Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) C4 GP 1.8 problem z elektroniką



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinno

Czytelnik



Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Kwi 2018, 07:47
Temat postu:

C4 GP 1.8 problem z elektroniką


Witam, mam problem z Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006r, w tym samym czasie jak zaczęło szarpać sinikiem (jak się potem okazało wypalony jeden z zaworów) ukazał się komunikat Handbrake faulty oraz ESP / ASR system faulty, zapala się check, kontrolka ESP oraz auto parking off, co ciekawe po odpaleniu auta ponownie błędy te nie pojawiały sie od razu tylko podczas zatrzymania sie, potem już ciężko było jechać, auto dohamowywało jak by myślało że jest w poślizgu - to było przed remontem silnika...

po złożeniu auta z wyremontowana głowicą autem nie da sie jechać, zaraz po odpaleniu możemy dodać więcej gazu ale jak tylko ujmiemy nogę z gazu pojawiają sie błędy, które nie pozwalają przekroczyć 2 tys obrotów, nie da sie jechać autem, oprócz wyżej wymienionych komunikatów doszedł jeszcze Engine menagment system faulty

po zaczytaniu błędów nie ma już wypadania zapłony na 4 cylindrze, za to mamy tak:

z ABS / ESR (brak kodu błędu):
- komunikacja z jednostką sterowania silnikiem; otrzymano nieprawidłową wartość
- nieznane dane
- nieciągły

z silnika:
P1671 - tempomat
P1161 - położenie przepustnicy, zezwolenie
P0597 - charakterystyka termostatu startowego cewką elektromagnetyczną, przerwa w obwodzie
P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem

Nie wiem co mu dolega, nie jestem elektronikiem, mechanicznie silnik pracuje fajnie, zawory jeszcze muszą sie ułożyć, ale po przepracowaniu z 30 min na wolnych obrotach jest więcej niż dobrze, po za tym sterowaniem... proszę o pomoc.

Prócz remontu głowicy(szlif, 8 nowych zaworów, sprawdzenie reszty haziajstwa) auto dostało komplet nowych uszczelek na górę, nową cewkę zapłonową, świece i poduszki silnika, oczywiście zalany świeżym olejem i płynem, wymienione filtry.
Powrót do góry
Mantrak

Debiutant



Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 23 Kwi 2018, 13:45
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) C4 GP 1.8 problem z elektroniką


Czy kasowałeś błędy? Jeżeli tak to jakim interfejsem?

Sam wykonywałeś tę naprawę, czy robione było to w warsztacie?

Objawy jakie masz w tej chwili to działanie ESP, który wykrywa nieprawidłową prędkość obrotową kół. Możesz spróbować wyłączyć ESP przyciskiem. Jeżeli robisz ten test na kołach w górze, to zapomnij o testach silnika z łączonym ESP.

Błędy które wypisałeś niejako wskazują na niewłaściwe podłączenie podzespołów. Sprawdź każdy z tych elementów. Jednak przy francuzach nie jest to jedyny powód.

Jeżeli przy naprawie silnika były podłączane przewody od przepustnicy, a raczej były, to trzeba przeprowadzić ponowną konfigurację sterownika silnika. Musisz mieć do tego Lexie. Ja po wymianie rozrządu, przy okazji demontowałem BSI i sterownik silnika, by pozbyć się wody, która jakimś cudem dostała się do puszki. Aby auto znowu jeździło, musiałem połączyć się Lexią, wykasować błędy i po ponownym uruchomieniu zapłonu silnik działał prawidłowo bez błędów.

Co do kontrolki "Auto parking off" To funkcję tę zmieniasz w ustawieniach samochodu z poziomu menu na wyświetlaczu. Jest ona tylko po to byś pamiętał, że sam musisz zrzucić ręczny przed ruszeniem. Z włączoną funkcją auto samo luzuje ręczny gdy próbujesz ruszyć przy zaciągniętym ręcznym.
_________________
Nie ma takiego problemu, którego nie można rozwiązać.
Powrót do góry
martinno

Czytelnik



Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Kwi 2018, 16:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) C4 GP 1.8 problem z elektroniką


Problem rozwiązany, za pierwszym razem słabo wyczyściłem przepustnice, dziś wyjąłem ją jeszcze raz, porządnie wyczyściłem, wpiąłem i jak ręką odjął, wszystkie komunikaty zgasły, pomierzyłem przed tym kompresje, również wzorowo, zastanawiam się nad adaptacją przepustnicy, tylko czy to potrzebne i coś to da ? auto jest strasznie wolne ale tak było też wcześniej przed remontem, 5 bieg - prędkość około 90 i ledwo co wdrapuje sie na górki, gaz w podłogę musi być by prędkość nie spadła... demon prędkości...
Powrót do góry
Mantrak

Debiutant



Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 24 Kwi 2018, 09:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) C4 GP 1.8 problem z elektroniką


No niestety taki urok tego silnika. No chyba, że siada Ci sprzęgło. Najłatwiej sprawdzić je wrzucając 3 bieg i puścić szybko sprzęgło. Auto powinno zgasnąć jeżeli sprzęgło jest sprawne,ale to taki dość ordynarny sposób diagnozy.

Druga kwestia, to pod górkę nie powinno się podjeżdżać na 5-tym biegu, bo to nadbieg. Wymagana jest redukcja tym bardziej, że ten silnik ma moment obrotowy rzędu 170Nm przy 3750 obr/min i moc 125KM przy 6000 obr/min

Do silnika 1,8i 16v EW7A (6FY) była montowana skrzynia 20DP33 z rodziny BE4R która ma przełożenia:
1 bieg 11x38
2 bieg 15x28
3 bieg 32x37
4 bieg 45x37
5 bieg 47x31
Główne 17x71

Mnożymy ilości zębów przez siebie a potem dla każdego biegu mnożymy główne przełożenie, a to potem razy obwód koła. Czyli np. dla 5 biegu 47x31 = 0,66; Główne 17x71=4,18; Koło 215/55/16 czyli obwód 2m.

Przy prędkości obrotowej 2000 obr/min
0,66x4,18=2,76
Jeszcze tylko mnożnik do zmiany jednostek z m/min na km/h czyli 60/1000
2000/2,76x2*(60/1000)=88km/h

Czyli ty przy 90km/h powinieneś mieć ok 2000obr/min. Zgodnie z poniższym diagramem moment jaki uzyskuje silnik jest rzędu 150Nm. Co prawda na kołach będzie on odpowiednio większy, ale i tak jazda pod górkę bez wykorzystania maksymalnego momentu silnika, jest niepotrzebnym jego żyłowaniem.

_________________
Nie ma takiego problemu, którego nie można rozwiązać.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


CitroenC4 Grand Picasso

17 500

2011r.

147 007 km

pomorskie

CitroenC3 Picasso

22 900

2012r.

134 000 km

wielkopolskie

CitroenC5

23 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenDS5

45 900

2014r.

210 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC5 Aircross

108 300

2021r.

23 568 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System