wtryski zakodowali mi od nowa ponieważ okazało się ze źle wpisywali kody(dla przypomnienia wtrysk nr 4 jest od rozrządu)silnik troszkę lepiej pracuje i korekty są na poziomie
nr1 + 41,18us :
nr 2 -52,94us:
nr3 + 1,96us,
nr4 -1,96us,
silnik nawet przy +18styopniach C przy odpaleniu na zimnym silniku przez chwile kopci na jasno(białawoszary kolor) i na zimnym silniku przy przyspieszeniu tez widać trochę jasnego dymu
Parametry które oczytałem :
ciśnienie paliwa wartość odniesienia 239 Belka
zmierzone ciśnienie paliwa 238 belka
Natężenie prądu sterującego regulatorem 931 mA
Regulator przepływu paliwa 40 %
Główny wtrysk 3 mg/wtrysk
Czas trwania wtrysku głównego 712,98 us
Wtrysk Pilotujący 2 1 mg/suw
czas trwania wtrysku wstępnego 499,89 us
Wtrysk pilotujący 1 0 mg/suw
W środę byłem na ponownym sprawdzeniu parametrów i goście mi znowu kodowali i synchronizowali( jakimiś samouczącymi się kodami...chyba jakaś ściema)
silnik chodził gorzej ale z dnia an dzień wydawało mi się ze jednak coraz lepiej działał, chociaż dymienie nie ustąpiło, ale za to pojawiły się błędy przy przyspieszaniu
P11AA- (Regulacja ciśnienia turbosprężarki.Niezgodność między elementem sterującym a zmierzonym ciśnieniem turbosprężarki- nieciągły
P1671 -Tempomat,niezgodna informacja- nieciągły
rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził, że takie objawy mogą choć nie muszą być spowodowane FAPem,tak jak pisałem wczesnej jest uszkodzony i nie ubywa dodatku.Ewentualnie zacinającą się geometrią turbiny bądź czujnik wysokiego ciśnienia(wymieniany był na nowy pół roku temu)
mój problem nadal nie został usunięty, mechanik podejrzewa, ze uszczelnienie na zaworach może być uszkodzone i podczas postoju olej się gromadzi w cylindrach(cylindrze)dlatego podczas odpalania następuje spalanie oleju i paliwa czego efektem jest jasny dym wydobywający się z rury wydechowej ( jest od niedawana niewielki spadek oleju w silniku).
Wczoraj podpinałem pod komputer autko i korekcja wtrysków jest następująca :
wtryskiwacz pierwszy to: 107,84us
wtryskiwacz drugi to: 29,41 us,
wtryskiwacz trzeci: -96,08us,
wtryskiwacz czwarty: -52,94 us.
Dlaczego korekcja podawana jest w US a nie mg?(moduł w samochodzie czy moduł podpinany tak przetwarza?) czy te korekty nie powinny być wszystkie w miarę jednakowe ze po zsumowaniu wszystkich i podzieleniu przez 4 powinna być liczba zbliżona do 100? poza tym wczoraj miałem odczyt masy powietrza na biegu jałowym 541mg a referencyjna była259mg, po prze-gazowaniu te wartości wzrosły i na biegu jałowym te wartości były już równe po 259mg.podejrzewam ze może zawieszać się przepływomierz tak? po drugi temperatura silnika podczas 10min działania była stała 60stopni. nie powinna rosnąć?w ogóle widzę po wskaźnikach ze silnik naprawdę ciężko się zagrzewa góra 1-2 kreski czasami po przejechaniu ekspresówką 40km wskoczy na chwile 3 kreska a skrzynia biegów jest w pełni nagrzana już po paru minutach 5 kresek. Poza tym słyszę często podczas dodawania gazu bądź hamowania takie jednokrotne cyknięcie(mniej syknięcie) jakby gdzieś jakiś zaworek upuszczał powietrze(wydaje mi się ze czasami to słyszę, chodź bardzo słabo przy najeździe na jakąś nierówność( to może być coś od zawieszenia czy silnika?))
błędy jakie się pojawiły od ostatniego mojego postu to:
P1671
P0234- przeładowanie turbiny
Auto ogólnie dobrze przyspiesza itp. tylko jak pisałem w innych postach raz na kilkanaście gwałtowniejszych przyspieszeń włącza się tryb awaryjny silnika i ten błąd wyskakuje(bądz P11AA)
Kolego michal30flash zbyt wiele wątków przybywa z Twojej strony z każdym kolejnym postem.
