Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
QOOBA

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grajewo / podlasie
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDi 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Wrz 2018, 12:34
Temat postu:

Lejący wtrysk.


Witam serdecznie wszystkich Very Happy

Wiem, że temat ogólnie oklepany, ale każdy przypadek jest inny i chciałbym się upewnić. Przejdźmy do meritum.

Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0Hdi 163KM
R. prod.: 2011
Układ paliwowy: Delphi
Jakiś czas temu jadąc w trasie auto zgasło i miałem problem z odpaleniem (objawy podobne do zapowietrzenia silnika). Problem powtarzał się przy mocniejszym wciśnięciu gazu (ale niekoniecznie do podłogi). Po powrocie od razu wymieniłem filtr paliwa (Purflux) niestety nic to nie dało. Po wstępnej diagnostyce, okazało się, że pojawiał się najpierw błąd P0087 (za niskie ciśnienie w listwie wtryskowej paliwa). Samo ciśnienie paliwa w listwie na postoju skakało +/-30bar od wart. zadanej (teoretycznie powinno zmieniać się w granicach kilku barów). Wymieniłem zawór regulujący ciśnienie w tej listwie (Delphi) i nieznacznie to pomogło. Teraz przy mocniejszym przyspieszaniu auto nie gaśnie, pojawia się błąd ale po 5 sek. gaśnie lampka servie (CE ciągle się świeci do 3 kolejnych uruchomień silnika) i można jechać dalej bez nawet zatrzymywania się. Ciśnienie paliwa ciągle skacze w podobnych granicach. Generalnie po aucie nic nie widać i nie czuć, żeby mu coś dolegało. Pali bez problemu, umiejętnie przyspieszając to jęździ bez zakłóceń, nie stuka, nie puka nie szarpie, pracuje bardzo ładnie. Byłem w ASO na diagnostyce, to stwierdzili że wtryski. Wartości korekcji na wtryskiwaczach:
nr 1: 1
nr 2: 23
nr 3: 17
nr 4: -42
Ostatni ewidentnie jest jakby zablokowany, ale mechanik powiedział, że 3 są do dupy a ten 1 ewentualnie dobrze pracuje. Jednak mi się wydaje, że ten 4 można byłoby zregenerować i wtedy zobaczyć czy coś się poprawi. Moje pytanie brzmi, czy w tym przypadku pomogłoby wymontowanie 4 wtrysku, wymycie go w myjce ultradźwiękowej (mam dostęp do takowej) oraz wymiana zaworka przelewowego (chciałbym to zrobić swoimi siłami), czy lepiej wyjąć wszystko i dać do regeneracji jakiejś firmie? Poproszę od razu o namiary na fachowców trudniących się tym w podlaskim/warmińsko-mazurskim.
Próby przelewowej nie robiłem jeszcze, ale zamierzam może w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam i liczę na konkretne odpowiedzi Very Happy
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pią 21 Wrz 2018, 20:13
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Witaj na forum i jako początkujący jesteś to gratuluję za bardzo ładnie i rzeczowo opisanie, a więc i odpowiedź będzie rzeczowa Wink

Jeśli tak wygląda korekty (tylko na w jakim zakresie obrotów silnika?) to najbardziej czwarty nadaje się do regeneracji poprzez wymiany końcówek wtryskiwaczy, a reszta to sprawdzenie na przelewy co widać między 1-2 i 3 różnica jest znacznie widoczna to należałoby wszystkie oddać do regeneracji w celu wyrównania wszystkich jednocześnie pracy wtryskiwaczy (choć z tym ciężko) to korekta zawsze wynosi +- podczas pracy silnika i zależne od obrotów silnika.

Natomiast, układy delphi nie są tak skomplikowane w przypadku boscha lub siemiens i można oczywiście samemu wymienić oraz o ile się posiada jak wspomniałeś: myjkę ultradźwiękowej, to tutaj należy potem namoczyć w ON po to, aby elementy na sucho nie pracowały podczas pierwszego rozruchu, bo inaczej znów pewne elementy się zatrą i cała robota będzie na darmo. (W tym przypadku należy: wymienić końcówki i zaworek zwrotny w każdym)

Pozostałe to sprawdzenie stan oleju i wygląd oleju, bo jeśli jeden wtryskiwacz leje to możliwe, że paliwo dostało się do oleju to tutaj zalecane również przy tej usterce wymienić olej w silniku, bo z pewnością paliwo zmieszało się z olejem i stąd należy wymienić.



Cytat:
Poproszę od razu o namiary
Myślę, że z korzystanie Wujka Google znajdziesz w najbliższym swoim otoczeniu, gdzie będzie najbliżej i najwygodniej na znalezienie firmy zajmującej się naprawami wtrysków i pompy wtryskowej.
Powrót do góry
QOOBA

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grajewo / podlasie
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDi 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Wrz 2018, 13:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Dzięki bardzo za odpowiedź. W przyszłym tygodniu postaram się sprawdzić przelewy i ewentualnie we własnym zakresie "zregenerować " wtrysk nr 4. Zobaczymy czy to coś pomoże. Jakby ktoś jeszcze miał jakieś spostrzeżenia do tego tematu to proszę śmiało o zabranie głosu Very Happy
Pozdrawiam.
Powrót do góry
QOOBA

