Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen DS5 sportchic 2.0 blueHDI 180KM, 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Sie 2018, 23:58
Temat postu:
2.0 blueHDI 180KM - bierze olej
Witajcie, od roku jestem posiadaczem DS5 z silnikiem 2.0 blueHDI 180 KM 2014 rok. Aktualnie mam przejechane ok. 152000km. Problem jest, że dość często pojawia mi się komunikat o niskim poziomie oleju. Po sprawdzeniu na bagnecie, faktycznie poziom jest niski, dolewam okolo 300-500 ml, komunikat znika, lecz sytuacja powtarza się cyklicznie. Czy to normalne? Mieliście podobny problem? Olej wymieniany przy 141500 km, problem pojawiał się jeszcze przed wymianą. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. _________________ Tomek
W instrukcjach wielu aut jest podane,że pobór oleju 1L/ 1000 km jest dopuszczalny. Ale taka sytuacja nie jest normalna, nie podajesz co ile km dolewasz. Sprawdź, czy nie masz wycieków pod silnikiem, czy spaliny ok., nie dymi ? A tak, wskazuje to na problem z silnikiem.
Wycieków nie ma, sprawdzałem wszystko. Średnio co okolo 2-3 tys. km muszę dolewać. I tak wydaje mi się że to dość często. Aż wstyd jak otwieram bagażnik a w środku olej na dolewkę w niespełna 4-letnim aucie. Spaliny jak najbardziej są ok, zero dymienia, zero oznak pobierania oleju. _________________ Tomek
W tym silniku układ smarowania to chyba 6 litrów oleju i radziłbym utrzymywać poziom na max.
Dolanie 1-1,5 litra na 10 tys.km to chyba jeszcze nie tragedia, może te silniki tak mają.
Większość olejów teraz stosowanych tzw. ekologicznych-niskopopiołowych mają małe lepkości kinematyczne
Kontrola poziomu oleju co 3 tys.km to standard o ile jest bagnet, choć większość użytkowników czeka na informację systemu.
Na jakim oleju jest silnik ? i ile dolewasz na 10 tys km ?.
Od wymiany dolałem już lekko ponad 2 litry. Sprawdzam olej na bieżąco, nawet częściej niż 3 tys. km, no i widać po bagnecie, że jest go coraz mniej. Za chwilę jestem umówiony na kolejną wymianę + wszystkie filtry więc będzie wlany do pełna nowy. Zalwany jest Total 0W30. _________________ Tomek
Jeśli nie przez spaliny to gdzie ten olej który dolewasz, a może za kołnierz lejesz ten olej
Cytat:
Od wymiany dolałem już lekko ponad 2 litry.
Zbyt dużo oleju pobiera i trzeba sprawdzić choćby turbinę czy przepuszcza olej lub cały dolot powietrza łącznie sprawdzenie EGR oraz intercooler co w tym ostatnim na pewno się zbiera olej, na którym to wszystko trzeba sprawdzić po kolei wszystkie wymienione rzeczy itd...
Moja propozycja, jedź do dobrego mechanika i niech to wszystko obejrzy, a potem się podziel inf.
Zacznij od Aso, to sa stosunkowo nowe silniki (nie ma znaczenia czy są to głębsze modyfikacje starego 2.0 HDI), kto ma większą wiedzę na ich temat? Zapytaj, czy były jakieś akcje serwisowe na ten silnik, czy maja wiedzę na temat tej usterki, czy jesteś tylko TY z tym problemem. Pewnie się nic nie dowiesz, a może jednak, wypytywanie nic nie kosztuje.
Tak, jest to TOTAL INEO FIRST 0W30. W przyszłym tygodniu jestem umówiony w serwisie na wymianę oleju. Przy okazji będzie zrobiony przegląd całego silnika. Jak tylko czegoś się dowiem będę pisał. _________________ Tomek
Sprawdzony został cały silnik, zero wycieków, zero jakichkolwiek nieszczelności. Mechanik powiedział, że niestety nowe silniki tak mają, ze trzeba dolewać. _________________ Tomek
Sprawdzony został cały silnik, zero wycieków, zero jakichkolwiek nieszczelności. Mechanik powiedział, że niestety nowe silniki tak mają, ze trzeba dolewać.
Na 10 tys km dolalem około 1 litra. Total ineo ECS 5w30 czyli dedykowany....Wymiana co 15 tysiecy _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Witam i mam pytanie ?? Kto koledze podpowiedział , żeby zalać silnik 0w30 ?? Czy to dedykowany do DS5 ?? Z tego co ja się orientuję i wyczytane z instrukcji C5 to powinien tam być 5W30 Totala a kolega zalał 0W30 _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Witam i mam pytanie ?? Kto koledze podpowiedział , żeby zalać silnik 0w30 ?? Czy to dedykowany do DS5 ?? Z tego co ja się orientuję i wyczytane z instrukcji C5 to powinien tam być 5W30 Totala a kolega zalał 0W30
W książce serwisowej którą posiadam do niego był taki wpisany od samego początku. Auto zakupione jako poleasingowe z Francji, wpisy z ASO Citroena we Francji i co serwis był wlewany 0W30 _________________ Tomek
Witam - jak producent zalecił to taki zalewaj . Sprawdzone w necie i rzeczywiście do tego modelu silnika zaleca się 0W30 z systemem start-stop . Jednak trochę dziwne , że tyle oleju bierze na 1000 km jak na tak młode auto . Wycieków nie ma to chyba go przepala , układ chłodzenia niewydolny ?? _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Z układem chłodzenia to mam właśnie baardzo duże problemy które opisałem w osobnym wątku. Wysadza mi płyn chłodniczy korkiem od zbiorniczka. _________________ Tomek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen DS5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.