Ja chce zeby oni tylko potwierdzili historię serwisowa auta
Potwierdzą i najlepiej w tym samym serwisie gdzie był jeszcze serwisowany, bo na pewno z korzystał jeszcze z serwisu przy takim przebiegu auta i z pewnością mają szersze wiedzy o tym aucie.
Ja chce zeby oni tylko potwierdzili historię serwisowa auta
Potwierdzą i najlepiej w tym samym serwisie gdzie był jeszcze serwisowany, bo na pewno z korzystał jeszcze z serwisu przy takim przebiegu auta i z pewnością mają szersze wiedzy o tym aucie.
Śpieszę donieść co ustaliłem telefonicznie - przebieg został potwierdzony, tak samo jak historia serwisowa. W samochodzie poza częściami eksploatacyjnymi nic nie było robione (magiel właściciel robił poza ASO - w citroenie chcieli za to 3.000 zł).
Pan z ASO pytał z ciekawości za ile kupuję auto. Jak powiedziałem mu cenę to stwierdził, że auto trochę stare, ale że jeżeli jest tak dobrze utrzymane i ma na tyle niewielki przebieg to w sumie jest tyle warte. Jest to dla mnie o tyle zaskakujące, że przeglądając popularne serwisy z ofertami używanych aut za cytrynę z takim przebiegiem (a nawet większym, ale nie przekraczającym 125.000 km), z roczników zbliżonych (2011) z polskiego salonu od I właściciela trzeba dać 10-15 tysięcy więcej (oczywiście często jest to bogatsza wersja).
Jakby nie było auto ma 7 lat i nie pamiętam już jakie auto kosztowało około 30 tys zł, a nawet powyżej 30 tys zł można jeszcze zauważyć ceny na rynku takowe Citroena, ale to raczej już handlarz.
Tak więc, nie masz powodu martwić się na zapas i pozostaje czekać aż odbierzesz auto , a radość z takowego auta jest gwarantowana pomimo, że ma drobny mankamentów które i tak zostaną prawdopodobnie naprawione, a więc, nie masz czym naprawdę się martwić.
Tak sobie dalej czytam o aucie czekając na maj - jak to jest ze zużyciem oleju w tym silniku 1.8? Bo czytam ze ludzie nawet litr na 1000km dolewaja! Jak oglądałem auto to bylo jakies 4.500 km po wymianie oleju i jego stan byl jakas 1/4 bagnetu. Czy można jakos sprawdzić zużycie oleju np. kompresja?
Tak sobie dalej czytam o aucie czekając na maj - jak to jest ze zużyciem oleju w tym silniku 1.8? Bo czytam ze ludzie nawet litr na 1000km dolewaja! Jak oglądałem auto to bylo jakies 4.500 km po wymianie oleju i jego stan byl jakas 1/4 bagnetu. Czy można jakos sprawdzić zużycie oleju np. kompresja?
Już problem rozwiązany. Nie wiedziałem, że między maximum a minimum na bagnecie jest 1 litr
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia (Boże ile jeszcze czasu do odbioru auta, czy ja i to forum to wytrzyma? ) - mianowicie przy badaniu auta na przeglądzie przedzakupowym wyszło, że ustawienie jednego koła (przedniego chyba prawego) jest złe, tzn. wychylenie jest o ok 20%. Pozostałe były ok.
Sprzedający mówił, że zbieżność była ustawiana po regeneracji magla (kilka miesięcy temu). Miał w dokumentach pojazdu wydruk potwierdzający prawidłowe ustawienie kół. Pytanie -czy jest się czym martwić? Czy wystarczy tylko zrobić przegląd czy też może to wychylenie zwiastować coś poważnego/kosztownego?
Czy ktoś mógłby mi pomóc co do powyższej kwestii? Czy warto jeszcze raz przed odebraniem auta (okazuje się, że będzie to miało miejsce kilka dni wcześniej, 25 maja).
Co do klimatyzacji - właściciel mówił mi że zawinił skraplacz - miał podobno jakieś dwie dziury (wynikające z korozji). Zostało to naprawione na co właściciel ma mieć faktury. Wymieniono również filtry i uzupełniono czynnik chłodzący. Czy powinienem w tym zakresie szczególnie zwrócić na coś uwagę?
Wychylenie koła 20%? O jakie wychylenie chodzi? Jeśli sprawdzana była pełna geometria auta to powinny być podane wartości kątów pochylenia koła, wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy oraz zbieżność. Wartości podaje się w stopniach. W naszych cytrynach regulacja jest tylko zbieżności kół przednich i tylnych. Jeśli zbieżność jest poza tolerancją to prawdopodobnie masz wyrobione końcówki drążków kierowniczych. Jeśli poza tolerancją są pozostałe parametry geometrii auta to możesz mieć luzy w zawieszeniu.. Jeśli brak luzów i nie ma możliwości ustawienia geometrii to może być gruby problem. Auto mogło być uderzone..
