witam serdecznie, mam pytanie a mianowicie czy jest możliwość podłączenia jakieś kontrolki bądz diody która będzie sygnalizować dopalanie filtru cząsrek stałych? I gdzie coś takiego podłączyć? _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
boczne lusterko kierowcy - dioda led z rezystorem lub kupic gotowa w obudowie np. na napiecie 24 V DC ( 10 zeta ) wymontowac zwierciadło lusterka i podpiąc pod zaciski ogrzewana - przetestowac załaczjąc grzanie lusterek /szyby
Potem nadejdzie zima i klient ma cały czas " wypalanie FAPa " . Można by zrobić prosty układ na uC ( to mój konik ) i wówczas na wyświetlaczu pojawiłby się napis Wypalanie FAP tylko wtedy gdy podgrzewanie lusterka się uruchomiło a nie dotknęliśmy przycisku od ogrzewania tylnej szyby... bo wtedy wiedzielibyśmy, że to komputer sobie zwiększa obciążenie silnika... Można by .... ALE PO CO ? Przecież ta informacja kompletnie niczemu nie służy. Jest nam do niczego nie potrzebna. Gdyby to coś dawało, to piszący oprogramowanie sami dopisaliby trzy linijki kodu i na ekranie pojawiałby się migający piękny kolorowy napis ( może z jakąś grafiką ). Przecież nie pojedziemy do mechanika ze skarga na komputer, że nie wypalił FAPu a od ostatniego wypalania minęło już 547 km. Kochani cytryniarze nauczmy się czerpać radość z jazdy wygodnym, dobrze wyposażonym samochodem a FAPem czy innymi wycieraczkami ( w MK1 1 ) przejmujmy się gdy samochód poprosi nas o odwiedzenie serwisu. Nie ma co obserwować kontrolek z napięciem, bo im się to napięcie udzieli i zaświecą bez sensu. Zawsze polecam podobną taktykę moim klientom ( od ukończenia studiów w 78 roku zajmuję się serwisowaniem innych co prawda ale tez technicznych urządzeń ) i dobrze im to służy
po pierwsze grzanie lusterek włacza się tylko na ok 15 minut
po drugie gdyby kolega był aż tak kumaty ( Krzysiek bez urazy) żeby zrobić sobie głupia kontrolkę na mikrokontrolerze ( zreszta to juz lekka przesada bo mozna to zrobić z użyciem np. dodatkowego przekaznika i jednej diody prostowniczej - z elektroniką i automatyka mam do czynienia ok 35 lat ) nie pytałby jak podłaczyć pod lusterko
po trzecie jesli producentowi nie zależałoby na tym aby częsciej odwiedzać serwis to wyświetlałby na ekranie informację o wypalaniu
po czwarte każdy montuje sobie co chce ...jeden choinke zapachową drugi ledy do lam trzeci kontrolkę wypalania fapa i to jest jego osobista sprawa, kolega chce kontrolkę więc dostaje poradę jak to zrobić a nie pyta się czy warto, czy potzrzebna itd.....
Po zerowe to MASZ RACJĘ
Po pierwsze to wypalanie też nie trwa dłużej
Po drugie to jak szukałem kiedyś po całej Polsce automatyków do fajnego projektu to gdzie byłeś Ale oprócz to kolega nigdzie nie pytał o podłączanie do lusterka czegokolwiek. Nie pisał też raczej nic o Swojej umiejętności lutowania czy programowania uC. Może po prostu nie wiedział, że komputer zwiększa obciążenie silnika podczas wypalania.
Po trzecie - no właśnie a niby po co ? Przecież ta informacja nie wpływa raczej na częstotliwość odwiedzin ASO ?
Po czwarte to tak jak w " po zerowe ". Ja tak tylko z prostej ludzkiej ciekawości chciałem wiedzieć po kiego komuś informacja o wypalaniu FAP ? Bo np kiedyś natknąłem się na starszy nieco wpis wystraszonego nowego posiadacza cytryny, który doszedł do wniosku, że skoro nie zapala się mu MIL ( On tego tak nie określił ) to oznacza, że nie ma wypalania. Naturalnie można było mu wytłumaczyć, że podłączenie żaróweczki do lusterka wskaże mu moment wypalania ( Prawdopodobny ), ale ja raczej starałbym się Mu wytłumaczyć, że samochód sam się tym zajmuje i nie zawraca nam gitary elektrycznej( to moje hobby kolejne bzdurami, które i tak nic nam nie wyjaśnią. Nie musimy tego pilnować. Podobnie jak nie musimy sprawdzać czy płyn do FAP jeszcze jest i setki innych rzeczy. Samochód został tak skonstruowany, by o głupotach nie informować ( choć je sobie zapisuje dla serwisanta ), a dopiero gdy sam sobie nie umie poradzić - prosi nas o ASO.
Po piąte : Ale jakby co to bez urazy
ad. 1 lusterka ( szybkę) grzejemy z reguły na starcie czyli wtedy raczej wypalanie nie zachodzi ( silnik musi byc nagrzany itp. )
ad. ktoraś tam z kolei...chodzi o to aby było widac że to wypalanie zachodzi a nie jezdzić w ciemno i zajechac fapa - w skrajnym przypadku ok 2 - 3 tysi w serwisie nie twoje więc lepiej mieć kontrolkę niż pózniej mieć głupia minę
Ja tak tylko z prostej ludzkiej ciekawości chciałem wiedzieć po kiego komuś informacja o wypalaniu FAP ?
