Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.0 HDi
Witam.
Opiszę moją półroczną walkę z samochodem zakończoną sukcesem. Może komuś się przyda, chociaż zdaję sobie sprawę że ten przypadek jest opisywany bardzo szeroko.
Pacjent: Citroen C5 2.0 HDi 138 Km.
Pół roku temu zaczął szarpać podczas jazdy ze stałą prędkością w zakresie obrotów między 1600 a 2200. Oczywiście wystarczyło dodać lekko gazu lub go ująć i szarpanie znikało. Podpiąłem Diagboxa. i tak jak w wielu przypadkach błędów brak. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to w układzie dolotowym powietrza, w pewnych momentach jazdy, wydatek powietrza zmierzony był dwa razy większy od zadanego. Idąc tym tropem wymieniłem zawór EGR.(Stary był oczywiście zasyfiony ale nie aż tak strasznie). Niestety nie pomogło.
Oczywiście odpięcie przepływomierza lub EGR powodowało że auto jechało normalnie bez szarpania. Sprawdzałem nie przekraczając 120 km/h i 3000 obrotów więc nie jechałem w trybie awaryjnym. Nie chcąc inwestować bez sensu kolejną kasę w miarę upływu czasu i możliwości podmieniałem lub czyściłem po kolei podejrzane elementy układanki:
1. Podmiana przepływomierza (brak efektu)
2. Czyszczenie przepustnicy wraz z czujnikami umieszczonymi na niej. (brak efektu) (przepustnica pojedyńcza)
3. Sprawdzenie nieszczelności i podciśnień (brak efektu)
4 Rozebranie i wyczyszczenie elektrozaworu turbiny (brak efektu)
5. Podmiana potencjometru turbiny (brak efektu)
6 Dwie wizyty w ASO i jedna u mechanika od Cytryn (brak efektu).
Ponieważ FAPa mam nowego kolejnym podejrzanym został układ paliwowy.
1. Sprawdzenie wtrysków - korekcje i przelewy (wtryski idealne)
2. Pompa paliwowa i zawór wysokiego ciśnienia ( idealne)
Po pół roku walki zostało mi tylko sprzedanie samochodu. Miałem dość.
Jedyne co mi przyszło do głowy to zostało wgranie na ASO nowego softu, oczywiście jeżeli jest. Umówiłem się i pojechałem. Elektryk który to robił zapytał tylko po co to robię. Opowiedziałem mu historię mojej nierównej walki z Cytryną na co on się uśmiechnął i powiedział że niepotrzebnie to wszystko robiłem bo problem jest znany W ASO i w 2014 wyszła poprawka dla tych silników która eliminuje tą przypadłość.
TAK. TAK.
Wgrał soft i pojechałem na jazdę próbną.
BINGO!!!
Nie ten samochód!!! Jedzie jak po sznurku.
Tylko dlaczego nikt wcześniej w ASO nie powiedział o tej poprawce i nawet nie próbował zacząć od zmiany softu. ! ( Pytanie retoryczne)
Re: ( Citroen C5 ) Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.0 HDi
Co prawda ja mam 2.0 hdi ale 163 HP i czasami miałem uczucie że też lekko poszarpuje jak jade 40 - 50 km/h. Ale nie w tym rzecz Chodzi o to że właśnie dzieki takim ludziom jak Ty to forum spełnia swoje zasadnicze zadanie tzn. dobrze opisany problem i też rozwiązanie a nie jak co niektórzy co piszą o problemach typu k...s gdzie było pisane o tym wiele razy tylko szukac się nie chce. Pozdrawiam serdecznie.
Re: ( Citroen C5 ) Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.0 HDi
Cześć
W jakim Aso byleś? miejscowość? ile zapłaciłeś za wgranie nowego Softu?
mi powiedzieli ze to szarpanie to wina zaworu EGR który się otwiera w przedziale tych obrotów około 1700-1850 i ze to normalna rzecz a jak się zapytałem czy nie ma nowego softu do tych silników RHR to mi powiedzieli ze nic na ten temat nie wiedzą, a wizytę w ASO Kielce miałem jakiś miesiąc temu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.