Z Twoich opisów jednoznacznie wynika, że silnik został przez mechaników potocznie mówiąc rozgrzebany i odnoszę wrażenie, że w aktualnym stanie silnik ma nie tylko problem z pompą wysokiego ciśnienia, ale być może dochodzą do tego powstałe wtórnie awarie związane z recyrkulacją spalin.
Automatyczna skrzynia biegów w mojej ocenie nie pomaga w tym przypadku z jednoznaczną oceną stanu rzeczy bo jakby to określić, nie masz możliwości odczucia bezpośredniego zachowania się silnika na pedałach przyspieszenia w relacji z popuszczanym sprzęgłem -> tu automat przejmuje kontrolę i albo jest szarpanie silnikiem, albo go nie ma.
Proponuję skupić się na jednym (pozostałe wątpliwości spróbujesz rozwiązać przy pomocy kolegów w oddzielnie zakładanych przez Ciebie tematach, albo podłączysz się do już istniejących na Forum wątków, np. zaworu EGR, uszczelniaczy na zaworach, itp.).
Poprowadź jednotorowo temat uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia marki Delphi aż do jednoznacznego wyjaśnienia problemu.
Masz pewnie pompę o symbolu katalogowym Delphi 9424A050A (lub zastępczo oznaczoną jako 1920QP 9M5Q9A543AA) dedykowaną przez producenta do Citroena z silnikiem 2,0HDI?
Jest to pompa, której w opinii mechaników zdarza się częściej - jak pompie pod inną marką - wytwarzanie opiłków metalowych, a jest to wynikiem konstrukcji tej pompy i tego nie zmienisz -> trzeba po prostu często kontrolować na przelewach, czy w paliwie pojawiły się opiłki i niezwłocznie reagować.
Szkoła dodawania do paliwa specyfików poprawiających właściwości smarujące poprawia jedno, a działa destrukcyjnie w innym miejscu jak pokazuje często praktyka.
Pompa Delphi nie może wytwarzać opiłków -> opiłki w paliwie to awaria!
Dlatego tak jak doradził Tobie kolega Mostek123, pompę wysokiego ciśnienia należałoby zareklamować w celu dokonania prawidłowej regeneracji razem z wtryskiwaczami, które poprzez metalowe opiłki są zatykane co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia silnika w Twoim Citroenie C5.
Czy przekazano Tobie dokumentację w formie karty naprawy pompy i wtryskiwaczy z opisem?
Kolega Mostek123 nie bez przyczyny zapytał o urządzenia na jakich dokonano sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy po zrobieniu regeneracji, ponieważ nie wszystkie urządzenia nadają się do rzetelnej weryfikacji naprawy -> bo po prostu nie ma takiej możliwości sprawdzenia podzespołów common rail, ze względu na ograniczenia techniczne tych maszyn.
Tak jak napisał kolega Mostek123, wtryskiwacze prawdopodobnie nie zostały regenerowane:
1) Wtryskiwacze pracujące w systemie Delphi są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.
2) Po każdej naprawie elektromagnetycznego wtryskiwacza Delphi konieczna jest wymiana końcówki wtryskiwacza na nową.
3) Podczas wymiany wtryskiwaczy wymagana jest wymiana filtra paliwa na nowy.
4) Podkładki wtryskiwaczy zawsze wymienia się na nowe.
5) Mechanik musi mieć pojęcie o kodowaniu wtryskiwaczy na silniku HDI -> o poprawnie wykonanych korektach i teście przelewowym nie wspominając.
To co mogę zaproponować jeszcze od siebie to zrobienie na silniku każdemu wtryskiwaczowi fotografii (z zakodowanym oznakowaniem wykonanym na obudowie przez producenta wtryskiwacza) i pozostawienie sobie ich wydruku w dokumentacji przeglądów i napraw Citroena C5 -> na wydruku zaznaczyć można miejsce wtryskiwacza nad kolejnym cylindrem, np. od lewej 1, 2, 3, 4.
