Najczęściej nazywa się to chyba konikiem. Wahacz trzeba zdemontować. Ja u siebie wymieniałem i konieczne było rozcięcie szlifierką kątową. Trzeba uważać aby nie wjechać zbyt głęboko i nie uszkodzić samego wahacza. nowy nabiłem młotkiem bo nie miałem niestety prasy. Element ma numer 3521.T7 (c5 x7) lub 3523.AR (dla poprzedniej generacji)
Jestem po wymianie tych mocowań wahaczy z obu stron.
Jest nie stety w tym przypadku mam automat.
Powoduje to, że wyjęcie wahacza powinno poprzedzić wyjęcie półosi ze skrzyni co przysparza więcej kłopotów, od ponownego ustawienia geometrii i niepewność, czy olej ze skrzyni nie wypłynie.
Nie da się wyciągnąć śrób mocowania wachacza ponieważ są idealnie pod półosią. Można odkręcić blachę i tylko połowicznie wykręcić główną śróbę wahacza, ale jedna z tych śrub od blaszki jest również pod półosią.
Można też spóścić ciśnienie z układu i podnosić lewarkiem wachacz za tarczę hamulcową, ale to zły pomysł bo nadal brakuje aby wyciągnać śrubę, a nawet jeśli się komuś uda, to taka konstrukcja po wypięciu wahacza może wystrzelić razem z półosią.
Zanim doszedłem jak to ogarnąc minęło sporo czasu więc mam nadzieję, że komuś to zaoszędzi problemów.
Przy spóście oleju silnikowego idzie blacha poprzeczna mocowana 4 śróbami, za tą blachą jest poduszka silnika.
Należy odkręcić poprzeczną blachę, wtedy mamy swobodny dostęp do mocowania poduszki silnika.
Musimy podnieść nieco silnik, a uniesie się półoś.
Używamy poodnośnika samochodowego lub innego siłownika, i przez drewniany klocek podnosimy podpierajac od spodu za poduszkę.
Po takim zabiegu śruby od mocowania blachy przy wachaczu wychodzą bez problemu, główna śruba z jednej strony również wyszła sama, a z drugiej już tylko z blachą.
Mam hydro... jak większość posiadaczy C5, więc to kolejna przeszkoda dla większości.
O ile z prawej trony idzie wyciagnać wachacz bez większego problemu o tyle, z lewej trzeba wyciągnać cały czujnik pozimowania z wahaczem, bo śruba go przykręcająca domocowania wahaczajest od strony kabiny, a u mnie próba jej odkręcenia skończyła urwaniem łba śróby. Trzeba bardzo uważać przy wyciąganiu czujnika, żeby nic nie uszkodzić, oczywiscie odkręcić żabkę czujnika ze stabilizatora.
Jak uda się, rozciąć tuleję starego mocowania wahacza i nabić nową to już tylko pod górkę
Najpier trzeba ostrożnie włożyć czujnik mniej więcej na swoje miejsce i dopiero późnie cały waczhacz z mocowaniem.
Może udałoby się razem z czujnikiem gdybyśmy odpieli drążek stablizatora po obu stronachi odsuneli go, wtedy wkładanie wahacza odbywa się poziomo, a nie od dołu i później przekręcanie wahacza tak, żęby wszystko się spasowało.
Jest jeszcze jedna rzecz z częścią zamienną. U mnie był jeszcze oryginał mocowania meyle.
Wymieniłem 3 sztuki tych mocowań w sklepie ponieważ po numerach wszystko wskazywało na zamiennik który jak się okazywało różnił się wysokością oraz średnicą pierścienia wokół gumy czy to delphi trw czy sidem.
Zwiedziłem pare sklepów i wszytkie zamienniki takie same, ale inne od oryginału. Tylko Meyle, ma identyczną część.
Co nie oznacza, że tamte są złe. Pasują, są niższe o niecały cm. Jest mniej gumy wg mnie. Mocowanie czujnika poziomowania ównież pasuje średnio, tzn, śruba mocowania jest na właściwym miejscu, ale pierściń już jest mniejszy i czujnik leży w innej pozycji.
Ja założyłem zamiennik, udało się zamontować czujnik, wszystko działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.