rozebralem przekaźnik... Faktycznie Francja elegancja... Elektronika wsordku. Na szczęście po teście w diagbox przekaźnik działa. Dzisiaj podjadę po używany czujnik różnicy ciśnień na podmianke. Jak to nie pomoże to będę musiał obejrzeć tego fapa od środka.
zacisk 5 to masa a 8 i 3 to wymiana sygnałów z ecu silnika... _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
podmienilem czuknik roznicy cisnien...dalej zero.
Nie wiem gdzie szukac wymiany- przyuczenia tego czujnika w diagboxie v7,44. Szukalem we wtryski, zaplon oraz w bsi.
Czy zablokowany lub nie prawidlowo dzialajacy egr moze nie dawac nie bledow a miec wplyw na p1457?? Mam w planie na jutro wybebszyc fap=a bo z tego co obczailem to na laczeniu tej puszki fapa gora-dol mam nieszczelnosc i wydostaja sie spaliny.
Nie ma czegoś takiego jak przyuczenie czujnika - wkładasz i to ma działać - były mierzone napięcia jakie podaje czujnik podczas wolnych obrotów i przy np. 3000 ? Zakres jest chyba od 0,5V do 5V - może gdzieś poprostu styku nie ma, ten czujnik nawet po dmuchnięciu z ust w przewód przed FAPem powinien coś pokazać - przecież do 100mbar (10kpa) bez problemu powinien kolega dmuchnąć a jak nie to zrobić jakiś wężyk - przejście na pompkę i lekko mu psyknać - coś musi pokazać - jeśli nie to uwalony jest ten czujnik albo kable albo sterownik który to odczytuje - fapa możesz wyjąć i zobaczyć ale jak po dmuchnięciu w wężyk wlotowy czujnika nie ma żadnej różnicy to nie jest to wina dziury w FAPie.
A w razie jakby Kolega chciał tego Fapa rozebrać to poniżej mały poradnik z filmikiem - co prawda z C5 ale ten sam silnik i puszka z filtrem powinna być taka sama...
A co do dmuchania to tak to musi działać - podajesz ciśnienie na wlot (wężyk który idzie przed filtr) a na drugim wężyku ma 0 (ten za fapem, możesz go nawet zdjąć do testów) i wtedy symulujesz różnicę ciśnień tak jakby filtr był zapchany - musi pokazać ciśnienie różnicowe.
w piatek rozebralem dziada...okazalo sie ze wklad fapa "wyparowal" kupilem uzywke, wyczyscilem wg. filmow z youtuba.
Ogolnie przed czysczeniem wygladal dosc dobrze, te kanaliki nie byly zapchane od gory patrzac...
Zamontowalem i chyba jest okay. Pokierujcie prosze ..jak wklepac wymiane fap w digboxie?? Kalkulator wtrysk/zaplon itd. Tam po kliknieciu wymiana fap jest wiadomosc ze najpierw nalezy wklepac wymiane w kalkulatorze dozowania dodatku ale ja nie moge znalezc tego kalkulatora.
Z bledow ktore mi sie pojawiaja zostal ten o przekazniku swiec- przekaznik zasilany, swiece nigdy. Pod diagboxem przekaznik cyka.
jesli przekaznik cyka to sprawdz pojedynczo świece....ten świadczy o uszkodzonej świecy - nazewnictwem nie sugeruj sie...tłumaczenia są dziwne ale numer P1351 to na pewno uszkodzona świeca _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
sprawdziłeś każda osobno ? jesli tak to poddaje się aha własnie P1351 ma wpływ na wypalanie FAP-a ( działa jako obciązenie silnika łacznie z grzaniem lusterek i szyby) jesli ten bład będzie ciągle to zainstalowanego fapa wykończysz w niedługim czasie _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Pany...rece mi opadaja...nowe siwece x 4 i co?? w ciagu tyg. moze dwoch od wymiany, moze 10 startow silnika i dwie juz nie dzialaja, tzn. narazie sprawdzilem omomierzem dwie pierwsze od rozrzadu do doopy. Co za badziew teraz produkuja...
ciesz sie że znalazłeś przyczynę...co do ciekawostek nowych częsci...sworznie FEBI...wytrzymały 3 tygodnie ( ok 800 km ) i zaczęły wydawać dzwięki - pojedyńcze puknięcia przy ruszeniu...wymieniłem ponoownie na TRW i teraz Ok
a jakiej firmy były te świece ??? sam wymieniałeś ? _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
ehh swiece maxgeara... ale zamierzam sprzedac auto a chcialem sprzedac sprawne. Tak ogolnie musze powiedziec, ze konstrukcyjnie to auto jest pomyslane od doopy strony. Wyciagnalem cale podszybie z tym wlotem do kabiny. I co?? I dalej h*j wielki i dwa bąbelki...w calosci nie da rady wyciagnac obudowy filtra. A taki cmax, chyba blizniaczo podobna konstrukcja ma filtr we wlasciwym miejscu czyli przy lampie. Chcialem zamontowac swiece od "iskra" ale nie bylo.
obudowę dolną filtra rozbiera się na 2 części , świece niestety musisz kupić dobre..NGK, Champion i żeby cie nie wk...wić niewiele droższe są od jakichś gównianych...a teraz trzeba zapłacić po raz drugi....
Osobiscie przy wymianie wspomagałem się kamerą przemysłową z monitorem wygodny koc na silnik i na leżąco, do świecy od strony skrzyni biegów a właściwie do wszystkich świec najlepszy jest kluczy rurkowy bo nasadówka nie wchodzi na ta koło skrzyni chyba że zdemontuje sie taką rurkę...chyba od egr jesli pamiętam dobrze _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.