Witam wszystkich. Mam być może nietypowe pytanie. Chodzi mi o możliwość przywrócenia filtra FAP w C5 2.2 HDI. Autko mam kilkanaście dni i dzisiaj z przerażeniem zauważyłem, że nie ma FAP. Prawdopodobnie poprzedni właściciel usunął. Jest rura zamiast filtra. Przy zakupie tego nie sprawdziłem. Moja wina. Samochód bardzo ładnie przyspiesza, równo chodzi, nic nie świeci na tablicy. Ale nie chcę się stresować przed badaniem technicznym czy w razie kontroli policji. Dlatego pytanie brzmi czy jest możliwość przywrócenia filtra FAP? Sam filtr można znaleźć i myślę, że montaż nie stanowi problemu, ale co z płynem? Czy jego dozowanie jest automatyczne czy sterowane komputerowo? Z góry dziękuję.
Możliwość przywrócenia fap o ile sam tego oczekujesz to można w każdej chwili, ale skoro silnik równo pracuje i nie dymi to bym zostawił tego w spokoju, a badaniem się nie przejmuj czy tam policją chyba, że zostawiasz chmurę dymu podczas przyspieszania to co innego.
Co do przywrócenia to trzeba na nowo zaprogramować, czyli zmiany oprogramowania w sterowniku i tego sam nie ogarniesz.
Cytat:
ale co z płynem?
Sprawdź czy masz dodatkowy zbiorniczek przy baku paliwa o ile nie zdemontowany, a jak nie ma to następne koszty, a więc niepotrzebnie skoro silnik i tak dobrze się sprawuje.
Możliwość przywrócenia fap o ile sam tego oczekujesz to można w każdej chwili, ale skoro silnik równo pracuje i nie dymi to bym zostawił tego w spokoju, a badaniem się nie przejmuj czy tam policją chyba, że zostawiasz chmurę dymu podczas przyspieszania to co innego.
Co do przywrócenia to trzeba na nowo zaprogramować, czyli zmiany oprogramowania w sterowniku i tego sam nie ogarniesz.
Cytat:
ale co z płynem?
Sprawdź czy masz dodatkowy zbiorniczek przy baku paliwa o ile nie zdemontowany, a jak nie ma to następne koszty, a więc niepotrzebnie skoro silnik i tak dobrze się sprawuje.
Dziękuję za odpowiedź. Niestety przy pełnym gazie trochę puszcza dymek.
Na przeglądzie nikt nie zwróci uwagi, że nie ma fap'a tylko rurka? Mam na oku kat+FAP. Ale zastanawiam się czy jak wstawię to będzie nadal dobrze chodziło? Płyn zamierzam dozować ręcznie. Znalazłem, że ok. 25 ml/zbiornik.
Ale zastanawiam się czy jak wstawię to będzie nadal dobrze chodziło?
Na sam początek będzie chodził aż do czasu zapchania się filtra.
Cytat:
Płyn zamierzam dozować ręcznie. Znalazłem, że ok. 25 ml/zbiornik.
Tutaj nie chodzi o dodawanie ręcznie, bo w przypadku zapchania się filtra proces wypalania nie nastąpi choćbyś nie wiadomo ile tego płynu dodał, ale myślę, że pod diagbox powinien być opcja włączenia oraz uzupełnienia płynu również komputerowo, tak więc bez komputera niczego nie rozwiążesz.
Witam wszystkich. Mam być może nietypowe pytanie. Chodzi mi o możliwość przywrócenia filtra FAP w C5 2.2 HDI. Autko mam kilkanaście dni i dzisiaj z przerażeniem zauważyłem, że nie ma FAP. Prawdopodobnie poprzedni właściciel usunął. Jest rura zamiast filtra. Przy zakupie tego nie sprawdziłem. Moja wina. Samochód bardzo ładnie przyspiesza, równo chodzi, nic nie świeci na tablicy. Ale nie chcę się stresować przed badaniem technicznym czy w razie kontroli policji. Dlatego pytanie brzmi czy jest możliwość przywrócenia filtra FAP? Sam filtr można znaleźć i myślę, że montaż nie stanowi problemu, ale co z płynem? Czy jego dozowanie jest automatyczne czy sterowane komputerowo? Z góry dziękuję.
