Witam wszystkich i proszę o pomoc. Posiadam C4 Grand Picasso 1.6 Hdi ,112 km z końca 2011 r. Sterownik Continental CMMD SID 807 model S 160075002L z napisem 9678686080 w silniku 9HR Dvd6c. Mam pytanie czy nr na sterowniku 9678686080 oznacza również oryginalne do tego sterownika numery wtryskiwaczy tak jak jest to w Boschu. Ponadto na cewkach znajduje się nr wtryskiwacza 9674973080, 50274V05. Czy muszę kupić takie same wtryski czy np o nr producenta 50274V05 z zamiennikiem 9802448680 . Czy po włożeniu identycznych używanych wtryskiwaczy trzeba je ponownie wygrywać do sterownika bo co warsztat to różne procedury.
Dziękuję za podpowiedź .Kupiłem auto za niecałe 27 koła dwa tygodnie temu a od kilku dni nie jeździ.
Podaj VIN, te silniki były montowane w innych markach i tam np wtryski maja inne oznaczenia ale pasują, najprawdopodobniej należy wkodować wtryski do ECU. A co się stało z wtryskami? Jeśli rzucił palenie to naczęstrzą przyczyną jest przycinający się EGR.
Posiadam VIN VF7UA9HR8BJ741398. Dzwoniłem do Citroen zaproponowali nowe Siemensaza 1700 zl za 1 szt,bo to Siemensa wtryski piezoelektryczne nienaprawialne. Obecnie silnik odpala ale początkowo bo uruchomieniu z rana tak jakby przetrwał na jednym cylindrze .Jak juz sie rozgrzeje to slychac na jednym cylindrze jakby powietrze lekko wtlaczal do rury odprowadzaja ej spaliny jakby nie bylo zaplonu mieszanki na jednym cylindrze. Silnik slaby turobo szarpie lekko powyzej 2 tys obr i te bardzo metaliczne stuki jakby dwie rurki np. Od klimy sie stykaly. Temperatura w normie spalanie na trasie przy spokojnej jexdzie nie mniej niz 7 litrow. Na kompie blad cylindesr 1,2 i 4. Wszyscy mówią do wymiany wtryskiwacze. Dziękuję za odpowiedź.
Przed wymianą wtryskiwaczy proponuję sprawdzić obecność opiłki w układzie paliwa, bo ominięcie tej sprawy może się skończyć z uszkodzeniem nowych wtryskiwaczy.
Cytat:
Czy muszę kupić takie same wtryski czy np o nr producenta 50274V05 z zamiennikiem 9802448680
Najlepiej kupować odpowiadające na podstawie vin zamienniki i nie zapomnieć przy wymianie wpisać kody umieszczone na wtryskiwaczy dla prawidłowej pracy silnika.
Cytat:
Na kompie blad cylindesr 1,2 i 4. Wszyscy mówią do wymiany wtryskiwacze.
Zanim przystąpisz do wymiany to proponowałbym sprawdzić wtyczki idące do wtryskiwaczy, bo często zdarza się niełączenia i powodujące wspomniane błędy.
Najlepiej wyjąć kostkę idące do wtryskiwaczy i sprawdzić czy te same błędy powodują.
Citroen C4 Silnik Diesel-uklad - układ zasilania-wtryskiwacz
Dzięki śliczne za fachową poradę . Nikt w czterech zakładach nie sprawdzał cewek czy przewodów tylko od razu po stwierdzeniu błędów o treści Cylinder 1 ,2 i 4 zaproponował zakupienie nowych wtryskiwaczy a oni je założą, nikt nie mówił o sprawdzeniu czystości układu paliwa. Szacunek dla Ciebie bo widzę, że znasz się na rzeczy. Jak tylko coś będę wiedział to odpiszę co tak faktycznie było z tymi wtryskami a tym czasem i tak należy się piwko.
Mam jeszcze jedno pytanie co oznaczają kody błędów PO 263 i PO 266 czy tyczą się wyłącznie 1 i 2 cylindra i oznaczają zbyt ubogą lub zbyt bogatą dawkę podawaną przez wtryskiwacz i należy wymienić wtryskiwacze po uprzednim ich sprawdzeniu na stole probierczym czy też kody te mogą oznaczać uszkodzoną turbinę i zbyt małe ciśnienie na wylocie paliwa ......czy EGR itp......?
