Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): STA Posiadane auto: C5 2.0 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 11:07
Temat postu:
C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
Mam trochę dziwny problem z alternatorem Boscha 0124525063 150A.
Mianowicie altek trzyma 14.5V +/- 0,02V niezależnie od obciążenia i temperatury ale w momencie zarówno jazdy jak i na postoju gdy silnik schodzi z obrotów np z 3000 do jałowych napięcie spada do 13.00V i wraca do 14.5V.
Wymieniałem już w życiu kilka regulatorów w różnych autach ale takiego dziwnego objawu jeszcze nie widziałem żeby tylko przy schodzeniu z obrotów tak się działo.
Alternator zwykły bez sprzęgła i bez sterowania z ECU.
Pasek OK, aku sprawne i naładowane.
Kontrolka na desce nie świeci się i nie żarzy.
Oczywiście na biegu jałowym ładowanie także 14.5V
Spotkał ktoś coś podobnego u siebie? Dziwi mnie tez to 14.5V bo jak znam regulatory Boscha to 14V to już był świetny wynik.
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): STA Posiadane auto: C5 2.0 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 18:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
machony79 ... właśnie skojarzyłem login omega
dzięki za linka ... przejrzałem i trochę sprawa się skomplikowała, zwłaszcza ze piszą tam właściciele kopciuszków
w omedze sprawa była prosta masa, + i wzbudzenie "po kluczyku"
Widzę, że też masz EW10A. Orientujesz się może czy u nas także na ładowanie ma wpływ coś poza regulatorem?
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
tak.Omega
Być może ma wpływ na to moduł stanu naładowania akumulatora.Ja to wyłączyłem komputerem i mam spokój z Economy Mode .
W wolnej chwili sprawdzę jak u mnie zachowuje sie ładowanie. _________________
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 19:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
Ja tak mam, ale powodem są obroty silnika. Po zdjęciu nogi z gazu spadają poniżej 700 i spada napięcie (mam zainstalowany na stałe woltomierz) potem obroty się trochę podnoszą i napięcie wraca do normy.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
neket napisał:
machony79 ... właśnie skojarzyłem login omega
dzięki za linka ... przejrzałem i trochę sprawa się skomplikowała, zwłaszcza ze piszą tam właściciele kopciuszków
w omedze sprawa była prosta masa, + i wzbudzenie "po kluczyku"
Widzę, że też masz EW10A. Orientujesz się może czy u nas także na ładowanie ma wpływ coś poza regulatorem?
jest nas tu paru "omegowców"...zamierzchłe czasy ( jakies 12 lat w moim przypadku).... tyle że forum omegaklubpolska daleko odbiegło od pierwowzoru....stało się raczej miejscem do robienia interesów przez niektórych niż zwykłym miejscem spotkań ( tak samo jest na BMW-klub.pl - firmy, świadczenie usług, napraw i częsci) _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Ostatnio zmieniony przez jacekczewa dnia Czw 05 Kwi 2018, 21:09, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): STA Posiadane auto: C5 2.0 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 09 Kwi 2018, 15:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 X7 2.0PB Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.
machony79 napisał:
W wolnej chwili sprawdzę jak u mnie zachowuje sie ładowanie.
będę bardzo wdzięczny
dziadek1 napisał:
Ja tak mam, ale powodem są obroty silnika. Po zdjęciu nogi z gazu spadają poniżej 700 i spada napięcie (mam zainstalowany na stałe woltomierz) potem obroty się trochę podnoszą i napięcie wraca do normy.
Pozdrawiam
Nie wiem na ile prawdę pokazuje obrotomierz ale u siebie nie zauważam jakiegoś spadku obrotów.
Raczej wiąże to z wzrostem zapotrzebowania na prąd i wolnym regulatorem (napięcie spada gwałtownie np przy skręcie kół gdy włącza się elektryczne wspomaganie).
dodatkowo zmierzyłem prąd ładowania na jałowym i wyszło mi tak:
- bez dodatkowego obciążenia które mógłbym włączyć ~15A
- z wentylatorem chłodnicy ~25A
- przy lekkim skręcie kierownicy (el. wspomaganie) ~40A
- z wszystkim co się dało czyli ogrzewanie szyby, klima i dmuchawa na max, światła, stop itp ~100A - tu były widoczne już drgania silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.