I na to jest prosta odpowiedź: aby wiedzieć, że trwa wypalanie i tak jeździć albo zrobić dodatkowe kilometry, aby cały cykl się zakończył poprawnie. Wiele osób przerywa cykl wypalania bo nie wiedzą, że on trwa. Potem są problemy z FAPem.
Ja robię krótkie trasy więc fap wypala mi się bardzo często.
Cytat:
Przecież ta informacja kompletnie niczemu nie służy. Jest nam do niczego nie potrzebna.
Krótki opis z życia:
1.) Wracam do domu, wysiadam z auta, odruchowo dotykam lusterek - gorące!
2.) "Kur... znowu to samo, a taki jestem głodny po robocie".
3.) Nie wjeżdżam na podwórko, wrzucam wsteczny jadę na "przejażdżkę".
4.) Jadę, słyszę że ogrzewanie się włącza i wyłącza.
5.) "Włączyło się czy nie?" Nie słyszałem bo droga jak to w Polsce dziura na dziurze. "Koniec już? Chyba tak wracam do domu".
6.) Wróciłem, lusterka gorące, stygną już czy się dalej wypala? Na wszelki wypadek chwilę jeszcze poczekam, nowy filtr 4 tys a gaszenie auta podczas wypalania to jak igranie za śmiercią. Zważywszy na to że wypala mi się zawsze jak dojeżdżam do domu, więc nie raz już zgasiłem na gorących lusterkach. Chyba mnie to auto nie lubi...
7.) Telefon od żony "Gdzie jesteś? Widziałem że wjechałeś na podwórko, obiad nałożony".
8.)"Gorące dalej? Nie! Letnie już, dobra gaszę..."
9.) Kolejne 30 minut z życia w plecy o zszarganych nerwach nie wspomnę.
A mogło by być tak pięknie, wracam - zapala się kontrolka, ja mu "depa" kontrolka się świeci, mruga, gaśnie. 8 minut jazdy i już w domciu z dzieciaczkami na rękach
Więc drogi Adamjob mi ta informacja o wypalaniu fapa oszczędzi mnóstwo nerwów, przez co do domu wejdę szczęśliwy, lub przynajmniej nie zły.
Więc jak tą kontrolkę zrobić? Dyskretna dioda Led wewnątrz auta np. w nawiewie podłączona pod obwód grzania lusterek? Co z tego że będzie świecić jak będę grzał szybę, wiem przecież kiedy grzeje.
Witam
Też się zastanawiam nad diodą sygnalizującą wypalanie.
Mam taki pomysł, aby podłączyć się bezpośrednio pod bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby/lusterek który jest pod kierownicą.
Ale nie wiem jeszcze czy tam jest cały czas prąd czy tylko jak jest włączone grzanie?
Ktoś wie?
[quote="kickbass"]Ja robię krótkie trasy więc fap wypala mi się bardzo często.
Cytat:
[...]
Więc jak tą kontrolkę zrobić? Dyskretna dioda Led wewnątrz auta np. w nawiewie podłączona pod obwód grzania lusterek? Co z tego że będzie świecić jak będę grzał szybę, wiem przecież kiedy grzeje.
Dokładnie mam to samo, dość często krótkie przebiegi i zdaję sobie sprawę, że często nie dokańczam procesu wypalania wyłączając silnik w trakcie dopalania. Także przydałoby sie cos takiego
Panowie i Panie oświećcie mnie. Od piątku mam C5 i jeszcze tego nie wiem ale czytając tego posta rozumiem, że nie mam żadnej informacji kiedy rozpoczyna się proces wypalania ???? W jaki sposób rozpoznam w ogóle że trwa wypalanie????
PS. Jest to mój pierwszy w życiu diesel.
Korzystając z okazji i wolnej chwili, wziąłem się za zamontowanie kontrolki wypalania DPF'u w moim aucie. Nie chciałem wyciągać wkładów lusterek, więc postanowiłem się wpiąć w instalację w drzwiach kierowcy. Cała operacja zajęła mi około 25 minut.
potrzebne są:
a. płaski srubokręt 4 -6 mm
b. torx 30
c. szczypce do przewodów
d. minimum 40cm przewodu 2 żyłowego
e. dioda led 12V ( ja przylutowałem wczenęiej do niej przewodyi zaizolowałem )
f. izolacja
g. próbnik napięcia
1. zdejmujesz maskownicę uchwytu drzwi kiwerowcy z tapicerki ( podważaj od dołu w przedniej części )
2. torxem 30 odkręć 2 śruby w boczkach drzwi
3. mocno szarpnij za uchwyt drzwi ( spinka w zamienniku kosztuje 35 gr ) ja nic nie urwałem
4. znajdź kostkę z pomarańczowym zabezpieczeniem
5. weź kostkę do ręki tak abyś miał języczek zatrzasku na dole
6. interesują cię styki 1 od lewej na dole ( 2 przewody czarny i różowy- wpinasz się w czarny ) oraz drugie od lewej na dole ( 1 przewód ) czarny
7. wpinasz się w te przewody dowolnym kablem 2 żyłowym ( w obu gniazdach interesują cię tylko przewody czarne)
8. włączasz ogrzewanie tylnej szyby i patrzysz czy dioda świeci
9. pozostaje Ci tylko umiejscowienie diody i złożenie wszystkiego do kupy
- ja swoją diodę umiejscowiłem przy listwie trójkątnej szybki w drzwiach kierowcy
10. przetestowane podczas wymuszonego wypalania - działa na 100%
Udanej zabawy - a tak na marginesie zastanawiam się po jaką cholerę ryzykować połamaniem wkładu jak wpięcie w instalcję jest banalnie proste[img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.