Witam
Czytam o wtryskach,regeneracjach..kosztach, a że zostało mi kilka wtrysków z wymian postanowiłem się pobawić. Kiedyś przy diagnozie sugerowałem się wydatkami +/- poszczególnych wtrysków w lexii, jednak dopiero metoda przelewowa pozwoliła mi wyeliminować "uszkodzone". Objawy - dymienie przy depnięciu, słabe zbieranie w dolnym zakresie obrotów. Ogólnie wtrysk rozbieramy na 3 części. Górna: cewka sprzężynki.. zawór z kulką, środkowa i dolna z rozpulaczem. W tych zdemontowanych zauważyłem 2 usterki: W górnej części gdzie elektromagnes steruje kulką która zamyka i otwiera przepływ paliwa zebrał się żółty syf z ropy, w dolnej części z 6-ciu dysz rozpylających dziłały 2.
Co jest potrzebne z "rzeczy unikatowych"
- Imbus H10 z otworem 7,5 (koszt 20-30 zł)
- Wskazana myjka ultradźwiękowa (koszt 90-120 zł)
Zasada jest prosta:
UWAGA: Sterylność przedewszystkim, czyste miejsce pracy, rękawiczki gumowe, wtryski myjemy przed rozebraniem aby nie paprać stanowiska, cześci montujemy pensetą.
1. Rozbieramy wtryskiwacz deikatnie aby nie pogubić małych elementów (jeżeli coś wypadnie, w necie można znaleźć schemat co gdzie idzie)
2. Do myjki wlewamy izopropanol lub inny płyn rozpuszczający, rzeczy drobne do sitka i wszystko do myjki na kilka minut.
Po umyciu odkładamy do wyschnięcia (nie używać szmat i ręczników papierowych- pylą)
3. Drożność końcówki rozpylacza możemy sprawdzić w prosty sposób: wlewamy deko izopropanolu od góry i psikamy powietrzem sprężonym lub kompresorem, powinno pokazać się 6 strumieni. Jeżeli nie ma drożności to zakładamy na koniec wtryskiwacza szczelnie węzyk wlewamy płyn i psikamy w druką stronę, ponownie sprawdzamy drożność. (uratowałem tak wszystkie kończówki).
4. Składanie (znowu zwróćzie uwagę na sterylność, wszelakie zabrudzenia mogą zniweczyć wasz plan), wysuszone elementy przed montażem maczamy w oleju napędowym (bez tego niektóre elementy będą korodować). Kolejność montażu odwrotna do demontażu, po dokręceniu imbusem zaworu z kulką powinien być wyczuwalny minimalny ruch tłoczkiem.
5. Jeżeli nie wkładacie wtrysku od razu do auta to sugeruje założyć wężyk na końcówkę dozowania paliwa i przelać go ropą, zabezpieczyć dyszę kawałkiem wężyka przed uszkodzeniami.
Zaraz powiecie że to nie regeneracja, bo nie jesteśmy w stanie w warunkach domowych (zasilacz impulsowy 80v i odpowiednie ciśnienie paliwa) sprawdzić kątów chmurki rozpylanej przez wtrysk, ale w większości przypadków podejrzewam że rowiąże problemy. Zanim zdobyłem tą wiedzę wszystkie wtryski rozbierałem i składałem ze 3 razy.
Co ciekawe- wszystkie działają
Dodatkowe info
- Silnik 1.6 hdi 109km
- zawsze przy montarzu wtryskiwacza używaj nowej podkładki miedzianej
- Przy demontażu wtrysku, po jego odkręceniu a przed wyjęciem dobrze jest oczyścić jego okolice kompresorem aby ścmieci na wpadły do komory spalania.
- Przed ponownym przykręceniem wtrysku dokręć szpilki w silniku
- klucz dynamometryczny mile widziany przy skecaniu wtrysku imbusem i przy jego montażu (ja niestety nie posiadam)
- Przy demontażu układajmy części w kolejności, zróbmy foto aby się nie pomylić, sprężynki i podkładki wyglądają podobnie.
- Nie spieszmy się......
Mam nadzieje, że komuś się przyda.
Foto rozebranego wtrysku, góra do górnej części, drugi rząd do dolnej części wtrysku, kolejność elementów zachowana.
[/img]
Ostatnio zmieniony przez sebudin dnia Nie 09 Wrz 2018, 10:19, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C4 Picasso ) wtryski -regeneracja we własnym zakresie
nazwałbym to raczej dokładne mycie wtrysków (wtryskiwaczy) bo raczej z regeneracją nie ma to nic wspólnego
Oczywiście gratulacje za kawał dobrej roboty i samozaparcie przy dłubaniu w tej materii _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Re: ( Citroen C4 Picasso ) wtryski -regeneracja we własnym zakresie
Gratulacje dla kolegi za odwagę. Moim zdaniem większość regeneracji polega na czyszczeniu opisanym wyżej. Kolega tylko obnażył prawdę o niby tak skomplikowanej naprawie wtryskiwaczy. jedyne co mnie oddala od samodzielnej regeneracji to zakup myjki. Pozdrawiam i popieram. _________________ Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.