Od dwóch tygodni zmagam się z grzaniem tylnych hamulców po wymianie tarcz i klocków Zaciski zregenerowane, prowadnice zacisków nasmarowane, prowadzenie klocków w jarzmie wyczyszczone, linka od ręcznego wycofana - dźwigienki od ręcznego w pozycjach skrajnych.
Okazało się, że jeśli wycofam tłoczki hamulców i korzystam tylko z pedału hamulca to wszystko jest ok - tłoczki się cofają, koła swobodnie się obracają. Jeśli ręką pociągnę za dźwignię od ręcznego przy zacisku to też jest ok. Problem pojawia się tylko wtedy jeśli zaciągnę hamulec ręczny. Tłoczki się wtedy już tak nie cofają i koła się grzeją. Trzeba wtedy ponownie ręcznie wycofać tłoczki.
Wydaje się, że jedynym rozwiązaniem jest regulacja siły zadanej hamulca ręcznego przez Lexię. Jak to zrobić? Nie chcę niczego zepsuć.. Szukałem tych nastaw w kalkulatorze dot. hamulca ręcznego. Są tam tylko opcje "wymiana linek ręcznego" lub "wymiana hamulca postojowego sterowanego elektrycznie". Mam wejść w którąś z tych opcji? Proszę o pomoc w tym temacie.
Wykonałem funkcję kalibracji naciągu linek i niestety dalej jest to samo. Po zaciągnięciu i odpuszczeniu ręcznego tłoczki hamulców słabo odpuszczają i koła się grzeją
Ręce mi już opadają. Ktoś ma jakieś pomysły co z tym zrobić? Czy jest to bardziej kwestia siły naciągu linek ręcznego czy zacisków? Czy da się gdzieś z poziomu Lexii ustawić mniejszą siłę naciągu lub skok?
Sprawdziłem w Lexii, że aktualna siła przyłożona do linki głównej to 1025N. Skok hamulca to 58,5mm.
Problem pojawił się po wymianie klocków hamulcowych.
Przy elektrycznym ręcznym najczęściej problemem są niestety zaciski, widziałem kilka wątków że były źle zregenerowane zaciski i ręczny nie odpuszczał całkowicie, a jeśli nie były regenerowane i był problem z ręcznym po wymianie klocków to pomagała tylko niestety wymiana zacisku, ludzie walczyli z kalibracją i sprawdzeniem wszystkiego, dopiero niestety wymiana na inny sprawny zacisk pomagała.
Podepnę się do tematu. Wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe z tyłu, przy okazji dałem zaciski do regeneracji. Niestety przy tym mechanizm wciągnął parę razy linkę hamulca postojowego (lewy), linka wróciła, poskładałem wszystko i parę dni pojeździłem. Potem EHP (Elekrtyczny Hamulec Postojowy) nagle nie chciał odpuścić i wyskoczył błąd EHP. żółtą taśmą uwolniłem nacisk i wróciłem do domu. BiagBox pokazał Brak komunikacji z EHP. Czy to oznacza cały moduł do wymiany, czy można go naprawić? _________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.