Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: cc 704 asian
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Cze 2018, 22:48
Temat postu:
Ile oleju po wymianie parownika C4GP
Witam
w C4GP wymieniałem chłodnice klimatyzacji do zgniła, za wentylatorem. Przed wymiana podjechałem do serwisu żeby ściągnęli mi resztę gazu z układu, ściągnęli 190 gram czynnika i 8 ml oleju. Po wymianie chłodnicy udałem się na nabijanie, jeszcze ściągnęli 30 gram czynnika i 3 ml oleju. Mechanik nabił mi 475 gram czynnika i 15 ml oleju. Tak się zastanawiam czy te 15 ml oleju to nie za mało. Na naklejce na sprężarce jest napisane 135 ml. Nabijane było stacją TEXA 650. Szukałem w necie ale, nie mogłem znaleźć informacji ile powinno się dodawać oleju po wymianie parownika wraz z osuszaczem.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Ile oleju po wymianie parownika C4GP
Kolego wer126 uzupełnij dane swojego pojazdu, bo takowe nazwa C4GP nic nie znaczy.
Cytat:
Więc powinno się uzupełnić tylko tyle ile było odessane.
Nie prawda i błędne myślenie.
Napełnianie czynnika należy zawsze od podstaw i dobre urządzenie wszystko powinien wybrać za wyjątkiem nieprawidłowe stosowania się do instrukcji urządzeń.
w C4GP wymieniałem chłodnice klimatyzacji do zgniła, za wentylatorem. Przed wymiana podjechałem do serwisu żeby ściągnęli mi resztę gazu z układu, ściągnęli 190 gram czynnika i 8 ml oleju. Po wymianie chłodnicy udałem się na nabijanie, jeszcze ściągnęli 30 gram czynnika i 3 ml oleju. Mechanik nabił mi 475 gram czynnika i 15 ml oleju. Tak się zastanawiam czy te 15 ml oleju to nie za mało. Na naklejce na sprężarce jest napisane 135 ml. Nabijane było stacją TEXA 650. Szukałem w necie ale, nie mogłem znaleźć informacji ile powinno się dodawać oleju po wymianie parownika wraz z osuszaczem.
zgitya chłodnica za wentylatorem...standardowa nieszczelność w tych chłodnicach...co najgorze klimiarze poszukując nieszczelności nie widza wycieku w tym miejscu...trzeba zaryzykować samemu ( a jest to bardzo proste - w 10 minut mozna ogarnąc wyjęcie chłodnicy klimatyzacji" i dziure widać gołym okiem...a klimiarz najczęsciej nie widzi _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: cc 704 asian
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2018, 08:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Ile oleju po wymianie parownika C4GP
Samochód to C4 GP 2011 2.0hdi 150KM MPC, a co do diagnozy jeden z magików szukał cały dzień i stwierdził ze niema nigdzie wycieków i trzeba będzie środek rozbierać. Po tym majstrze stwierdziłem że sam poszukał, zdjąłem wentylator a za silnikiem wentylatora garść śmieci (liści, pór, piachu, petów po papierosach,.....), po oczyszczeniu, pożyczyłem od żony lampę uv do paznokci poświeciłem na chłodnice a tam zielono. Wymiana chłodnicy zajęło mi około godziny, z wyczyszczeniem pędzelkiem i przedmuchaniem powietrzem chłodnicy wody. Przy wymianie chłodnicy od klimatyzacji nie trzeba wyjmować chłodnicy wody, jedynie tylko zdjąłem górny przewód od intercoolera , żeby było można bardziej odchylić chłodnicę. W warsztacie życzyli sobie 200zł za wymianę. Tak tylko zastanawia mnie ta ilość oleju dodanego po wymianieale wypowiedz "Pyotrek", mnie trochę uspokoiła.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Ile oleju po wymianie parownika C4GP
wszystko się zgada tak jak opisałeś....warto jednak mieć nowe oringi do przyłaczy chłodnicy a kosztują w serwisie citroena 12 zeta za 2 szt jesli dobrze pamiętam, wymiana jest naprawdę prosta
Dziadom - mechanikom mówimy nie ! _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Ile oleju po wymianie parownika C4GP
Sama wymiana chłodnicy się zgadza, ale spuszczanie i nabijanie już nie.
Skoro zostało wymienione chłodnice i osuszacz z powodu wcześniejsze nieszczelności chłodnicy to z pewnością część oleju wraz z czynnikiem wyciekło o czym świadczy ilość po spuszczeniu.
Dodatkowe informacje to również nie wiadomo jaki olej zastosował, bo często klimiarze używają oleje uniwersalne czyli PAO, a tutaj producent zaleca olej PAG, ale nie ASO, a tylko producent sprężarek.
Tak więc, nie jest wcale to spokojnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.