Witam,chcę sie podzielic i uspokoić wszystkich tych którzy obawiają się że przelali olej po wymianie.W instrukcji napisane jest że należy sprawdzać na zimnym silniku i nie przekraczać poziomu max.Ja leję zawsze pod maxa na zimnym i jest dobrze , po rozgrzaniu olej jest jakoś 2-3mm ponad max ale to po rozgrzaniu.Jak jest zimny to mam jakies pol mm przed max.Jak dam miedzy 3/4 a max na bagnecie-na zimnym- to czujnik pokazuje już bez 1 segmentu na wyświetlaczu.Zawsze w każdym aucie lałem na zimnym pod max i nic sie nie działo-cytryna jest moim 7 autem i nie było problemów.Każda miska ma duży zapas a bagnet jest po to żebyśmy własnie nie zalali pod korek -zabezpieczenie producenta. Tak mi kiedys doradził mechanik i tego sie trzymam,zadne wycieki nie groza nawet przy przelaniu do litra-zreszta trzeba miec tez talent zeby to zrobic.Wiadomo jak przesadzimy to normalne ze zacznie zygac A upewniłem się widząc ten test ktory tylko mnie utwierdził ze nie ma sie co martwic jak wleje sie za duzo o 100,200ml do pol litra. dam link mam nadzieje ze moderator mi wybaczy, ale duzo jest na necie ludzi co o to pytaja.Moze wyda Wam sie ze przesadzam, ale olej zmieniam srednio co 5000 tys.Total 5w40 i filtr mann-a kupilem za 104ziki wiec raz na pol roku to smieszne pieniadze i jaki spokoj o silniczek.Dodam ze przeszedlem z 10w40 na 5w40 i jest cacy.To samo zrobilem w drugim aucie astrze II i tez jest spoko nic nie cieknie.Cytryna nastukane 210tys, astra 185tys i od roku lataja na 5w40.Poprzedni wlasciciele lali 10w40.Astre mam od 3ale leje i tez lalem 10w40 do niej ale zmienilem w cytrynie i zaryzykowalem w astrze i teraz wiem ze dobrze zrobilem.
O.K.Dosc smucenia oto link do testu,ktory Wam tez sie spodoba chyba ze go widzieliscie.
https://www.youtube.com/watch?v=Udd9WNdyiXM
i nie jest to reklama ani nic w tym stylu,tylko pomoc dla martwiacych się przelaniem oleju.
To ciekawe i czy wiesz ile to jest 5000 tys zamiast 5 tys?.
Z kolei co do oleju sam producent zaleca Total 5W30 tak więc niczego nowego i gorzej jak zaleją olej przeznaczony do benzyny. A co do przelania to w dzisiejszych auta wskazane jest na zimnym silniku utrzymać na max, bo w trakcie pracy silnika objętość oleju zmniejsza się nawet do minimum w zależności od danego silnika.
A z tego linku nie chce się komentować, ale widać jak stare auta testują nadające lub oddane na złom, a potem ludzie jeszcze części kupują .
Faktycznie maslo maslane-dodalem zera.
Co do zmniejszania objetosci -jestes pierwszym (o ktorym ja wiem) ktory twierdzi ze po rozgrzaniu ma mniej oleju niz na zimnym moze i tak jest w nowych bo ja mialem auta najmlodzsze z 2006 roku.
Co do zalewania na max-wszedzie gdzie czegos nie wlaczysz to karza na zimnym miec 3/4,a na rozgrzanym na maksa.Wiec ten post jest dla ludzi ktorzy zaczynaja swoja przygode i pozniej na kazdym forum sa pytania o "przelany olej " o 100,200ml lub pol litra.
Co do filmiku dobrze obrazuje ile jest zapasu po przelaniu o 1l jak rowniez o pelna jednostke.
Co do ludzi kupujacych uzywane czesci,to jest kazdego indywidualna sprawa.
Ciekawe czy Ty nigdy nie kupiles czegos uzywanego lub zregenerowanego do auta.Jesli nie to tylko pozazdroscic jak tfu,tfu odpukac zepsuje Ci sie porzadnie silnik kupisz uzywke czy nowke albo skrzynia biegow.
Jak pisalem ten post jest pogladowy i ma na celu uzmyslowic ze jak sie troche przeleje to nie ma co sie martwic,wiec prosze Cie daj spokoj z takimi komentami.
Aha i jescze jedno co do oleju widac jak sie znasz pewnie kupujesz tylko te z czarna nakretka bo sa do dieala
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 dnia Pon 23 Lip 2018, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
Co do Twojej wypowiedzi na temat olej do benzyny i olej do diesla.Teraz wszystkie oleje spełniają najwyższe normy stosowania zarówno w dieslu jak i benzynce. Wymagają tego
1;KASA I SPRZEDAŻ ORAZ ISTNIENIE NA RYNKU
2;Wymogi U.E i U.S.A.
Bez tego producenci olejów zdechliby jak KODAK który kiedyś stwierdził że nie pójdzie w aparaty cyfrowe a zanim zrozumieli swój błąd i zaczęli coś tam produkować było już za póżno i musieli zwinąć sie z rynku.
