Moja cytrynka od dłuższego czasu po odpaleniu dymi (przez 2-3 sek) na biało z odcieniem niebieskawym (im dłużej stoi w garażu tym więcej dymu)a silnik pracuje przez pewien czas jak typowy stary ciągnik C330( parę osób zwracało uwagę ze coś za głośno i nierówno pracuje silnik) zerkałem na płyn chłodniczy i nie widzę aby go ubywało.podczas jazdy autkiem i gwałtowniejszym przyspieszaniu z wydechu wydobywa się czarny dym(wtryski regenerowane ponad miesiąc temu, zawór EGR wymieniany na nowy pół roku temu) mimo FAP. Został mi do wymiany zawór wysokiego ciśnienia ponieważ podczas takich przyśpieszeń słychać tak zwane "grzechotanie". Czasami ale to nie zawsze się dzieje na postoju słyszę jak falują delikatnie obroty silnika. Całe to dymienie pojawiło się od momentu gdy mechanik przy okazji wymiany poduszek pod silnikiem(3 szt) chciał sprawdzić wtryski(DELPHI) na stole(okazało się ze parametry mieszczą się w normie) wiec wyczyścił wtryski i założył je ponownie(ale pozamieniał miejscami) po odebraniu autka podczas gwałtownych przyśpieszeń straszeni coś zgrzytało i szarpało kierownicą wiec autko z powrotem do mechanika(nawet 10 min nim nie jeździłem). Po głębokiej analizie okazało sie ze poluzowany był przegub.....sick....autko odebrane ale dymił na czarno. wiec wkurzony pojechałem już do innego mechanika i okazało sie ze wtryski zostały zamontowane bez podkładek i się po zapiekały....wiec wtryski do regeneracji(ale i tak zostały wymienione na inne regenerowane bo mechanik takie posiadał na stanie). Przez tydzień jazdy autko nie dymiło(a przynajmniej ja tego nie zauważyłem) ale to tylko tydzień był spoko...a teraz nie dość ze dymi na czarno(ale nie ma jakiejś mega dużej chmury jak przy poprzednich wtryskach) to w dodatku przy odpalaniu dymi na biało-niebieskawy kolor.
poza tym jak jadę spokojnie autkiem i mam około 1700obrotów to autkiem delikatnie szarpie, a szczególnie to czuć gdy zjeżdżam z górki. gdy jadę na wstecznym i dodam gazu to zawsze mi gwałtownie szarpie(skrzynia automatyczna 6 biegowa)
diagnostyka komputerowa nie wykazywała jakiś istotnych błędów(tak przynajmniej powiedział mi mechanik)
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 03 Lip 2018, 21:43
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silnik 2.0hdi 136KM
Trzeba zakodować nowe wtryski w sterowniku silnika, co do szarpania to powodów może być kilka, naj lepiej wróc do mechanika i niech to jeszcze raz sprawdzi. _________________ Prosze pytać na pw.
Podłącze się do tematu. Mam prawie identyczne objawy co kolega wyżej i to samo porobione z tym że u mnie szarpie pod górę a nie w dół, również kopci na czarno jak depne I również dymek z rana na zimny motor po odpaleniu z tym że bez odcienia niebieskiego... U mnie na biało-szaro. Również egr półroczny I wymieniane wtryski na regenerowal. Czy źle wpisanie wtryskow może takie objawy powodować? Dzieki i czekam na opinie Wasze
Mechanik kodował wtryski te na których obecnie jeżdżę,czyli co, ma jeszcze raz zakodować?Do mechanika tak czy siak jadę bo ma mi sprawdzić to dymienie, prawdopodobnie jeżeli to nie jest kondensacja pary to jest jakaś nieszczelność(płyn chłodniczy), ale to się okaże dopiero u mechanika ...dzisiaj jadę do ASO Kielce zobaczymy co stwierdzą i czy ogarną temat
Witam, mam bardzo podobny problem mianowicie 1700 obrotów i nie ważne czy zimny czy cieply czy przy 140km/h czy przy 20km/h w momencie dodania gazu auto zaczyna delikatnie ale wyczuwalnie zwalniac (cos ala hamowanie silnikiem) i po 5 sekundach dopiero przyspiesza. Nie ma reguły oprócz 1700 obrotów. Problem występuje w trasie i jak jedziesz do mechanika problemu nie ma i nie jestes w stanie wgle pokazac reakcji samochodu. Tydzień będzie dobrze a potem ni z tego ni z owego znowu problem powraca.
