Witajcie, mam taki problem w mojej cytrynce.
Gdy silnik osiągnie pełną temperaturę pojawia mi się kontrolka wraz z komunikatem o niskim ciśnieniu oleju.
Dzieje się to po każdorazowym odpaleniu silnika (rozgrzanego) i znika po przegazowaniu do ok. 1800 obrotów.
Komunikat nie pojawi się do kolejnego zgaszenia i ponownego odpalenia silnika.
Jeśli temperatura spadnie po odpaleniu nic się nie pojawi.Sytuacja ta zaczęła mieć miejsce od pozostawienia auta w warsztacie. Zakres prac pierwszy to: wymiana czujników (zapalały się kontrolki abs i esp), wymiana oleju (wlano ELF 10W40) oraz filtrów, wymiana simeringów na półosiach oraz lokalizacja wycieku oleju. Wszystko ów serwis zrobił a wycieku nie znalazł , a ubywało oleju ok 1l na 1000 Km.Podjechałem potem do gazownika na wymiane filterków i od słowa do słowa powiedziałem, że gdzieś ucieka olej. Zaprosił mnie gazownik do kanału i pomocnikowi kazał przygazować. Strumieniem leciało z filtra olejowego. Wróciłem zatem do poprzedniego warsztatu na dalsze prace i usunięcie wycieku.
Warsztat wymienił mi obudowe filtra tą plastikową pokrywke na nową ponoć oryginalną.Zapłaciłem 140 zł bo zależało mi na czasie.
Odebrałem autko szczęśliwy i wracając do domu po 30Km pojawił się pierwszy raz komunikat o niskim ciśnieniu oleju. wróciłęm więc znów do warsztatu.Wymienili czujnik ciśnienia oleju. Rezultat- żaden czyli na zimnym silniku ok a na ciepłym się pojawia. W tym momencie stwierdziłem iż do tego warsztatu już nie pojadę.Postanowiłem, że wymienie ponownie filtr tak na wszelki wypadek. wymieniłem na MANN-a i nic. Dalej to samo. Jednak niepokoi mnie jedna rzecz. ta obudowa ponoć oryginał nie ma żadnych oznaczeń citroenowskich. podejrzewam, ze serwis zrobił wał i wstawili zamiennik. Mechanik wymieniający filtr powiedział, że filtr ten dziwnie lata w środku.Stwierdził też że olej jest dziwnie wodnisty jak na 10w40. miał ktoś podobny problem?
Pozdrawiam
zapytam wprost...czy w Lęborku jest tylko jeden mechanik.....oleje po nagrzaniu są naprawdę rzadkie.....filtr wchodzi do obudowy na wcisk "cyckiem" do dołu na to pokrywka. Ubytek 1l na 1000 litrow to bardzo dużo i nie należy sie sugerować durnym wpisem producentów aut wszelkiej maści że może ubywać 1 litr oleju silnikowego...to nie jest normalne ...
Fajnie byłobu gdybys uzupełnił w profilu typ silnika _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Właśnie kolego z tym Lęborkiem to nie do końca tak. Auto robiłem w Gdyni. Specjalnie pofatygowałem się 60Km bo tam jest serwis zajmujący się autami francuskimi. Silnik mam 1997 cm^3 103 kW. Dopiero po tych końcowych naprawach stwierdziłem, że coś jest nie tak. Podjechałem do mechanika w Lęborku. Z tego co widzę to oszukali mnie na tej obudowie filtra za 140 zł. Miała być oryginalna, dlatego podobno tak droga a nie ma na niej żadnych sygnatur producenta. Zacząłem zatem podejrzewać większe wały idące w tym serwisie. Dopiero wtedy zagłębiłem się w faktury. Olej ELF w cenie 33zł za litr co jest wygórowaną ceną wg mnie w stosunku do cen rynkowych.
Dziwnie to wszystko wygląda. Przed wymianami nigdy taki komunikat się nie pojawił.
Od nowości miałeś olej 5W40 i taki należało zastosować niż zastosowano. Natomiast, producent zaleca Total o klasyfikacji OEM PSA B71 2296 API/ACEA: SM/A3+B4.
Natomiast, przy kupnie filtra olejowego powinno być nowe uszczelki nawet do tej obudowy plastykowej i dziwne, że zmieniano obudowę, no chyba, że została złamana podczas odkręcania i to wyjaśniałoby wymiany tej obudowy, na którym Ty nie powinieneś zapłacić.
Z opisu wynika, że nie ten olej zastosowany to jeszcze pewnie i złamali obudowę, nie pisząc już o filtrze oleju.
Olej o nieodpowiedniej klasie może być tego przyczyną. Ten silnik wymaga 5W40. Ja, aby nie być narażony na nieuczciwośći i podróbki przy wymianie - wymieniam sam, żadna filozofia. A kupuję na stacji shell, bo firmowa stacja to ostatnie miejsce, gdzie - nawet nieświadomie - sprzedawca miałby podróbkę oleju swojej marki. W internecie róznie z tym bywa i trudno mieć pewność. Na stacj benzynowej płacę więcej, ale mam pewność. Ze zdaniem oleju przepracowanego nie ma problemów - w miastach są PSZOK-i i tam przyjmują bez łaski.
"firmowa" stacja shell tak dla wyjaśnienia to stacja prywatna franczyzowa....przepłacanie za olej na stacji gdzie na wet bułka jest 3x droższa.....hm każdy ma swoja filozofię pewności..... _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.