A to że w sklepach czy na opakowaniach masz napisane do diesla lub do benzyny to tylko marketing,sprawdz specyfikacje tego samego producenta oleju do beny lub do diesla a zobaczysz że różnicy praktycznie niema.
Dla mnie za to wielką niewiadomą jest olej z beczki,ale jak już napisałem każdy robi to co lubi.Jeden lubi czekoladę,drugi jak mu nogi śmierdzą więc każdy robi jak uważą.Dodam że do swojego diesla co pełne tankowanie wlewam 200ml Mixol S.Zero kopcenia,poczytaj o tym szczególnie że masz auto w TDci
Kolego ceranix3, lej co co chcesz do swojego silnika, ale dla klienta nie wlejesz to co Ty chcesz.
Cytat:
Dodam że do swojego diesla co pełne tankowanie wlewam 200ml Mixol S.Zero kopcenia,poczytaj o tym szczególnie że masz auto w TDci
Nie patrz na profil jakie auto mam, bo ma wiele i nie wspomnę o innych aut które już dawno sprzedane co w każdym nie leję dodatków, a tylko pilnuję pewne rzeczy o którym każdy właściciel auta powinien wiedzieć.
Cytat:
A to że w sklepach czy na opakowaniach masz napisane do diesla lub do benzyny to tylko marketing,sprawdz specyfikacje tego samego producenta oleju do beny lub do diesla a zobaczysz że różnicy praktycznie niema.
Kolego, posiadam berlingo i to 1.9 D co zauważyłem zmiany pracy silnika na głośniejszą wlewając takowy olej który nadaje się tylko wyłącznie do benzyny. Nie sprawdzałem jeszcze tego na Citroena c5 III i raczej nie przetestuję na tym aucie, bo nie jestem idiotą jak z marketu. To samo dotyczy skrzyń automatyczny i poczytaj trochę na ten temat jakie stosowali użytkownicy olej do alt4 co zamiast pełen syntetyk to lali półsyntetyk co wówczas szkodziło jednak dla tarczy w konwerterze jak i w samej skrzyni. Tak samo dotyczy silnika co każdy leje co innego, a potem zgłaszają się na forum, że po wymianie oleju silnik głośno pracuje i zgadnij dlaczego.
Natomiast co do przelania oleju w silniku to i tu nie zauważyłeś, a nawet nie potwierdzając, że ten nadmiar oleju przypadkiem nie jest wtedy kiedy silnik jeszcze nie został uruchomiony po wlaniu świeżego oleju i wymiany filtra oleju.
To w tym przypadku sam sprawdź wymieniając olej w raz z filtrem oleju w swoim silniku, co wówczas: Zanim uruchomisz silnik wlej olej do poziomu max na miarce (oczywiście filtr oleju również wymieniamy) i uruchom silnik, a potem szybko wyłącz i ponownie sprawdź poziom oleju.
Po tym wszystkim sprawdzeniu opisz jaki miałeś poziom oleju przed uruchomieniem, a po uruchomieniu.
Cytat:
Co do zmniejszania objetosci -jestes pierwszym (o ktorym ja wiem) ktory twierdzi ze po rozgrzaniu ma mniej oleju niz na zimnym moze i tak jest w nowych bo ja mialem auta najmlodzsze z 2006 roku.
Nie chodzi mi o czym napisałeś, a tylko w trakcie uruchomienia silnika poziom oleju zmniejsza się na miarce.
Mostek123:
1-podziel sie prosze co robisz zeby nie wlewac dodatkow, chetnie skozystam bo wiem ze nie wszystko wiem a dbam o auta.Ja dodatkow nie uzywam tylko dolewam oleju 2T do diesla-poczytaj o tym bo warto majac diesla.(No jakby nie patrzec to tez dodatek sie robi w takiej sytuacji)
2 Sam napisales ze przechodzili z syntetykow na polsyntetyk.Nie kometuje bo po co Mozna powiedziec ze "zaoszczedzili"
3..O miarce-nie potwierdzalem i nie pisalem bo to oczywista oczywistosc ze po wymianie oleju i filtra, bagnet sprawdza sie dopiero po uruchomieniu silnika(pare sekund) i zgaszeniu go. filtr musi swoje zaciagnac.Wtedy sie sprawdza.I ja wtedy dolewam do maxa-oczywiscie po odczekaniu zeby olej splynal.
4.Nie sprawdzam miarki podczas uruchomionego silnika, ale domyslam sie ze bedzie mniej bo przeciez olej "pracuje" w silniku.Dlatego trzeba odczekac zeby splynal jak chce sie sprawdzic stan "na goracym".Oczywista oczywistosc.