Czyli warto wydać ok. 50zl na sprawdzenie zawieszenia i geometrii..
że ustawienie jednego koła (przedniego chyba prawego) jest złe, tzn. wychylenie jest o ok 20%. Pozostałe były ok.
Załóż nowy temat dotyczący zawieszenia w odpowiednim dziale, bo stoi jak byk punkt 12.
Cytat:
Pytanie -czy jest się czym martwić?
Tak czytając to trochę strach, bo nie wiadomo jeszcze co wyjdzie zaraz po kupnie, a więc warto przejrzeć całe auto i dziwna ta sprawa z tą klimatyzacją, ale nie mając możliwości obejrzenia takowego auta to nic nie wypowiem się na ten temat i lepiej weź za sobą dobrego mechanika.
Czy ktoś mógłby polecić dobry zakład specjalizujący się w Citroenach względnie po prostu rzetelny w którym mógłbym zrobić przegląd ?
Ciekawe czy sprzedający mi nie będzie brykał, że przecież jeden przegląd już było i wyszło, że jest w porządku wszystko (poza tym nieszczęsnym jednym kołem niezbieżnym).
Skoro takie kwiatki wychodzą to nie lepiej odpuścić zakup, bo ja bym tak zrobił i to jest powód do zwrotu zadatku, bo jakoś wcześniej nic nie wspominano, a widzę, że im głębiej się dowiadujesz tym coraz gorzej wygląda i daruj już sobie takowe auto.
Poszukaj lepiej w lepszym stanie, a na pewno znajdziesz, bo są osoby które naprawdę dbają o auto.
Nie nie, to wyszło w trakcie przeglądu przedzakupowego. Luzów nie było, wahacze ok, amortyzatory równo zużyte, tylko ten kąt nachylenia jednego koła (prawy przód) był o 20% wychylony. Mechanik mówił że to wg niego to może wynikać z jakiegoś podjechania pod krawężnik duży albo być innym skutkiem eksploatacji. Na osobności po oglądaniu i weryfikacji stanu auta mówił mi (mechanik - przy czym to ja wybrałem zakład a nie sprzedający), że on osobiście by samochód kupił bo jest w bardzo dobrym stanie, a ten wychył będzie można skorygować zwykłym ustawianiem zbieżności. Ale znowu to był młody człowiek i się zastanawiam na ile to jest wiarygodne. Dlatego będę chciał jeszcze jeden przegląd zrobić - najlepiej u jakiegoś zaufanego człowieka z terenów Trójmiasta.
tylko ten kąt nachylenia jednego koła (prawy przód) był o 20% wychylony. Mechanik mówił że to wg niego to może wynikać z jakiegoś podjechania pod krawężnik duży albo być innym skutkiem eksploatacji.
Regulacja nachylenia kąta nie podlega regulacji. Natomiast, między prawym kołem a lewym pochylenie jest różnica o 24% i tyle powinno być, chyba, że nie ustawione dostatecznie zbieżność i jeżeli nie da się ustawić prawidłowo to jest podejrzenie, że auto miało delikatną stłuczkę, ale to podejrzenie.
Cytat:
Dlatego będę chciał jeszcze jeden przegląd zrobić
Bardzo słusznie i najlepiej zrób wydruk całe zawieszenie łącznie z tylnym zawieszeniem i wstaw na forum lecz będziesz musiał już osobno temat założyć.
Ps.
Dobry mechanik powinien obejrzeć również pod kontem karoserii, czy nie były w jakimś stopniu wymiany elementu blacharski bądź choćby sprawdzenie naruszenie zderzaka poprzez demontaż i po śrubie powinien rozpoznać, czy nie były odkręcane.
Nie kieruj się tym, że grubość lakieru jest taka sama, bo nie trudno na dzień dzisiejszych wstawić lub zamówić z tego samego koloru bądź zamienny części elementu choćby takie jak wymiany zderzaka, a nawet samego błotnika przedniego.
Stłuczka była - pisałem o tym wcześniej. Sprzedający poinformował mnie, że w grudniu albo styczniu tego roku miał małą stłuczkę której skutkiem było pękniecie (mało widoczne) części przedniego zderzaka oraz plastikowej nakładki z przedniej strony silnika (jest widoczne pęknięcie). Poza tym z autem się nic miało nie dziać.
W takim razie zaczekamy aż już będziesz miał auto u siebie, ale mimo wszystko odradzam kupna takowego auta, bo wstanie idealnym raczej nie jest skoro są widoczne skutki po stłuczce.
Cytat:
Poza tym z autem się nic miało nie dziać.
Najpierw stłuczka, a teraz problem z opisu zawieszenia i pytanie zostaje co jeszcze wyjdzie po kupnie auta?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.