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grajewo / podlasie
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDi 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Wrz 2018, 17:42
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Witam ponownie.
Dziś robiłem próby przelewowe. Niestety miałem niedopasowany sprzęt trochę i nie mogłem za bardzo uszczelnić adapterów i tak dokładnie nie mogłem sprawdzić ile paliwa idzie na przelew. Wynikło z tego że 1 i 4 leje, bo leciało ciurkiem cały czas. Na 2 i 3 lepiej ale test nie był miarodajny :/ Chyba jednak oddam wtryski gdzieś do sprawdzenia i się okaże. Zastanawiam się, czy pompę wysokiego ciśnienia też od razu sprawdzić za jednym razem. Zauważyłem tylko jeszcze jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie w przewodach paliwowych tych przezroczystych co idą wzdłuż silnika widać pęcherzyki powietrza. Znajomy mechanik mówił, że może to być oznaka zużycia wtrysków. Czy jest to prawda, czy szukać gdzieś problemów po stronie niskiego ciśnienia (zawór zwrotne, ręczna pompka, przewody, złączki,...). Przypomnę, że nie ma problemów z odpaleniem nawet po kilkudniowym postoju...
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 26 Wrz 2018, 13:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Cytat:
Wynikło z tego że 1 i 4 leje, bo leciało ciurkiem cały czas.
Podczas rozruchu nie mają prawa się przelewać i dziwne, że jeszcze piszesz, że nie ma problemu z rozruchem silnika.


Cytat:
Mianowicie w przewodach paliwowych tych przezroczystych co idą wzdłuż silnika widać pęcherzyki powietrza. Znajomy mechanik mówił, że może to być oznaka zużycia wtrysków.
Temu właśnie się sprawdza przelewy na wtryskach, ale warto tutaj zajrzeć demontując zbiornik paliwa lub pod tylnymi siedzeniami jest dostęp w celu wyczyszczenia obudowy pływaka, bo w samej obudowie jest tak zwane sitko zabezpieczający przed większymi zabrudzeniami i być może jest zalepiony mazią co wówczas zasysa więcej powietrza niż same paliwo.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Wrz 2018, 13:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
QOOBA

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grajewo / podlasie
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDi 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Wrz 2018, 05:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Cytat:
Podczas rozruchu nie mają prawa się przelewać i dziwne, że jeszcze piszesz, że nie ma problemu z rozruchem silnika.

Bo nie ma. Pali za każdym razem. Może nie "od strzała" a rozrusznik ze 3 razy zakręci, ale nie ma czegoś takiego, że rzuca silnikiem, szarpie, dusi. Jak odpali to od razu równiutko pracuje. Panowie w ASO powiedzieli że rozrusznik do regeneracji, bo to nie związane z tą usterką.
Zaglądałem do pływaka. Były ze 2 syfki takie większe, ale generalnie czysto, żadnej mazi, dmuchałem w przewody paliwowe i idzie olej bezproblemowo. Poza tym po zmianie filtra paliwa zaglądałem do niego dwukrotnie i nie widać, żeby jakiś syf się tam większy zbierał...
Pozdrawiam.
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Pią 28 Wrz 2018, 16:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


QOOBA napisał:
Witam ponownie.
..... Zauważyłem tylko jeszcze jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie w przewodach paliwowych tych przezroczystych co idą wzdłuż silnika widać pęcherzyki powietrza. Znajomy mechanik mówił, że może to być oznaka zużycia wtrysków. Czy jest to prawda, czy szukać gdzieś problemów po stronie niskiego ciśnienia (zawór zwrotne, ręczna pompka, przewody, złączki,...). Przypomnę, że nie ma problemów z odpaleniem nawet po kilkudniowym postoju...


Jeśli masz silnik RHR 136KM to jest to znany problem i trudny do usunięcia. Jednak jeśli przy niskich temperaturach nie masz problemów z odpaleniem, auto nie puszcza bąka po odpaleniu to raczej u Ciebie będzie OK, bo ASO twierdzi, że to powietrze w przewodach nie przeszkadza...
Powrót do góry
QOOBA

Czytelnik



Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grajewo / podlasie
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDi 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Wrz 2018, 10:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Auto ma 163KM. Mam je niecały rok, tamtej zimy nie było żadnego problemu, a to pojawiło się dopiero w sierpniu. W środę umówiony jestem do majstra, zobaczymy co stwierdzi...
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pon 01 Paź 2018, 11:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Lejący wtrysk.


Cytat:
Auto ma 163KM.
Oznaczenie silnika RHH na układzie wtryskowym Bosch.

Cytat:
Pali za każdym razem. Może nie "od strzała" a rozrusznik ze 3 razy zakręci, ale nie ma czegoś takiego, że rzuca silnikiem, szarpie, dusi.
W takim razie może być związane z rozrusznikiem (tuleja) albo ze słabym akumulatorem co warto tutaj przejrzeć w pierwszym porannym rozruchu jakie ma napięcie.



Cytat:
bo ASO twierdzi, że to powietrze w przewodach nie przeszkadza...
Pokazujące pojedyncze powietrza nie przeszkadza, ale jak jest tego więcej i są zbyt widoczne może być to związane ze słabym lub nietrzymającym paliwa po stronie niskiego ciśnienia lub zapchanym filtrem bądź nie właściwy filtr co warto przyjrzeć się dokładnie w paramentach podczas rozruchu na zimnym silniku.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC3

47 800

2019r.

18 850 km

lubelskie

CitroenC5

23 700

2010r.

268 000 km

mazowieckie

CitroenC2

7 900

2006r.

163 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

66 300

2017r.

90 328 km

podkarpackie

CitroenC3

6 900

2003r.

123 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System