Dodatkowo, trwałe oznakowanie (na wolnym od kodowanego zadruku miejscu) na każdym wtryskiwaczu - przez właściciela Citroena C5 - przez wykonanie różnokolorowych znaków trudno usuwalną farbą i odpowiadające tym kolorom oznakowanie przewodów wysokiego ciśnienia, ponieważ zamienianie wtryskiwaczy miejscami przez beztroskich mechaników to bardzo częste przypadki podczas wizyt Citroenów w warsztatach, a później problemy "toczą się już same z górki".
Nie wiem czy pomogłem teoretycznymi ogólnikami, ale być może to jest jakiś punkt zaczepienia na drodze do rozwiązania problemów.
dzięki za sugestie, co do papierowych wydruków to nie mogę się doprosić o nie.Kody wtrysków mam pospisywane i wiem gdzie każdy z nich siedzi. Kodowanie jest dość proste bo postępujesz zgodnie krokami w programie i to raczej dobrze jest zrobione.Kwestia tego czy regeneracja pompy jak i wtrysków odbyła się prawidłowo.w następnym tyg oddam wszystko do ponownego sprawdzenia i kategorycznie zażądam wydruków.Wczoraj sprawdzałem kompresje i jest w granicach 23 do 26 bar.
Kolego michal30flash z tego co napisałeś odczytuję, że jesteś pod wpływem informacji otrzymanych od mechaników, którzy próbowali naprawić Twój samochód i jesteś aktualnie zdezorientowany -> w mojej ocenie "na ścieżce prowadzącej donikąd".
Najważniejszą rzeczą jest kwestia usunięcia awarii pompy wysokiego ciśnienia -> chodzi o ustalenie w której sekcji stwierdzono produkowanie opiłków i jak naprawiono tą awarię przez serwis który regenerował pompę (i taki zapis powinien zawierać protokół naprawy) -> są dwa miejsca:
1) Najczęściej uszkodzenie zdarza się w części niskiego ciśnienia (o czym napisał wcześniej kolega Mostek123).
2) Sporadycznie trafiają się przypadki w części wysokiego ciśnienia.
Temat kodowania wtryskiwaczy Delphi to nie taka prosta sprawa jak napisałeś, ponieważ:
a) Każda regeneracja wtryskiwaczy Delphi wiąże się z nadaniem (przez serwis naprawczy) każdemu wtryskiwaczowi indywidualnego kodu C2i (lub C3i -> nie wiem co masz pod maską samochodu i zgaduję).
b) W związku z tym, kod 16cyfrowy (albo 20cyfrowy) nadany przez producenta wtryskiwacza Delphi na obudowie przestaje być aktualny po zregenerowaniu takiego wtryskiwacza, dlatego na protokole naprawy wtryskiwacza serwis zajmujący się profesjonalną naprawą nadaje nowy kod (nową etykietę z kodem charakterystyki wtryskiwacza), który należy zapisać Citroenowi C5 do systemu sterowania silnikiem (ECU) -> wpisanie do ECU starego kodu (z obudowy wtryskiwacza) może spowodować: dymienie silnika, spadek mocy, wzrost hałasu podczas pracy silnika.
W Internecie o przypadkach spotykanych awarii systemu Common Rail Delphi napisano między innymi:
po przebiegu około 150tysięcy kilometrów mogą uszkodzeniu ulec zaworki, które trzeba wymienić razem z końcówkami wtryskiwaczy i każdy wtryskiwacz zakodować w autoryzowanym przez Delphi serwisie (nie przypadkowym programem ale dedykowanym do wtryskiwacza marki Delphi),
i dolewać do oleju napędowego dodatek poprawiający smarowanie, ale - tak jak napisałem poprzednio - tu są różne szkoły: jedni radzą dodawać, inni że nie dodawać.
Spróbowałem ponownie pomóc Tobie teoretycznie.
Wspomniałeś wcześniej o prawdopodobnym odpięciu FAP’a w Twoim Citroenie C5 -> jeżeli rzeczywiście tak się stało to przypuszczam, że nikomu za pośrednictwem Forum nie uda się Tobie pomóc „na odległość”, ponieważ - moim zdaniem - taki temat będzie mógł rozwiązać w warsztacie jedynie fachowiec (doświadczony mechanik z kilkuletnią praktyką) od tuning’u silników HDI.