Takowe błędy oznaczają usterki wiązki przewodów idące do wtryskiwaczy. (Należy opis błędu poczytać)
Cytat:
należy wymienić wtryskiwacze po uprzednim ich sprawdzeniu na stole probierczym
Na jakiej podstawie wymiana wtryskiwaczy i nie należy demontować bez wcześniejszych rozeznania diagnostycznie. Demontaż wtryskiwaczy tylko w ostateczności i jeśli diagnostycznie paramenty wtryskiwaczy odbiegają od normy to wtedy można demontować. Nigdy odwrotnie.
Turbina i EGR nie mają nic wspólnego z powyższymi błędami.
Jak już chcąc turbinę sprawdzić to można wyjąć przewód dolotowy powietrza idące do turbiny i rękoma poruszać czy wirnik turbiny nie ma luzów.
Natomiast, EGR nie powoduje żadnych stuków i raczej nie winiłbym w Twoim przypadku ERG.
Dodatkowe pytanie bo dość jeszcze dużo nie wyjaśnione.
Cytat:
Jak juz sie rozgrzeje to slychac na jednym cylindrze jakby powietrze lekko wtlaczal do rury odprowadzaja ej spaliny
Czy słychać z silnika coś jakby syk syk syk przy wtryskiwaczy?
Cytat:
Silnik slaby turobo szarpie lekko powyzej 2 tys obr i te bardzo metaliczne stuki
Czy praca silnika nie przypomina coś tak jakby cykliczne metaliczne stuki i skąd najbardziej słychać?.
Ps.
Cytat:
Dzwoniłem do Citroen zaproponowali nowe Siemensaza 1700 zl za 1 szt,bo to Siemensa wtryski piezoelektryczne nienaprawialne.
Na podstawie vin masz jednak układ wtryskowy Bosch.
Na podstawie VIN ma układ wtryskowy Siemensa (a dokładnie to Continentala który przejął Siemensa).
wariant skojarzony wtysk- SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Z resztą w tych modelach silniki 9HR DVd6C mają układy wtryskowe bosch, a 9HL DVD6C siemens.
Tak więc Pyotrek mylisz się.
Na podstawie VIN ma układ wtryskowy Siemensa (a dokładnie to Continentala który przejął Siemensa).
wariant skojarzony wtysk- SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Z resztą w tych modelach silniki 9HR DVd6C mają układy wtryskowe bosch, a 9HL DVD6C siemens.
Tak więc Pyotrek mylisz się.
Wejdź w szczegóły części a będzie widać że układ jest na Continentalu, CS też ma błędy.
Ciekawe co przez to rozumiesz z samej nazwy Pyotrek.
Dla weryfikacji proponuję podać dodatkowe numery: Litery>Cyfry i kod.
Ja widzę że to Continental, właściciel auta odczytał informacje z komputera i też napisał że ma Continentala, a ty nadal twierdzisz że ma wtrysk Bosch, kolejny raz piszesz bzdury, wprowadzasz ludzi w błąd i się upierasz że masz rację:
Gdzie ja napisałem, że nadal twierdzę i czytaj dokładnie ze zrozumieniem.
Powtórzę:Dla weryfikacji proponuję podać dodatkowe numery: Litery>Cyfry i kod. Potrzebne dodatkowe numery od wtryskiwaczy oraz zapytałem Ciebie Pyotrek co przez rozumiesz takie nazwy, a Ty mi rozpisujesz nie mający nic wspólnego i kup abonament to więcej się dowiesz z takowej strony, bo się zdarzają, że obrazy zostały z poprzedniego oznaczonym silnikiem.
Panowie jak wspomniałem wcześniej dzwoniłem do Citroena i musiałem podać 6 ostatnich cyfr i liter z nr nadwozia po czym człowiek zapytał się czy samochód jest z 23 września 2011 potwierdzilem ten fakt po czym człowiek stwierdzil ,że mam piezoelektryczne wtryski Siemens kiedy podałem mu numery producenta 50274V05 oran nr katalogowy 9674973080 człowiek stwierdził ze to oryginalne wtryski.Ponadto podpinal mi człowiek tez z CITROEN swoim kmpem sprawdzal sterownik w szafie i jest oznaczenie Continental Sid 807 na kablach oryginalne oznaczenia naklejkami z logo CITROEN i napi 9 Hr Dvd6c.........Człowiek mi mówił że to już nowy silnik 8 zaworowy co widać miedzy innymi po tym jak ogladalem tes sam silnik w C 5 z 2013 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.