Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 III Silnik - jeśli nie 2.0 PB to jaki?
__Robert__ napisał:
archie39 jeśli tak, to tak.
Zostawię to co napisałeś bez komentarza
To znaczy co? Akurat od dawna nie interesują mnie tematy związane z silnikami benzynowymi, więc nie mam zbyt wielu newsów na ten temat, ale raz przypadkowo chyba w zeszłym roku czytałem jak koledze w drodze z Bułgarii w C5 MKIII benzynka 2.0 zaczęła pluć olejem i robić inne dziwne rzeczy i w związku z niemożnością naprawy na miejscu musiał wracać lawetą. Z tego co pamiętam to chyba trzeba było wymienić klawiaturę i odmę , ale nie pamiętam czy potem już wszystko było OK. A odnośnie super dopasowania silnika 2.0 do jazdy na gazie to polecam poniższy świeży temat, co prawda dotyczy MK1, ale przypuszczam, że silniki benzynowe nie zmieniły się zbytnio konstrukcyjnie. Wiadomo, że dużo zależy od instalacji, ale jak wszystko działało a nagle przestało to znaczy, że nie wiadomo jak jest w środku dopóki się nie zajrzy.
2.0 hdi jest o wiele, wiele więcej na rynku, więc też na pewno tematów o problemach jest więcej, ale też łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz.
Osobiście przez 10 lat jeździłem MKI 2,2 hdi i nigdy silnik się nie zepsuł. Jak sprzedawałem to miał ponad 300k km i turbo, wtryski i egr były oryginalne. Na mieście dzienne trasy po 2-3km, czasem 10km. Poza miastem to różnie od 50 do 600km, ale i 2500-3000km wiele razy było. Odnośnie fapa to nigdy nie miałem z nim problemów - wystarczyło raz umyć i więcej można było o nim zapomnieć. W 3.0 hdi też nie mam żadnych problemów z jazdą na krótkich odcinkach i wypalaniem fapa nawet w zimie a już zrobiłem 10k km od zeszłego roku. Generalnie to nie słyszałem aby jakieś hdi miały problem z wypalaniem na mieście z racji tego, że mają dodatek eolys obniżający temperature zaplonu sadzy i jak wszystko jest sprawne to nie powinno być żadnych problemów. Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że wersje z dieslem są dużo lepiej wyciszone i mają skrzynie 6 biegowe, dzięki czemu w aucie na trasie jest dużo ciszej niż w benzynie. Ten kto miał możliwość porówniania hałasu w wersji benzynowej i dieslu wie o czym piszę, o dynamice nie wspomnę. Aktualny popyt na wersje benzynowe jest wywołany ostatnią nagonką na silniki diesla, ale nie wiadomo czy nie wezmą się też za silniki benzynowe. W tej chwili wielu producentów aut już wstawia do swoich aut z silnikami benzynowymi filtr fap, bo okazuje się, że benzyny też emitują dużo cząstek stałych i to groźniejszych od diesla, bo dużo mniejszych, które łatwiej przenikają do płuc, zwłaszcza silniki turbodoładowane. W MKI większość silników benzynowych miała problem z pobieraniem oleju, ale nie wiem jak to jest w MKIII, w dieslu się to praktycznie nie zdarza.
Podsumowująć nie neguję, że silniki benzynowe (bez turbo) są prostsze i tańsze w obsłudze, ale nie powiedziałbym, że lepsze od diesla. Na pewno ich przewagą są z reguły mniejsze przebiegi, ale silnik diesla zniesie dużo więcej, bo jest solidniej wykonany. Problemów może dostarczać osprzęt typu egr, turbo, ale to już kwestia na co się trafi, bo z używanymi autami to jest loteria i trzeba się liczyć z wydatkami po zakupie.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=112137.0
Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 III Silnik - jeśli nie 2.0 PB to jaki?
No to ja od siebie dodam .
Będąc tylko wyłącznie po mieście to wybrałbym benzynę, a trasa i miasto wybrałbym diesel.
Nie porównuję silników benzynowych do MKI, bo to całkiem inne silniki i w obecnych jest lepszy silnik 140 KM (nie 143 KM, bo mają inne osprzęt i może o tym kolego archie39 piszesz)
Koledze Gandii proponuję kupić benzynę jeśli masz zamiar tylko wyłącznie po mieście, bo w dieslu przerywanie procesu wypalania nie służy niczego dobrego i najlepiej przeanalizuj co i czym będzie lepiej oraz jakiej długości jednorazowo trasy będziesz pokonywał, bo miesięcznie 700 km to mało powiedziane.
Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 III Silnik - jeśli nie 2.0 PB to jaki?
Witam.Co prawda minął miesiąc od ostatniego wpisu,ale od siebie mogę powiedzieć:
Jeśli chodzi o silnik benzynowy,miałem Xantię z 2.0 benzyną- nie do zajechania(8V)
C5 MK I 2.0 (EW10J4)od nowości na lpg,żadnych problemów nie było,czy to: upał,mróz,długa trasa,czy Wspinaczka w górach,albo jazda" w koło komina"(nie licząc pompki paliwa w zbiorniku ,która wysiadła po 200 kkm;-) ).Obecnie posiadam X7 2.0 B (EW10A),jak na razie ponad 200 kkm i ze silnikiem 0 problemów.
W dużej mierze zależy jak samochód był eksploatowany od nowości...Czy to benzyna czy diesel...
Jak na krótsze odcinki to polecam benzynowca...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.