jak jeszcze mozna ten czujnik zdiagnozowac?? czy jakbym zdjal wezyk z czujnika i przytkal jeden otwor (od czujnika na dole fapa) to jakas rozniica powinna sie pojawic w cisnieniu. Lub scisnac ten wezyk czyms. Dobrze mysle?? Zapomnielem dodac ze diagbox pokazuje zapelnienie w ilosci 65gram.
dokonalem kilku testow.
Wiec po scisnieciu lub calkowitym zacisnieciu wezyka od wlotu fapa lub wylotu (gora- dol)oraz lekkim dodaniu gazu roznica cisnien nie zmienia sie. Za to po odlaczeniu czujnika zaczyna pokazywac roznice cisnien, po ponownym podlaczeniu wtyczki do czujnika wartosc od ponad 100 spada z chwilowymi skokami w gore az do 0-zera i tak pozostaje. Zapelnienie filtra 1% a zawartosc sadzy 65g.
Czy jest ktos w stanie nakierowac co robic?? I czy wogole ten fap tam jest??
Witaj. Jeśli chodzi o zdiagnozowanie czy Fap istnieje w aucie to bez fizycznego otwarcia puchy się tego nigdy nie dowiesz. Możesz uderzać, pukac czy jest głuchy, ale jak fap fizycznie jest a ma naprzyklad rozwiercone 2 lub 3 otwory to i tak nici z takiej diagnozy. Pierwsze pytanie to dlaczego chcesz usilnie wypalić filtr? (jeżeli już to robisz to w diagboxie jest opcja wypalania w trakcie jazdy która jest bezpieczniejsza wersja niż na postoju, ale wymaga spełnienia kilku warunków (temp. Silnika, jazda powyżej 60km/h przez chyba 5min,kazde zwolnienie z tej prędkości na powyżej 30sekund wyłącza procedurę i trzeba wystartować diagboxem od nowa). Jaki jest przebieg auta i czy świeci się jakiś serwis? Pytam bo z tych danych które podałeś wskazuję że filtr nie jest zapchany (60pare gram to nic) a zapełnienia filtra 1procent wskazuję że jest on wymieniony na nowy lub jak większość robi zaprogramowany w diagboxie jako nowy.
Mam auto które chce sprzedać a raz na jakiś czas po odpaleniu check zostaje. Wali błędem typu przekaźnik świec zasilany a świece nigdy dodam że świece są nowe. Drugi błąd który pojawia się to właśnie ten o fapie. Nie chcę żeby nowy właściciel mi dzwonił że coś nie tak. Czy po dokonanych testach można założyć że np. Czujnik różnicy ciśnień się WYSYPAŁ?
Jeśli chodzi o czujnik roznicowy to najlepiej by było go podmienić i sprawdzić wtedy jak się zachowuje. Jeśli chodzi o blad związany ze swiecami, to sprawdź (przerabialem to u siebie osobiście) przede wszystkim kostkę 4pinowa tuż przed swiecami zarowymi. U mnie były zasniedziale styki i wywalalo blad-przekaznik sterowany a świece żarowe nie zasilane. Wymieniłem świece, 3razy przekaznik swiec I blad dalej był. W końcu wywaliłem ta kostkę, kable polutowalem na krótko i wszystko działało bez błędów. Kość patrząc na wprost otwartej maski znajduje się na pod szybu po lewej stronie za obudowa rozrządu. Z przekaźnika kable idą do tej kości, a następnie każdy kabel do każdej swiecy..
A i jeszcze ciekawostka. Blad dotyczący swiec nigdy nie powodował zapalenie się Checka na desce. I gdyby nie fakt podpiecia pod kompa to nawet bym o problemie nie wiedział. I prawie każdy diesel z grupy PSA ma ten błąd swiec P1351. Jakiegokolwiek hdi nie podłączyłem to ten błąd był obecny. U siebie jednak go udało mi się wyeliminowac
c4picasso 1,6 hdi NIE MA tej kości rozdzielacej na podszybiu....wszystkie 4 przewody wychodza pojedyńczo z podstawki przekaznika bezpośrednio do świec, uszkodzenie świecy P1351 - błąd nie powoiduje wyświetlenia na desce...
za chwilę dodam numery kabli i styki w gniezdzie przekaznika...bez problemów można sprawdzić omomierzem czy jest sporawny obwód zasilający do każdej świecy
edit
numery kabli i odpowiednio numery styków w przekazniku do świec
1185 7
1187 6
1184 2
1186 1
Wyjąc przekaznik i omomierzem do masy sprawdzić czy jest ok 1,2 oma dodam jeszcze że mechanicy nie wymieniają najczęsciej świecy tej najbliżej skrzyni biegów - dostęp jest paskudny i trzeba skonstruować sobie klucz rurkowy _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Ostatnio zmieniony przez jacekczewa dnia Sro 15 Sie 2018, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
mozesz grubym przewodem od plusa podac do styków które wypisałem...będzie iskrzyc lub nie ( można sprawdzić pobór prądu amperomierzem dla każdej świecy) _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
wiec wnioskuje , ze styki nr.3 i 8 w przekazniku to cewka. Jesli tak to wyglada na to ze cewka padla w przekazniku. Poniewaz po podaniu napaiecia na oba styki przekaznika nic nie "cyka"
jacekczewa napisał:
c4picasso 1,6 hdi NIE MA tej kości rozdzielacej na podszybiu....wszystkie 4 przewody wychodza pojedyńczo z podstawki przekaznika bezpośrednio do świec, uszkodzenie świecy P1351 - błąd nie powoiduje wyświetlenia na desce...
za chwilę dodam numery kabli i styki w gniezdzie przekaznika...bez problemów można sprawdzić omomierzem czy jest sporawny obwód zasilający do każdej świecy
edit
numery kabli i odpowiednio numery styków w przekazniku do świec
1185 7
1187 6
1184 2
1186 1
Wyjąc przekaznik i omomierzem do masy sprawdzić czy jest ok 1,2 oma dodam jeszcze że mechanicy nie wymieniają najczęsciej świecy tej najbliżej skrzyni biegów - dostęp jest paskudny i trzeba skonstruować sobie klucz rurkowy
przekaznik ma jesli dobrze pamietam elektronike wbudowana...nie wzbudzaj go na tych zaciskach....obawiam się że chyba za póżno............. zerknę na schemat poznym popłudniem _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.