Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) [C4 II 1.6 VTi] Ubytek na tłoku, co radzicie?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 13:41
Temat postu:

[C4 II 1.6 VTi] Ubytek na tłoku, co radzicie?


Cześć.

Na jednym z tłoków ubytek na około 1,5mm. Kołysze się na boki. Czort wie co mogło być powodem czegoś takiego. Może problem z tuleją? Wada fabryczna?

Ktoś miał podobny problem? Jest wariant, aby kupić nowy tłok za około 1000 (tyle, że jak się wymienia, to trzeba 4, a to już 4000 zł). Do tego możliwe trzeba będzie brać korbowód - ponad 1000. Może i pierścienie. Coś tam jeszcze. Pewnie szlifowanie, aby to spasować. Do tego uszczelka pod głowicą aby ponownie złożyć, plus inne rzeczy, robocizna, możliwe że również laweta aby przewieźć z obecnego warsztatu tam, gdzie to szlifują... nie wiem. Wyjdzie więcej niż za używany słupek. A na końcu się faktycznie okaże, że to tuleja.

Więc może próbować przełożyć jakiś używany silnik bez tego całego grzebania. Koszt porównywalny. Mechanik niby znalazł słupek silnika za 5k zł. Do tego robocizna i robi się ponad 6 klocków. I niepewność, czy silnik był dobry.

Na koniec ciekawostka - ciśnienie na wszystkich cylindrach równiutkie.
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 01 Lis 2018, 17:04
Temat postu:

Aktualizacja historii


Trafiłem do drugiego mechanika, który stwierdził, że silnik niepotrzebnie był rozbierany. Tłok w pewnym zakresie ma luz i to normalne. A to, że płyn uciekał z cylindra może być winą pierścienia - skoro już silnik był rozebrany to go wymienił (miałem problem z ubytkami oleju i koniecznością częstych dolewek). Na koniec uparł się, że problem szarpania to cewka - chociaż inni sprawdzali i stwierdzili, że to nie cewka, on sprawdził ponownie. Nie bawił się jednak w zamiany pozycji, tylko wziął jedną dobrą i kolejno podmieniał. Tak trafił na podejrzaną. Wymienił i mam spokój. Auto zachowuje się prawidłowo i obyło się bez wymiany silnika.

Z dobrym mechanikiem jak z czterolistną koniczynką - trzeba mieć mega szczęście, aby znaleźć.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Grand Picasso

19 990

2010r.

189 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Picasso

13 000

2007r.

227 000 km

lubelskie

CitroenDS3

33 000

2015r.

126 000 km

śląskie

CitroenBerlingo

36 900

2015r.

197 620 km

mazowieckie

CitroenC3

25 900

2015r.

110 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System