Przeczytalem Twoj 1 post jeszcze raz i zajarzylem o co Ci chodzilo z tym zmniejszaniem objetosci o to o czym ja napisalem w punkcie 4. .Zle to tam ujales i stad niepororozumienie.Po rozgrzaniu olej sam w sobie ma jeszcze wieksza objetosc bo sie rozszerza,a Tobie chodzilo ze jest "tak duzo pracy dla niego" ze jest malo go w misce.A przynajmniej cos w tym stylu.Sa to oszczednosci materialowe producentow aut-robia mniejsze miski-na styk- olejowe?
I jeszcze raz o olejach wydaje mi sie ze gdybys wzial "olej do diesla" np. 5w40 kazdego producenta i testowalbys na jednym aucie, to na kazdym z nich auto chodziloby inaczej mimo ze 5w40 "do diesla"Pozdrawiam.
2 Sam napisales ze przechodzili z syntetykow na polsyntetyk.Nie kometuje bo po co Mozna powiedziec ze "zaoszczedzili"
Nie to, że zaoszczędzili, bo Ci co proponowali sami nie wiedzieli że to półsyntetyk i szkodząc tym samym innym użytkowników takowego auta.
Punkty 3 i 4 jest tak jak piszesz, a co do punktu 1 to wszystko zależy od samego użytkownika auta i tak:
Nie dopuszczam częsty jazdy na rezerwie.
Na czas wymieniam filtr paliwa i nie czekam aż auto zacznie słabo przyspieszać z powodu zapchanego filtra paliwa i kupuję filtr zalecany przez producentach aniżeli innej firmy, bo filtr jest tańszych.
Nie używam żadnych środków rzekomego do czyszczenia wtrysków lub jak kto woli, układów wtryskowego. (już raz to przetestowałem i dziękuję)
Nie kupuję paliwo zwykły stacja benzynowy, bo często filtr musiałem zmieniać co oznaczało, że dużo syfów miało w swoich dystrybutora.
Pilnuję, aby układ paliwowy był zawsze szczelny, bo jeśli takie układy paliwowe dostaną zbyt dużej ilości powietrza to uszkadzamy tym samym pompę wtryskową po stronie niskiego ciśnienia zasysanego paliwa do zasobnika i to najczęściej usterki jakie spotykam u inny użytkowników mający problem później z rozruchem silnika.
A teraz w temacie:
Cytat:
I jeszcze raz o olejach wydaje mi sie ze gdybys wzial "olej do diesla" np. 5w40 kazdego producenta i testowalbys na jednym aucie, to na kazdym z nich auto chodziloby inaczej mimo ze 5w40
Dokładnie i każde inne firmy oleju powoduje, że silnik zaczyna inaczej pracować pomimo tego samego czyli 5W40, a w każdym opakowaniu jest napisane do jakie modelu dany olej jest przeznaczony co wielu osoby nawet nie czyta i tylko biorą jak popadnie. (to też testowałem)
Natomiast, zauważyłem choćby w swoim berlingo, że im bliżej minimum stanu oleju to tym głośniej zaczyna chodzić i dopiero po dolewce do stanu max (oczywiście wszystko na zimnym silniku) silnik zaczyna ciszej pracować.
Z kolei w innych silnika w nowszych mający takie jak czujniki stan ilości oleju oraz jakości stanu oleju, system nie pozwoli dalszej jazdy (no można jechać, ale...) i każe Tobie uzupełnić lub zmienić olej na właściwy, bo w przeciwnym razie będzie ciągle komunikat o stanie oleju.
A wiec postepuje z autem/silnikiem tak jak Ty, z tym ze ja przy tankowaniu dolewam Mixol S(ma temperature spalania ropy) w celu smarowania pompy i wtryskow bo zalewam tkz.98 diesel, a z tego co sie naczytalem jest to dosc "suche paliwo" z braku siarki.
Filtr paliwa zmenam na zime chociaz przy tym paliwie jest czysty.
Duzo zjada Ci oleju?
U mnie od wymiany do wymiany nic nie dolewam,nawet jak go "przedmucham" na trasie.
W astrze jak jade dlugo ponad 140 to "podjada" troche ale one tak juz maja.
Nie no, jak Ty zmieniasz olej co 5 tys to czemu miałby brać olej .
Ja dolewam od wymiany do wymiany litr przy 15000 km co uważam jak na ten silnik idealnie, bo w swoim nie mam silnika oryginału DW8, a tylko wstawiony poprzednich silnik 1.9 D, bo w tym 1.9 D DW8 rozrząd był kiepski i musiałem troszkę przerobić.
Cytat:
W astrze jak jade dlugo ponad 140 to "podjada" troche ale one tak juz maja.
W Oplu to normalne, a też posiadam opla tyle, że Zafira 2.0 DTI z pompą PSG16
15 tysi to duzo,teoretycznie jest ze raz do roku lub co 10 tysi.No ale jak napisalem kazdy robi to co uwaza za stosowne.Ja cytryna robie 10/12 tysi w roku.
No i?Przeciez 5w30, 5w40, 5w50 wszystko co ma 5 lub 0 z przodu to syntetyczne.A co po W to temperatua lepkosci w goracych okresach Czyli im wiecej po W tym lepszy film olejowy..Stad ich uniwersalnosc-wielosezonowosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.