Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Dzien Dobry
Zima rano kiedy odpalalem auto to na biegu jalowym slychac bylo tak jakby „chlapanie wody”. Przy dodawaniu gazu chlapanie bylo „dynamiczniejsze”. Znikalo podczas jazdy. Po 2-3 tyg ubylo plynu chlodniczego kolo pol litra. Dolalem. Po miesiacu znow pol litra. Dolalem. Temperatura silnika jest wyzsza, szybciej sie nagrzewa, ale nie przekracza norm (3kreski na codzien, a bylo wczesniej 2, zas 3 przy mocnej jezdzie). Zrobilo sie cieplej na dworze i plynu przestalo ubywac. Ostatnio nawet jego poziom sam wzrosl prawie pod korek(!!).
Odwiedzilem mechanikow, ktorzy nic nie stwierdzili. Jezdzilem dalej po warsztatach i wyszlo, ze mam spaliny w ukladzie chlodniczym. Mechanik stwierdzil, ze to moze byc uszkodzona chlodniczka EGR gdyz w tych autach nie spotyka sie pekniecia uszczelki pod glowica. Przewody od chlodnicy sa wmiare miekkie, nie twardnieja mocno. Wiadomo, ze sa twardsze po 2h jazdy niz podczas zimnego silnika, ale moge je ugiac dalej reka jedna. Znaczy sie nie sa wybulone.
Prosze o fachowa opinie. Jezdze autem dalej. Wszystko dziala dobrze poza jednym wtryskiem ktory wylewa lekko(poci sie).
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Cytat:
Uszczelka pod glowica czy chlodniczka
A skąd mamy wiedzieć?.
Aby wykluczyć uszczelkę pod głowicą trzeba zrobić test na zawartość co2 w spalinach bądź sprawdzenie szczelności zbiornika EGR. Tak czy siak to musisz działać i nie polecam z tym jeździć problemem.
Ps.
Pewnie jeszcze ktoś napiszę, że lepiej użyć specjalny środek (a jaki) na zatkanie dziur w układzie chłodzenia i Ty jeszcze za to podziękujesz. (Jako reklama)
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Nie potrzebuje jakichs wodotryskow do chlodnicy bo nie mam wyciekow. Nigdzie nie zauwazylem. No i poziom plynu finalnie sie zwiekszyl az po korek wiec to niemozliwe by ubywalo (mimo, ze zima dolalem lacznie litr)
Jak pisalem wyzej robilem test na CO2 i jest obecnosc spalin w zbiorniczku wyrownawczym. Jednakze, mechanik mowil, ze to nie moze byc uszczelka gdyz takowa nie pada w 1.6hdi. Stad napisalem na forum w celu konsultacji czy faktycznie taka hipoteza ma sens.
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
W takim razie spróbuj na zimnym silniku odpalić. Odkręć najpierw korek od zbiorniczka i jak będzie widoczne podnoszenie płynu to winny jest nieszczelność uszczelki pod głowicę, ale i może być również po stronie EGR tyle, że tutaj płyn bardzo szybko ubywa przy uszkodzeniu chłodnicy EGR i nie podnosi płynu w zbiorniczku.
Natomiast, podnoszenie płynu na rozgrzanym silniku jest to normalnie.
Cytat:
bo nie mam wyciekow.
To w takim razie skąd ta wersja:Znikalo podczas jazdy. Po 2-3 tyg ubylo plynu chlodniczego kolo pol litra.. A więc, gdzieś ubywa.
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Poziom wody na zimnym silniku nie podniosl sie.
Wczoraj mialem dluzsza trase (okolo 1000km) i silnik byl cieplejszy, ale jechalo sie normalnie. Plynu wczoraj ubylo moze 0.1L. Nie dolewalem na razie.
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Cytat:
Poziom wody na zimnym silniku nie podniosl sie.
W tym przypadku uszczelkę pod głowicę wykluczamy i pozostaje chłodnica EGR, ale skoro po 1000 km ubyło 0.1L, to doszukałbym się jeszcze niewielkie wycieki z nagrzewnicy co powinieneś odkręcić osłonę boczną w konsoli środkowej od kierowcy i sprawdzić, czy jest sucho, bo to dość częste przypadki połączenie idące do nagrzewnicy wycieki.
Jak się okaże wycieki z tego miejsca to zastosuj podwójne oringi. (To pokaże jak to zrobić po stwierdzeniu wycieku w tych miejsca.)
Re: ( Citroen C4 ) Uszczelka pod glowica czy chlodniczka EGR? 1.6 HDi 90km
Witam
posiadane prze ze mnie auto
CITROEN GRAND PICASSO C4 1.6 HDi 2008r.
Od jakiegoś czasu zmagam się z tym samym problemem co Kolega "Allendale3" ...
patrzyłem i mam raczej sucho a mimo to niewielkie ilości płynu znikają...
silnik zapala za pierwszym... chodzi normalnie i jeździ normalnie bez jakiś tam podejrzanych oznak...
brak wywalania płynu czy puchnięcie węży brak oznak spali w płynie... (myślałem nawet ze puszcza chłodnicaEGR)
nie miałem możliwości patrzeć na kanale czy oglądać tył silnika przy ścianie grodziowej gdzie jest umiejscowiona chłodnica spalin EGR i połączenia węży...
Chciałby dowiedzieć się jakie jest zakończenie historii usterki w aucie kolegi "Allendale3"
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi...
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.