Posiadam silnik RFN EW10J4 i walczę z systemem powietrza wtórnego. Walczę z pokazującym się ciągle błędem P0410 i jego objawami. Może ma ktoś sugestię.
Objawy są takie: autko zimne po odpaleniu: chodzi na ok 1000 rpm,
od razu włącza się (bo ją słychać) pompa powietrza wtórnego (odkurzacz).
Muszę odczekać jakieś 90 s pracy pompy, po tym czasie pompa się wyłącza i wtedy następuje spadek obrotów do 500 rpm i podbicie do 2000 rpm, po czym obroty się stabilizują w okolicy 900 rpm i można jechać. Jeśli wcześniej spróbuję dodać gazu, auto się dusi, dławi.
Co ciekawe podobne objawy są u znajomego, u którego nie włącza się pompa powietrza wtórnego.
Niestety w C8 pompa schowana jest pod zderzakiem i trudno się do niej dostać, bo podejrzewam, że może nie daje powietrza lub rura jest przerwana lub zapchana. Czy bez komputera da się to zdiagnozować ?
Myślę, że gdyby to by EGR to pokazałby inny błąd...
Sondy lambda sprawne - sprawdzane i jedna wymieniana na nową.
Jest w tym układzie jeszcze z tego co znalazłem (proszę poprawić jak pomyliłem):
- zawór ssący powietrza
- elektrozawór EGR
Sprawdziłem czystość wlotu - po zdjęciu rury od pompy - po stronie zaworu ssącego - nie ma brudu, czyściutko. Co ponoć oznacza, że on działa.
W innych modelach z takim układem powietrza wtórnego, jak znalazłem zawór ssący jest sterowany podciśnieniem przez elektrozawór sterujący, które są połączone wężykiem. Elektrozawór doprowadza podciśnienie do membrany w zaworze ssącym i on otwiera się wpuszczając spaliny.
U mnie nie ma wężyka z podciśnieniem więc jak sterowany jest zawór ssący i jaka jest zatem jego funkcja.
Czy on ma funkcję zaworu jednokierunkowego ? A elektrozawór EGR, który jest dalej otwiera i zamyka grzybek sterowany elektronicznie, i wpuszcza spaliny powrotnie do układu ?
Co ciekawe, że jak odpalę auto na zimnym i trzymam jakiś czas gaz, też ok 90 s,tak aby były wyższe obroty. Nie ma takiego gwałtownego spadku obrotów i wszystko dzieje się płynniej.
Kieruje mnie to ciągle ku pompie, którą słychać, ale podejrzewam, że nie dostarcza powietrza we właściwe miejsce układu...
Pompę powietrza wtórnego dziś sprawdziłem - dmucha i powietrze to dostaje się przed zawór ssący...
Może dalej nie idzie do kolektora.
Czy nieszczelny kolektor może powodować taki problem ? Ktoś sugerował, że mam pęknięty kolektor.
Drży silnikiem podczas ruszania na zimnym... jak się rozgrzeje to już lepiej...
Walczył Ktoś z podobnym tematem ? Czy można sprawdzić czy ten kolektor jest rzeczywiście pęknięty bez demontażu ??? By nie mnożyć kosztów i nie potrzebnie nie demontować jak nie trzeba go spawać ?
Re: ( Citroen C8 ) Błąd P0410 - układ powietrza wtórnego
Witam. Mam też taki problem, podejrzewam pompę powietrza wtórnego .Ale nie mam pojęcia gdzie ona się znajduje.Pomożecie ? i czy laik poradzi sobie z demontażem?
Re: ( Citroen C8 ) Błąd P0410 - układ powietrza wtórnego
I kolego mn1803. Mam taki sam problem wymieniłem cewkę zapłonową wtryski. Nic nie pomogło. Fakt przed tymi wymianami silnik strzelał, po nich przestał, ale dalej ma falowanie obrotami na zimny. Koło 1.5 min po zapłonie. I teraz zaczął ciężko zapalać. Raz zapali od strzała raz trzeba chwile kręcić. Magicy u mnie podejrzewają przepustnice ale w to wątpię, bo nie raz go zmuliłem na wysokim biegu i się podniósł. Próbuje namierzyć ta pompę ale nie wiem gdzie szukać bo juz mi się kończą pomysły. A czy w Citroenie C8 2.0 136KM jest silniczek krokowy?
Re: ( Citroen C8 ) Błąd P0410 - układ powietrza wtórnego
cris290 napisał:
I kolego mn1803. Mam taki sam problem wymieniłem cewkę zapłonową wtryski. Nic nie pomogło. Fakt przed tymi wymianami silnik strzelał, po nich przestał, ale dalej ma falowanie obrotami na zimny. Koło 1.5 min po zapłonie. I teraz zaczął ciężko zapalać. Raz zapali od strzała raz trzeba chwile kręcić. Magicy u mnie podejrzewają przepustnice ale w to wątpię, bo nie raz go zmuliłem na wysokim biegu i się podniósł. Próbuje namierzyć ta pompę ale nie wiem gdzie szukać bo juz mi się kończą pomysły. A czy w Citroenie C8 2.0 136KM jest silniczek krokowy?
mam ten sam problem i szukam rozwiązania podobno ta pompa jest między lewym reflektorem a nadkolem
Re: ( Citroen C8 ) Błąd P0410 - układ powietrza wtórnego
Nie rozwiązałem problemu. Daje sobie jeszcze czas - nie chcę wymienić pół auta na ślepo.
Znalazłem sposób na moje auto na tą chwilę.
Wsiadam i jadę od razu po odpalaniu, aż przestanie pompa powietrza wtórnego działać. Tzn. Na obrotach ok 1500-2000 musi być w momencie jak przestaje działać pompa. Szybciej się rozgrzewa i nie telepie potem silnikiem.
Kiedyś znajdę mechanika, który to naprawi
Tymczasem usuwam konto z forum bo tu nie zaglądam i robię porządki na 2020 rok.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc i dyskusje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.