, że pedał działa zbyt lekko, czy po prostu sprzęgło domaga się już wymiany? Przy 253 tkm byłoby to zrozumiałe, ale jak napisałem, z samą zmianą biegów nie ma problemu. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Musisz sprawdzić czy to nad pedałem czy od skrzyni słychać, ale myślę, że raczej nad pedałem słychać co musisz przejrzeć sprężynkę, bo być może wyrobione jej mocowania lub wyrobione uchwyt linki.
Na 100% dźwięk dochodzi od strony pedału. Z tym że przyjrzałem się temu miejscu tak jak pisałeś pobieżnie i na pierwszy rzut oka nie widać tam nieprawidłowości _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
ale myślę, że raczej nad pedałem słychać co musisz przejrzeć sprężynkę, bo być może wyrobione jej mocowania lub wyrobione uchwyt linki.
majster; w tym aucie nie ma linki,
możliwe jest ; luz na łożyskującej tulejce pedału - ale to nie musi być grożne ,
dźwięk może być przenoszony ;
niebezpieczne będzie jeśli to dźwięk przeskakiwania końcówek ramion sprężyny talerzowej docisku po wyrobionym łożysku oporowym - może się niedługo to skończyć toczeniem stojącej obudowy łożyska o wirujące ramiona sprężyny docisku / przy opisanym przebiegu i braku wymiany w ostatn. latach można się tego spodziewać /
i wtedy skończy się możliwość zmiany biegów na zapalonym silniku
- chyba że ktoś pamięta i umie z między gazem
możliwe jest ; luz na łożyskującej tulejce pedału - ale to nie musi być grożne
Czyli coś przy pedale...
dociekliwy napisał:
dźwięk może być przenoszony ;
niebezpieczne będzie jeśli to dźwięk przeskakiwania końcówek ramion sprężyny talerzowej docisku po wyrobionym łożysku oporowym - może się niedługo to skończyć toczeniem stojącej obudowy łożyska o wirujące ramiona sprężyny docisku / przy opisanym przebiegu i braku wymiany w ostatn. latach można się tego spodziewać
Okej... czyli to już bliżej skrzyni... brzmi poważnie.
Cieszyłbym się, gdybyś wytłumaczył mi to w skrócie, bo nie kryję się z tym, że nie znam się mechanice bardziej zaawansowanej, niż dobór felg czy sprzęgła, albo wymiana żarówki. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
podejrzewam, że kończy się łożysko oporowe i współpracujący z nią docisk sprzęgła
skoro piszesz ;
Cytat:
Od dłuższego czasu podczas wciskania pedału sprzęgła słychać głośne kliknięcie, strzał
to może niedługo skończyć - i do warsztatu auto pojedzie na sznurku , lawecie lub jak napisałem
przy małym ruchu dobry szofer może dojedzie zmieniając biegi z między gazem, ale do ruszania z włączoną jedynką trzeba sprawnego akumulatora
w ramionach sprężyny talerzowej ( słoneczku) pierscien łożyska oporowego wyrabia z czasem rowek , jak
wciskasz sprzęgło i przesuwasz łożysko to końce ramion 'słoneczka' przesuwają się do środka i pierścieniem wskakuje w rowek - masz strzał
jak rowek będzie głęboki na tyle, że wystający pierścień łożyska schowa się w nim -to przesuwana obudowa łożyska zaczyna trzeć o wirujące ramiona słoneczka/sprężyny talerzowej - zaczyna się agonia sprzęgła
a laweciarzom uśmiech się rozszerza
myśle,że pora aby Kolega dobrał sobie kpl sprzęgła , dwumasę i parę innych detali
sorry jeszcze z robocizna może zaboleć, dlatego zalecam unikniecia dodatkowego kosztu holowania
jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia po VIN-ie, czy sprzęgło jest samonastawne,
jeśli tak, konieczne będzie użycie przyrządu do montażu takich sprzęgieł
jak rowek będzie głęboki na tyle, że wystający pierścień łożyska schowa się w nim -to przesuwana obudowa łożyska zaczyna trzeć o wirujące ramiona słoneczka/sprężyny talerzowej - zaczyna się agonia sprzęgła
To w tedy wysoko sprzęgło bierze i też podobne dźwięki się roznoszą, ale prędzej podejrzewam pompka sprzęgła (w trakcie puszczania sprzęgła z pompki odskakuje tłoczek co powoduje przeskok na pedale sprzęgła), na którym nie odbija i stąd słyszalne klikanie pod pedałem sprzęgła. Myślę, że w tym przypadku pompka sprzęgła będzie najszybciej do wymiany jeśli nadal sprzęgło nisko bierze, a jak wysoko to całe sprzęgło do wymiany (komplet).
Samonastawne sprzęgło występowały tylko 2.2 diesel 4HW (DW12TED4) i 4HT (DW12BTED4), a reszta mają zwykłe.
Cytat:
często się nie martwi, tylko wymienia,
Ja nie umie to niech się nie bierze za wymianę i jak gwarancji półrocznej nie da to podziękować i szukać innego. (Montaż samonastawne sprzęgła podlega półroczna gwarancja w przypadku serwisu roczna)
Dzięki koledzy za porządną dawkę wiedzy, mam nadzieję, że to coś błahego, ale jak się okaże, że to sprzęgło, to też nie ma co płakać, bo to część eksploatacyjna i wymienić tak czy tak trzeba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.