Uszkodzony czujnik temperatury paliwa wraz z pinami, nieprawidłowa praca zaworu wysokiego cisnienia, brak korekcji na 3 i 4 wtrysku(na wykresie linia prosta). Efekt wizyty w Aso Kielce. Poza tym dowiedzialem sie ze ktos wycial,albo cos kombinowal przy fapie poniewaz nie ubywa plynu, a co ciekawe komputer pokazal wymiane fapu 65k km temu a ja nic przy tym nie robilem a przejechalem autem 120kk km.
Kody błędów to
P0181(spójność zmiany temepratury) i P0183[/b]( zwarcie z plusem, przerwa w obwodzie lub wartość zbyt niska)(DCM3.4) sygnał temepratury oleju napędowego
U1219 (ESP81) Usterka automatycznie włączanie hamulca postojowego sterowanego elektrycznie(FSE)
U2005(Suspension_ecotech) wzbudzenie(nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)
U1213(DSG) Błąd informacji o prędkości pojazdu, odebranej przez CAN kalkulatora ABS lub ESP
C155C(FSE) - (blokada mechaniczna) i C1555 - (zwarcie z masą lub zwarcie z plusem) - Usterka-przycisk włączania/wyłącznia elektrycznego hamulca postojowego
F9D1 - błąd wejść czujników mechanizmu lusterka pasażera- (zwarcie z masą lub zwarcie z plusem)
Co do tych szarpan przy 1700 obrotow to wina zaworu egr, trzeba nauczyc go troszke innej pracy... jechac z obrotami okolo 2800 i zaczac hamowac silnikiem do obrotow 1700, (zawor egr otwiiera sie przy 1750) i powtorzyc taka czynnosc co najmniej 5 razy, na rownej drodze!!to powinno zmienic delikatnie charakterystyke pracy egr.jeżeli to nie pomoże to serwis(ale ogolnie to jest normalne zachowanie auta)
moje usterki nadal występują (dymienie na biało przy odpalaniu, problem z odpaleniem na zimnym silniku, dymienie podczas gwałtownego przyspieszania( nie ważne czy zimny czy rozgrzany), nierówna praca silnika głownie jak jest zimny)i to mimo zakodowania od nowa wtrysków itp. Wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia i autko przestało grzechotać czyli trafiona wymiana, wymieniony czujnik temperatury i to tez pomogło bo na kompie temp już nie skacze, choć nie wiem czy mechanik wymienił mi piny przy tym czujniku . Jeden z dobrych mechaników stwierdził ze wtryski bo...znalazł w paliwie opiłki(tylko nie wiem czy w filtrze paliwa czy na pompie) Koszt u niego regeneracji wtrysków i pompy to min 5000,a przeważnie kończy się na 7tys.ale ten mechanik nie chce zbytnio robić systemu Delphi i proponował mi poszukać sobie innego zakładu co tez uczyniłem....w nowym zakładzie wymontowali wtryski i pompę i co się okazało...wtryski na stole mają ideale parametry, pompa daje odpowiednie ciśnienie i jest w dobrej kondycji a opiłki to podobno normalna rzecz...kompresja po 26 na kazdym cylindrze podobno przewody tez posprawdzali i...nie znaleźli problemu a silnik nadal chodzi " na dole"fatalnie" i komputer pokazuje im ze na 2 wtryskach duże korekcje.....Ktoś ma jakieś pomysły czy borykał się z podobnymi objawami?pomóżcie bo cholerne auto nie daje mi już spać po nocach a u mechaników stoi już 2 tyg i każdy rozkłada ręce
w nowym zakładzie wymontowali wtryski i pompę i co się okazało...wtryski na stole mają ideale parametry, pompa daje odpowiednie ciśnienie i jest w dobrej kondycji a opiłki to podobno normalna rzecz.
Nie bardzo rozumiem wyjęcie pompy i wtrysków bez wcześniejszy rozeznania jakim jest diagnostyka komputerowa, a opiłki nie jest w tych układach normalną rzeczą i najwidoczniej po stronie niskiego ciśnienia paliwa wytwarza opiłki co odbija się na właściwie podanie paliwa do zasobnika wysokiego ciśnienia czego właściwie nie zajrzano, ale zamiast tego to jak widać od razu wyjęcie wtryski i pompy
Opiłki są z pompy CR, ale to nie wina wtrysków. Podejrzewam, że z tymi wtryskami to robią Cię w konia. Wtryski i pompę CR najłatwiej zdiagnozować za pomocą DB podczas jazdy testowej autem. Wystarczy porównać zadane i zmierzone parametry. Jeśli pompa CR daje zadane ciśnienie to nie ma jej co ruszać. Tak samo odnośnie egr i turbiny. Miałeś jakąś jazdę z laptopem na kolanach i analizę logów?
