Samochód Citroen C5 X7 2009r. 2.2HDi Bi Turbo 170ps. Zawieszenie Hydroactive III.
W samochodzie zostało wymienione całe biturbo. Do tego potrzebne był demontaz przedniego zawieszenia.
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. Podczas jazdy na dołkach nie jest ono słyszalne. Tylko gdy przekrecimy zapłon i zapochod sie podniesie to zatrzeszczy lub jak na zgaszonym bujam przodem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów trzeszczenie usatje i nei wystepuje nawet na zgaszonym i jak bujam tez juz go nie ma. Zawieszenie było dwa razy sprawdzanie na pewno jest wszystko dokrecone.
Co to może być za przyczyna?
Prosze o jakieś sugestie?
Tylko gdy przekrecimy zapłon i zapochod sie podniesie to zatrzeszczy lub jak na zgaszonym bujam przodem.
Naprawdę zapochod?, czyżby to jakaś nowa nazwa auta (nowicjuszem tutaj nie jesteś, więc popraw)
Cytat:
Prosze o jakieś sugestie?
Może coś jest wyrobione i nie dopatrzyliście pod tym kontem, ale dziwny masz problem, bo z opisu wynika, że raz trzeszczy a po przejechaniu już nie, czyli wychodzi na to, że jak auto stoi to się psuje, a jak jeździ to się samo naprawia.
Myślę, że raczej sworznie do wymiany, bo potrafią rdzewieć podczas dłuższego postoju.
W zawieszeniu wszystko jest nowe z serwisu wraz z wahaczami. Wszystko było dokrecane w pozycji serwisowej czyli samochód podniesiony do samej góry. Czy moglo się coś uszkodzić po przejechaniu 1000km. Co teraz zrobić krok po kroku? [/b]
Błąd przy skręcaniu niestety, otóż wszystko się skręca gdy auto jest na podłożu i przy normalnym trybie do jazdy. Gumy wahacza prawdopodobnie są bardzo mocno naprężone stąd trzeszczenie i być może już zerwane.
PS
Mechanik to robił???
Jeśli tak to popełnił duży błąd.
Może zanim kupisz to nie lepiej przejrzeć ponownie całe zawieszenie, bo jak rzeczywiście taki montaż był to z pewnością gumy zerwane będą widoczne podczas sprawdzenia całe zawieszenie.
Czy Ty nie rozumiesz czy tylko udajesz. Wyraźnie napisałem, że na górnym serwisie wahaczy się nie skręca. Auto musi być na podłożu i w normalnej ( do jazdy ) pozycji.
Ale jeśli tego nie rozumiesz to ja już nic nie poradzę
( Citroen C5 ) Piski z tulei na drążku stabilizatora
Do karolus127a z samochodem Citroen C5 X7 2009r. 2.2HDi Bi Turbo 170ps. i zawieszeniem Hydractive III.
To co mogę zaproponować w opisanej przez Ciebie sytuacji to kupienie puszki preparatu silikonowego w sprayu i obfite popsikanie na tuleje drążka stabilizatora (aż będzie z nich kapało) -> smar silikonowy musi wniknąć między gumowe elementy tulei. Nie obawiaj się, że preparat spowoduje uszkodzenie gumowych elementów, ponieważ silikonowe preparaty służą między innymi do konserwacji elementów wykonanych z gumy, i do likwidowania pisków między współpracującymi elementami z gumy i metalu.
Gumowa tuleja skład się z dwóch pracujących między sobą elementów, a całość jest umieszczana w metalowej obejmie, która jest przykręcana dwoma śrubami.
Te tuleje są nazywane „poduszkami” stabilizatora lub gumowymi „łożyskami” stabilizatora.
Bardzo często po zamontowaniu nowych tulei na stabilizatorze i ich dociśnięciu śrubami (umieszczonymi na metalowej opasce) robi się tam bardzo ciasno, dlatego podczas opuszczania lub podnoszenia karoserii gumowe elementy trąc o siebie i drążek wydają głośne piski. Mechanicy, którzy znają temat, używają profilaktycznie silikonu podczas wymiany tulei stabilizatora ze starych na nowe, aby nie robić tego ponownie, gdyby klient przyjechał z reklamacją, że spod Citroena C5 piszczy.
Wolna jazda po nierównościach oraz energiczne przechylanie (bujanie) na boki Citroenem C5 z zawieszeniem hydro podczas postoju to podstawowy test na sprawdzenie poprawnej pracy drążka stabilizatora i wszystkich przymocowanych do niego elementów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.