Witam.posiadam citroena c5 2.0hdi 163 km 2011r....i pojawił mi sie problem z filtrem cząstek stałych..Wypalałem poza miastem na odległosci 20km,obrotach 3-3,5 i 2-3 biegu po całej przejazce dalej przed odpaleniem dostaje komunikat o istniejącym ryzyku zapchania filtra..Co powinienem zrobić?czy moze zle wypalałem poza miastem.moze kazda marka przy innych parametrach wypala.juz sam nie wiem...
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem z wypaleniem filtra cząstek stałych pdf
Musissz podłaczyć lexię i sprawdzić ciśnienie róznicowe jesli nie będzie przekraczać na wolnych obrotach 100 mbar to wszystko jest ok ale trzeba będzie zrobić po prostu programowo wymiane fap.....czyli komputerem zrobic wymianę filtra i auto nie będzie "krzyczeć" o zatkaniu,to normalne w tych autach przy przebiegu ok 200 tys km. Filtr jest sprawny a trzeba mu "zrobic wymianę" komputerem.
Jedno jeszcze pytanie czemu o ciro 5 piszesz w dziale c4 picasso ?
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Nie 09 Paź 2016, 11:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem z wypaleniem filtra cząstek stałych pdf
To nie jest normalne i przekłamanie o wymianie nie rozwiąże problemu... bo komunikat wywala na podstawie bieżących parametrów, a nie ilości przejechanych km. Po fikcyjnej wymianie te parametry się nie zmienią.
Podłącz pod komputer i sprawdź :
Ilość nagromadzonego ceru
Ciśnienie różnicowe
Częstotliwość wypalania i kiedy było ostatnie
Poziom dodatku
Te info dadzą obraz stanu twego filtra i będzie można wskazać ewentualne dalsze kroki w celu pozbycia się komunikatu. _________________
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem z wypaleniem filtra cząstek stałych pdf
Red.baron ...wiem ze to nie jest normalne dlatego zasugerowałem sprawdzenie stanu filtra - ciśnienie róznicowe będzie najbardziej miarodajne, poza tym ozywiłem w ten sposób już kilka aut ( w tym moje) własnie przy przebiegu ok 200 tys ...inaczej nie dało się nic więcej zrobic
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem z wypaleniem filtra cząstek stałych pdf
Witam,podepnę się pod temat :
komunikat o możliwym zapchaniu filtra pojawił się 2 razy w ciągu 2 km potem cisza ,dopiero po jakiś 70-80 km włączyło się wypalanie(dioda sygnalizacyjna). Komunikat pojawił się gdy w zbiorniku było ok. 15 litrów paliwa.Po wypaleniu zatankowane do pełna,teraz zrobione ok 300 km i cisza.
Jednak z racji szykującego się wyjazdu do Włoch nie dało mi spokoju i podjechałem do ASO i oto co wyszło:
https://photos.google.com/share/AF1QipOUsTvcf_NnkQOpIMsOMFaCCzO8aSB8KcSHGvL2yK21eDFp1tVJOR3Oal074QyG7Q?key=cVBDQ1FQbU1mWWxyUTRnNjVyVlRZUnBKcDI1MXZB
W serwisie stwierdzili(za bardzo mi w to wierzyć się nie chce-wyciąganie kasy) że filtr jest zatkany i trzeba przeprowadzić wypalanie a jeśli to nie pomoże to wymiana filtra.
Ps.auto ma przejechane 94666 km ,nie mam lekkiej nogi
Proszę o weryfikacje i werdykt
Pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.