Napisz jakie konkretnie masz auto bo było kilka wersji 2,2 hdi. Jakby co to mam FAP w dobrym stanie do 2,2hdi 2001r. Katalizator został czy też wycięty?
Jeśli chodzi o płyn to musisz fizycznie zajrzeć do zbiorniczka. Z reguły wycina się tylko fapa a reszta oprzyrządowania zostaje. Dozowanien zarządza kalkulator dodatku, który znajduje się w kabinie w okolicach progu tylnego prawego słupka. Wydaje mi się, że w pierwszych 2,2hdi można było w lexii włączyć /wył fap. Jeśli nie to musisz wgrać soft od 2.2 z fapem.
Przepraszam, że się nie odzywałem, ale same problemy z Cytryną. Najpierw musiałem zregenerować tylną belkę, bo zaczęła się rozjeżdżać. Potem zregenerować pompę wtryskową, bo lała. A dzisiaj odebrałem po wymianie tarcz, klocków przód/tył i linek z prowadnicami ręcznego. Także mam auto 3 miesiące, a ponad 4000 zł juz dołożone. Porażka! Co do FAP-a. To kupiłem kat+FAP używany. Chciałem tylko wiedzieć czy na badaniu technicznym sprawdzane jest fizyczne istnienie filtra?
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Wto 11 Gru 2018, 01:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Przywracanie FAP
C52.2HDi napisał:
Także mam auto 3 miesiące, a ponad 4000 zł juz dołożone. Porażka! Co do FAP-a. To kupiłem kat+FAP używany. Chciałem tylko wiedzieć czy na badaniu technicznym sprawdzane jest fizyczne istnienie filtra?
To coś Ty kupił??? Ja przez 3 lata tyle nie włożyłem, a robiłem już profilaktycznie rozrząd, hamulce z przodu (tarcze,klocki).
W tym roku nie sprawdzają FAP. Może w następnym już zaczną. Na 100% od 2020 będzie to sprawdzane. Miałem przegląd miesiąc temu i z ciekawości zapytałem, bo u mnie FAP zapchany w 85%.
Ktoś pytał o koszt regeneracji.
We Wrocku, w bdb warsztacie, który się w tym specjalizuje, 800zł + ew. dodatkowo za dolewkę płynu. Dają gwarancję, wszystko na FV.
Pod Wrockiem, na ppidówce drożej, bo 1100zł
Sam się zastanawiałem czy u siebie nie wyciąć (koszt 900zł) i ew. nie podnieść mocy (dodatkowe 400zł), ale stwierdziłem, że jak będzie trzeba, to jednak zregeneruję. Tym bardziej, że za granicą jak Cię złapią to masz mega mandat i auto na lawetę. A w Niemczech, Czechach czy Austrii, podobno patrole są wyposażone w analizatory.
Jako ciekawostkę powiem, że wiele lat temu, chyba z 18, miałem Fiata 126p BIS. Pojechałem raz na przegląd na stację kontroli obok WORD we Wrocku. Już wtedy zapakowali do rury wydechowej analizator spalin Jednak nigdy później na żadnej innej stacji się z tym nie spotkałem.
Niesty kupiłem zajechany egzemplarz. Ale wg mnie C5 ekstra samochód. Jeszcze mi została regeneracja turbo, rozrząd i sprzęgło+dwumas. Także poprzednik niech przemyśli czy jest uczciwy. Dzięki za konkretną odpowiedź. Martwi mnie, że jak będą sprawdzać podwozie to się doczepią, że jest rurka w miejscu katalizatora i filtra... Ma ktoś doświadczenie? Jak to wszystko ogarnę to chciałbym jednak wrócić do oryginału pod względem ochrony środowiska. Czasem wypadam za granicę, a tam już można sobie narobić kłopotów bez filtra. Żałuję, że nie kupiłem 2.0 HDi albo 3.0V6+LPG.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Wto 11 Gru 2018, 17:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Przywracanie FAP
C52.2HDi napisał:
Żałuję, że nie kupiłem 2.0 HDi albo 3.0V6+LPG.
