Witam.
Pojawił mi się taki komunikat jak w temacie( c-crosser 2010r 2,2 hdi,automat).Wyjmowałem filtr dpf,próbowałem czyścić,sprawdzałem czy jest płyn do filtra(jest).Pojechałem do warsztatu,mechanik podłączył komputer,stwierdził że filtr nie jest zapchany,a że problem leży po stronie pompki dozującej płyn do "dopalania filtra".
Sprawdziłem bezpieczniki są OK,włożyłem drugą pompkę używaną,przejechałem się autostradą 60km ( na obrotach 3-3,5 tys ).Nic nie pomogło.Próbowałem podłączyć zasilanie do pompki, w celu jej sprawdzenia ,ale wydaje mi się że jest zasilana impulsowo?
Ma do sprawdzenia jeszcze przewody zasilające pompkę no i" modem" coś co ją zasila ?Może ktoś wie gdzie tego szukać w samochodzie ? Pytałem się w serwisie citroena ale mnie spławili.
Dobry wieczór. System dozowania dodatku do paliwa działa tylko po zatankowaniu paliwa do zbiornika (powyżej 5 litrów, sterownik sobie wyłapuje ilość zatankowanego paliwa i dozuje odpowiednią ilość), więc przejechanie się nic nie da ... A mechanik nie zrobił testu systemu dozowania dodatku do paliwa programem, wtedy powinno być słychać czy pompka cyknie... lub jeśli jest dojście to przynajmniej jakieś napięcie można zmierzyć...
Przeglądając internet wyłapałem coś takiego, że fabrycznie jest ustawiony przegląd filtra PDF w serwisie .Mi na liczniku stuknęło 201000km czy jest tak faktycznie?
Tak jest licznik kilometrów do wymiany filtra FAP, mi się zapaliła kontrolka i komunikat po 185000 tyś. km, po podłączeniu do komputera błędu nie było na liście komunikatów, wymyłem FAPa a kolega podjechał z interfejsem i zrobił wymianę filtra na nowy. Po tym zabiegu żółta ikona silnika i komunikat o możliwości zapchania filtra cząstek stałych znikła i wszystko działa poprawnie. Proszę podłączyć się Lexią lub Diagbox i popatrzeć jaki parametr jest ustawiony w rubryce "ilość kilometrów do wymiany filtra FAP/cząstek stałych".
Dodatkowo można jeszcze podać takie parametry jak różnica ciśnienia na filtrze przy wolnych obrotach i jak wejdzie np. na 4 tysiące , oraz co ile kilometrów występuje wypalanie jak również średni przebieg z ostatnich 5 wypalań, ile ml czy gram pozostało dodatku do paliwa... wtedy będzie można coś więcej stwierdzić...choć po tym przebiegu (nie wiem jak jest eksploatowany samochód - miasto / trasa, styl jazdy, czy wypalania nie były przerywane...) ja bym zrobił płukanie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C-Crosser ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.