Decyzję o podjęciu ewentualnych dalszych kroków musisz podjąć samodzielnie.
Postaraj się, aby nie kierowały Tobą emocje, które nie są dobrym doradcą, kiedy piętrzą się kwoty.
Jak trafisz na dobrego mechanika, napisz w wolnej chwili parę zdań o naprawie Twojego Citroena C5 -> z których będą mogli skorzystać inni koledzy.
Pozdrawiam
silnik dostał nowe tłoki(nie trzymały wymiaru korbowody, jeżeli dobrze pamiętam to 145mm jeden a następne coś koło 143,5mm, 144mm pomiar suwmiarką od otworu do otworu korbowodu, tłoki tez z jednej strony przytarte widać ze tarło,ale panewki idealne,mechanik stwierdził ze taka awaria to są główne 2 przyczyny..jedna to - silnik dostał nadmiar oleju np awaria turbo i dostał tak jakby rozbiegania, dwa - zassało wody do silnika np po wjechaniu do duzej kałuży itp.)) nowe pierścienie uszczelniające itp.głowica sprawdzona i splanowana, turbo nowy środek, z silnika już nie wydobywają się metaliczny odgłosy, na razie odpala bez zająknięcia i nie dymi przy odpaleniu.(przy jeździe jeszcze puszcza biały dymek(prawdopodobnie para wodna) ale analiza spalin na diagnostyce wyszła bardzo dobrze.Wtryski przelewy praktycznie fabryczne,tak jak pozostałe parametry. Problem jeszcze pozostał z niemogącym nagrzać się silnikiem, (utworzyłem nowy wątek)
Po remoncie pozostały jeszcze stare błędy(które były jeszcze przed remontem) których nie wykasowałem takie jak
BMF(BSI)
F5FF (nieoczekiwana usterka reinicjalizacji inteligentnego modułu sterującego
C98A,C98B- błędy światła pozycyjnego
ABRASR
U1208 - Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem interfejsu łańcucha trakcji
Skrzyni biegówBVA-AM6
P1727 błąd informacji o rzeczywistym momencie obrotowym silnika, nie odebrany przez sieć
P1605- błąd informacji o momencie obrotowym silnika, żądanym przez kierowcę nie odebrany przez sieć CAN
U1208 - błąd informacji przekazywanych przez kalkulator silnika
U1213 - błąd informacji przekazywanej przez kalkulator dynamicznej kontroli stabilności(ESP)
Zawieszenie
U2005 - wzbudzenie(nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)
DSG
U1213 błąd informacji o prędkości pojazdu , odebranej przez CAN kalkulatora ABS lub ESP
WTRYSKI
P1671 - regulacja prędkości pojazdu
P0201 - sterowanie wtryskiwacza cylindra 1 (obwód rozwarty, zwarcie do plusa, zwarcie do masy)
P0215 obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku(1stopnień,przerwa w obwodzie zwarcia do plusa, zwarcie do masy)
PORTEC: Płytka drzwi
F9D1 - błąd wejść czujników mechanizmu lusterka pasażera
ZA tydzień jestem umówione do Gościa od automatycznych skrzyń biegów na wymianę oleju zobaczymy co mi powie ne temat tych błędów, a jakie są wasze opinie?jakieś sugestie co mógłbym sam sprawdzić, naprawić itp.Czy wykasować błędy, pojeździć z tydzień i wtedy sprawdzić czy one nadal się pojawiają?
Czy wykasować błędy, pojeździć z tydzień i wtedy sprawdzić czy one nadal się pojawiają?
Nie które błędy mogły zostać zapamiętane i warto najpierw usunąć (oczywiście lepiej zapisać na kartkę), a potem sprawdzić jakie wróciły błędy, bo jak dana rzecz jest uszkodzona lub nieprawidłowe są jakieś wartości to błąd zawsze wróci i dopiero na jej podstawie naprawić. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
wszystkie raporty mam pozapisywane, poza tym tu na forum je opisałem:). Ogólna sugestia to taka,ze samochód ma gdzieś zwarcie do masy(jedno to prawdopodobnie w lusterku pasażera) i ma problem z odczytaniem prawidłowej prędkości przez komputer....na razie nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny tych usterek(oprócz lusterka pasażera)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.