Spróbuj zalać 250ml mixolu na bak benzyny, może wtryski się ożywią, bo jak brak korekt to mogą być przytarte. Przelewy były sprawdzane?
Jeśli pompa CR daje zadane ciśnienie to nie ma jej co ruszać.
A co z opiłkami mają zrobić?
Cytat:
Podejrzewam, że z tymi wtryskami to robią Cię w konia.
Nie robią w konia, ale nie umieją albo nie rozumieją , że jak już są opiłki to i w całym układzie paliwowym się znajdują co każda naprawa wtrysków bez naprawy pompy CR będzie ponowna usterka z wtryskami, tak więc, pompa CR do naprawy (bo ma zbyt niskie ciśnienia paliwa i stąd dużo ilości śladów powietrza idące do pompy CR oraz zatarcie, na którym powoduje opiłki) i przeczyszczenia całego układu paliwowego związane z opiłkami.
Zregenerowałem pompę,wtryski i przepłukałem cały układ paliwowy wraz z bakiem.Auto na probie jazdy trochę przykopciło na czarno,ale niewiele , po czym wyskoczył błąd antypolution....na kompie pokazało błąd na 3 wtrysku, coś o zamknięciu-zakonczeniu korekcji.Od momentu regeneracji auto nawet już dobrze pracuje(choć ja i tak uważam ze chodzi dość głośno w porównaniu do innych silników 2.0 hdi),delikatne jasne dymienie występuje na zimnym silniku po odpaleniu i większe białe dymienie przy gwałtownym przyspieszeniu.Po rozgrzaniu silnika dymienia nie widzę za sobą.Tak to na razie jest oki
P.S.
( WTRYSKI I POMPA poszła do innego mechanika który stwierdził uszkodzenie wtrysków na maszynie(podobno lały) i obecność opiłków pod mikroskopem) Po naprawie dostałem roczna gwarancje .po 500km mam podjechać do mechanika czy wtryski i pompa poprawnie działają bo to czas przyuczenia kompa do nowych elementów
po czym wyskoczył błąd antypolution....na kompie pokazało błąd na 3 wtrysku, coś o zamknięciu-zakonczeniu korekcji.
Podaj dokładny opis takowego błędu oraz pokaż komputerowo korekty wtrysków, bo tak być nie może.
Cytat:
Po naprawie dostałem roczna gwarancje .po 500km mam podjechać do mechanika czy wtryski i pompa poprawnie działają bo to czas przyuczenia kompa do nowych elementów
Jedna wielka ściema i widać, że zamontowane wtryski bez użycia diagnostyki komputerowej co jest wielkim błędem przy układzie wtryskowym Delphi.
Bylem dzisiaj ma diagnostyce i.... korekcja 1 wtrysku na jalowym biegu -87 ms, 2 giego 9 ms, trzeciego -9, czwartego +76ms, jakas masakra, zaden mechanik w kielcach nie jest w stanie tego g... ogarnac a ja wydaje tylko kase ludzac sie ze bedzie oki. Regeneracje pompy i plukanie musialem zrobic bo byly piłki.na co musze w takim razie zwrocic uwage i co dokladnie zrobic?
Z Twojego opisu wynika, że wtryski wcale nie robione skoro takie korekty wychodzą i choć tutaj pozostaje pytanie: Czym i jakim diagnostyką sprawdzane korekty.
Cytat:
co musze w takim razie zwrocic uwage i co dokladnie zrobic?
Mając gwarancję to należy jak najszybciej oddać do dalszej naprawy i z tym tak nie jeździć, bo może jeszcze pogorszyć sytuację choćby uszkodzenie silnika.
W ramach gwarancji nic nie możesz zrobić, a tylko ten kto naprawiał i dał gwarancję ma doprowadzić do końca albo zwrot poniesionych kosztów. Choć tutaj możesz poprosić o wydruk lub zrobienie zdjęcie przestawiające paramenty pracy silnika oraz zapytaniem w jakich kolejności zostało zakodowane wtryski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.