2.0 HDi 163KM to chyba najlepszy silnik w Cytrynce (sam taki mam ). Co prawda, fajnie by było gdyby miał tak z 200 kucy, ale dramatu nie ma. Mój np. nie bierze w ogóle oleju. Tak jak zalewany jest, tak spuszczają po tych 10-15 tysiącach km jak jadę na następną wymianę. Śmiać mi się chce ze Skodziarzy i innych fanów niemieckiej i pseudo niemieckiej motoryzacji, gdzie każdy z nich co 1000km musi robić dolewki
A skoro masz tyle do roboty, to może lepiej spróbować powalczyć o anulowanie umowy? Ew. obniżkę ceny?
Ja np. obecnie założyłem sprawę w sądzie poprzedniemu sprzedawcy. Za to, że zataił fakt, iż tylne nadkole było naprawiane. Zapierał się ,że autko cud miód i całe w oryginale. Zbieżność wydarzeń (w tym rozmowa z ASO, które widziało to auto) spowodowała, że go nie sprawdziłem przed zakupem. Jednak podobno i tak mam ogromne szanse na wygranie sprawy.
Chętnie bym anulował umowę, ale już wyłożyłem sporo kasy i nie wiem jak to ugryźć. A on ozka ceny, to sam nie wiem. Musiałby mi dołożyć niejeden tysiąc.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Sro 12 Gru 2018, 21:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Przywracanie FAP
Może warto spróbować? To był jakiś handlarz czy prywaciarz? Wyślij mu jakieś pismo (wezwanie do obniżenia ceny). Podaj swoje argumenty itp. Napisz, że jak nie zgodzi się na Twoje warunki, albo chociaż nie będzie próbował negocjować, to zgłosisz sprawę do prokuratury, jako podejrzenie popełnienia oszustwa. Jak oleje Twoje pismo, zgłoś sprawę do prokuratury. To nic nie kosztuje. Jak go policja wezwie na świadka, to może mu rura zmięknie i będzie chciał się dogadać. Dobre i 30-50% co by Ci za te naprawy zwrócił.
Prokuratura co prawda pewnie umorzy postępowanie (jak u mnie) bo stwierdzą, że ciężko się dopatrzeć celowego działania. No, ale sprzedający nie musi o tym wiedzieć W razie czego zostaje Ci później sprawa cywilna. Tam jest łatwiej, ale niestety, wiąże się już z kosztami.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Czw 13 Gru 2018, 16:10
Temat postu:
Re: Przywracanie FAP
C52.2HDi napisał:
Autko mam kilkanaście dni i dzisiaj z przerażeniem zauważyłem, że nie ma FAP. Prawdopodobnie poprzedni właściciel usunął.
Tak sobie myślałem i wydaje mi się, że w związku z tym, że sprzedawca usunął FAP i zataił to przed Tobą, to prokuratura na 99% nie umorzy w tym momencie postępowania. Tak naprawdę sprzedał Ci samochód, który obecnie jest nieprzystosowany i niedopuszczony do poruszania się po drogach publicznych. Moim zdaniem bez problemu powinieneś odstąpić od tej umowy i jeszcze postarać się o zwrot poniesionych kosztów. Ew. jeśli będziesz chciał zostawić auto, to koleś musi Ci zapłacić za montaż nowego FAPa.
Nie szczyp się z gnojkiem tylko rób jak Ci piszę i zobaczysz, że wygrasz. Działaj jak najszybciej.
Jak będziesz chciał, to podaj maila. Służę pomocą i prześlę Ci formularz zgłoszenia takiej sprawy do prokuratury. Wpiszesz tylko swoje dane oraz opiszesz wszystko dokładnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.