Witam, przy prędkości ok 115-120km/h czuć drgania na kierownicy. Koła są wyważone, ciśnienie po obu stronach takie samo, a układ kierowniczy był nie dawno naprawiany, tzn. gumy na stabilizatorze, drążki kierownicze, końcówki drążka. Mimo to czuć dyskomfort podczas jazdy przy wyższych prędkościach. Co może być przyczyną ?
Opony kolego, opony. Też miałem ten problem, przy normalnej jeździe wszystko było git, natomiast przy wysokich predkościach kiera drgał, okazało się, że opona była wadliwa, po reklamacji jak ręką odjął. Polecam sprawdzić dokładnie opony.
a układ kierowniczy był nie dawno naprawiany, tzn. gumy na stabilizatorze, drążki kierownicze, końcówki drążka.
Po wymianie drążka kierowniczego i końcówki należy ustawić zbieżność kół, a potem szukać innych przyczyn i podejrzewam, że to tutaj masz ten cały problem, bo nigdzie nie napisane, że po tych wspomniany naprawa były ustawiane zbieżność, a więc, proponuję od tego zacząć.
, a drugi raz sprawdzenie nastąpiło jakieś 2 tygodnie temu i wynosiło 0,1
A pierwszym razem ile wynosiło?
Jak trzeba to mogę wstawić zdjęcie wartości kontrolne przednich kół, bo całość ustawienia zbieżności muszą być spełnione prześwit kół, aby uzyskać wynik mm 0 -3N (N=ujemna, rozbieżność) tak więc, podejrzewam, że jeszcze nie to co powinno być.
Przed pierwszym wjazdem wartości były masakryczne. Sam zmieniałem elementy i nie pozaznaczałem ustawień ze starych części. Pierwszą zbieżność ustawili OK, a druga była tylko po to, by sprawdzić czy aby koła się nie 'rozjechaly'.
Pierwszą zbieżność ustawili OK, a druga była tylko po to, by sprawdzić czy aby koła się nie 'rozjechaly'.
Nie mogło być za pierwszym razem ok i same się nie rozjeżdżają to pierwsze.
Najwidoczniej z mojego podejrzenia to, że za pierwszym razem nie zrobiono tak jak trzeba i w czasie jazdy niezbyt dobrze ustawioną zbieżności opony starły nierównomierne na tyle (gołym okiem ciężko zobaczyć), aby obecnie odczuwać drgania na kierownicy, bo dopóki opony były dobre to nie odczuwa się na sam początek z powodu szerokość samych opon, bo im szersza opona tym później da się we znaki w porównaniu do węższych opon.
Tak więc, nie tylko opony masz do wymiany, ale i zbieżność również do ponownego ustawienia tak, aby nie zaszkodziło samych opon po kilku setny km.
Nawet jakbyś zaznaczył to i tak trzeba ponownie ustawić zbieżność zgodnie ich ustawień, bo każda cześć jest trochę w setny mm inna rozmiarem niż była oryginalna i aby prawidłowo ustawić to należało najpierw ustawić prześwit kół, a potem ustawić zbieżność zgodnie ze schematem co bardziej ułatwia całość ustawienie zbieżności, ponieważ wysokość prześwitu kół ma bardzo duże znaczenie, bo zmieniają się kąty pochyleń kół i ciężko potem ustawić tak precyzyjnie zbieżność mający nawet idealne przyrządy.
Gdybyś miał węższe opony to już dawno byś odczuł nie domagania ustawień zbieżności, ot taka fizyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.