Witajcie, jestem posiadaczem Citroena C5 2003 rok. Silnik to 2.0HDi 80kw fabrycznie bez DPF. Problem jest taki, że auto czasami nie chce odpalić, rozrusznik kręci aż auto się trzęsie ale nie chce złapać. Ogólnie jest to już od dłuższego czasu, wymienione zostały wszystkie filtry, wszystkie płyny i oleje. W samochodzie również została wymieniona pompa paliwa (ta przy zbiorniku) ponieważ myślałem że w niej może być problem. Nic to nie dało więc kolejny do wymiany poszedł czujnik położenia wału rozrządu, też nie dało to za wiele. Ogólnie auto na zimnym silniku przeważnie odpala normalnie, czasem da się go zgasić na 30 minut i znowu zapalić bez problemu, ale czasem po kilku godzinach od zgaszenia silnika auto już nie odpala. Nie mam dostępu do lexii, ale komputer nie pokazywał żadnych błędów pare tygodni temu, jak był wymieniany ten czujnik położenia wału. Czy jest możliwe że to odpalanie jest związane z tym, że np zbiornik paliwa jest wewnątrz bardzo zabrudzony? Już nie wiem czego się chwycić. Pozdrawiam.
Edit: I jeszcze przypomniałem sobie że jak auto miało mniej niż pół zbiornika ropy teo odpalało normalnie, natomiast po zalaniu go do pełna znowu miało problem. Został wlany do pełnego baku płyn do czyszczenia wtrysków, lecz problem dalej występuje. Samochód po odpaleniu nie szarpie, ma moc, trzyma równo obroty, nic nie faluje, nie gaśnie.
Jeśli masz pompę w zbiorniku to sobie sprawdź czy po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa. Jeśli się nie włącza to winne są wypalone styki w przekaźniku BSM oraz prawdopodobnie we wtyczce. Jak wyjmiesz wtyczki z BSM to obejrzyj dokładnie piny. Z reguły jeden jest uszkodzony i to jest od pompy paliwa. Aby to naprawić trzeba rozbebeszyć BSM i wstawić nowy przekaźnik lub kupić takie samo BSM, tylko sprawdzić czy ten pin w BSM też nie jest nadtopiony, bo wtedy wymiana nie ma sensu. Jest to częsta przypadłość w tych silnikach.
Został wlany do pełnego baku płyn do czyszczenia wtrysków
Błąd i czemu nie pojedziesz na komputer diagnostyczny?, toż koszty są nie wielkie w porównaniu co wymieniłeś, bo zaledwie 50 zł za sprawdzenie, a czasem gratis.
Ponieważ był podłączany kilka razy i nie wykazuje komputer żadnych błędów. A te uszlachetniacze do paliw są jakieś problematyczne? Problem już był przed wlaniem tego do zbiornika. Czy tę pompę paliwa słychać jakoś szczegolnie po przekreceniu klucza? Bo wydaje mi sie ze u mnie nie slychac nic.
Czy tę pompę paliwa słychać jakoś szczegolnie po przekreceniu klucza? Bo
Tak, ale przez zaledwie kilka sekund i potem się wyłącza aż do czasu rozruchu silnika znów pompa chodzi.
Cytat:
Ponieważ był podłączany kilka razy i nie wykazuje komputer żadnych błędów.
W paramentach nie widać ciśnienie paliwa podczas rozruchu?. Brak paliwa to niskie ciśnienie układzie paliwa i musi być zapisany w pamięci komputera. Na wyświetlaczu Ci nie pokaże błąd i trzeba diagnostycznie sprawdzić.
Przepraszam za kolejny post, lecz faktycznie, po spięciu bezpośrednio kabelkiem "+" akumulatora i podpięcia pod bezpiecznik 15A odpowiedzialny za pompę, po przekręceniu kluczyka było ją słychać i samochód zapalił. Teraz chciałbym to zrobić tak jak radził użytkownik _Robert_ w tym temacie: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=214574&postdays=0&postorder=asc&start=0 . Czyli podpiąć ten bezpiecznik jakoś pod akumulator omijając ten styk, lecz nie wiem jak to zrobić, ponieważ moje BSI jest inne niż tam. Czy mógłby mnie ktoś pokierować jak to zrobić? Domyślnie kupię skrzynkę całą i wymienię, lecz potrzebuje samochodu na razie do jazdy. Bo rozumiem że zostawiając podpięty ten bezpiecznik pod "+" akumulatora, pompa bez przerwy będzie pracować i w końcu wysiądzie i ona i akumulator? Pozdrawiam.
Mój moduł BSM ma takie oznaczenie:
Ostatnio zmieniony przez faringo dnia Pią 20 Kwi 2018, 17:25, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdź sobie, czy na pinie od pompy w BSM masz w ogóle napięcie. Jak jest to możesz spróbować podłączyć pod ten pin mały przekaźnik na 12V, minus do masy a na styki przekaźnika podpiąć napięcie z aku, przeciąć przewód we wtyczce od BSM i z przekaźnika wpiąć się od strony pompy w wiązkę i dać jakiś bezpiecznik 10A. Taki przekaźnik pobiera kilkanaście razy mniej prądu niż pompa więc może te resztki styku wystarczą aby przekaźnik zadziałał. Jeśli nie ma w ogóle napięcia to trzeba poszukać w BSM innego pinu, gdzie napięcie pojawia się po właczeniu kluczyka. Jak będzie pompa cały czas pracować to rano i tak auta nie odpalisz, bo albo aku siądzie albo pompa
Zostaw główną skrzynkę i pod akumulatorem masz jeszcze jedną małą skrzynkę bezpiecznikową z przekaźnikami.
W tej małej skrzynce jest przekaźnik i bezpieczniki właśnie od pompy paliwa i od grzania świec żarowych.
Ogólnie to tak, po odpięciu wszystkich przewodów od skrzynki BSM i "przedmuchaniu" ich, pompa zaczęła się uruchamiać za każdym razem. Domyślnie kupiłem drugi moduł BSM, żeby go wymienić, ale na ten czas, będę jeździł z tym który jest zamontowany . Dziękuję Wam za pomoc Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.