Ktoś może wymieniał? Jak to wygląda w tym modelu? Jest panel, czy można wymieniać pojedynczo? Na jaki koszt (razem z robocizną) mniej więcej się nastawiać?
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 422 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: brak
Piwa: 22/2
Wysłany: Pon 02 Kwi 2018, 21:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) [C4 II 1.6 VTi] Jakie tu są wtryskiwacze?
A co się dzieje? Można wymieniać pojedyncze sztuki. Dla tego silnika według systemu Citroen były dwa rodzaje wtryskiwaczy. Na szybko znaleziona cena jednego ok 125zł.
W grudniu zauważyłem, że przy dodawaniu gazu zdarza mu się szarpać. Początkowo myślałem, że może kiepskie paliwo, woda się wytrąca czy coś. Ale problem się nasilał. W końcu wyskoczył błąd - wypadanie zaplonów na drugim cylindrze.
Mechanik stwierdził, że za krótkie dystanse robię. Wiem, dlatego wziąłem benzynę typowo miejską. Zalecenie mechanika, aby robić dodatkowe kółka wydaje się więc nieco absurdalny. Gdybym chciał robić więcej km, szukałbym w dislach.
Wracając do sendna - na korku oleju silnikowego stwierdził sporo osadu. Może faktycznie go nieco przymuliłem, więc zacząłem go wkręcać na wyższe obroty. Błąd załączał się coraz rzadziej, aż po drugiej zamianie cewek ustąpił całkiem (połowa stycznia).
Zacząłem jeździć bardziej dynamicznie. Niestety ostatnio znowu nieco się dławi przy mocniejszym przyśpieszeniu. Co ciekawe - raczej tak do około 2000 obrotów. Powyżej już ciągnie dobrze.
Przez kilka dni miałem też tak, że działo się tak praktycznie na dwójce. Na trójce już było OK. Ale wtedy jeszcze chyba nie kontrolowałem obrotów. Możliwe więc, że trójkę deptałem w wyższym zakresie.
Błąd jaki pojawia się teraz - nadal drugi cylinder. Skoro cewki były przekładane (razem ze świecami), to podejrzany wydaje się wtryskiwacz. Czy źle myślę?
No i stąd te pytania - panel, czy pojedynczy?
Albo zacząć od czyszczenia tego wtryskiwacza?
Jeśli ogólnie trzeba gmerać przy wtryskiwaczach - sądzicie, że można zaryzykować u "zwykłego" mechanika? Z wymianą rozrządu byłbym już ostrożny i wolałbym pewnie dać komuś, kto w Francuzach grzebie.
Wtryskiwacz, a może jednak jeszcze coś innego? Na necie niektórzy sugerowali też rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy byłyby też inne błędy. Poza tym łańcuch podobno do rocznika 2009 sprawiał problem (ale jakby co mam przejechane niecałe 100k bez wymiany).
Poprzedni właściciel w tamtym roku wymienił świece (luty). Możliwe, że już on miał te problemy i dlatego pozbył się auta.
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 422 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: brak
Piwa: 22/2
Wysłany: Wto 10 Kwi 2018, 23:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) [C4 II 1.6 VTi] Jakie tu są wtryskiwacze?
W zwykłym 1.6 16v wymiana jest bardzo prosta. Odpinasz wtyczki demontujesz listwę i masz dostęp do wtryskiwaczy. Dla testów zamienił bym ten z drugiego cylindra np. z czwartym. Jeżeli ponownie wyskoczy błąd i dalej będzie to drugi cylinder, to raczej nie wina wtryskiwacza. Jeżeli będzie wypadanie na czwartym, masz winowajcę.
Świece pomimo tego, że teoretycznie ktoś jest wymieniał sprawdzałeś? Jak wygląda cewka. Jest zespolona na wszystkie cylindry, czy każdy ma osobną. Jeżeli osobne, to zamień miejscami, tak jak wyżej pisałem z wtryskiwaczem, tylko nie obie rzeczy na raz.
Jestem już po dwóch przekładkach. Za pierwszym razem wewnętrzne cewki zamieniły się miejscami z zewnętrznymi - razem ze świecami. Nie byłem jednak pewien, czy elektryk nie wkręca mnie z numerem cylindra (przez telefon podano mi inny numer cylindra niż później na miejscu gdy już powiedziałem, ze mam na drugim cylindrze).
Poprosiłem więc o jeszcze jedną zamianę - tym razem same cewki. Znowu wewnętrzne z zewnętrznymi. Jeśli da się też zamieniać tak swobodnie te wtryskiwacze to umówię się z mechanikiem chyba jeszcze na taki test.
Jak nie zapomnę, to trzepnę fotkę jak wygląda korek wlewu oleju. Jest tam taki żółtawy szlam.
Chociaż udało mi się znaleźć na necie. Wygląda to podobnie jak to:
Re: ( Citroen C4 ) [C4 II 1.6 VTi] Jakie tu są wtryskiwacze?
Miałem tak samo co po zmianie oleju nie ma już poza bąbelki przypominające wody (opisywałem już w innym wątku) i wcale nie musi być to uszczelka pod głowicy o ile nie ubywa płynu bądź nie podnosi się płyn na zimnym silniku po odkręceniu korka od zbiorniczka.
Cytat:
Jestem już po dwóch przekładkach.
Dalej masz na drugim cylindrze wypadanie zapłonu?.
Re: ( Citroen C4 ) [C4 II 1.6 VTi] Jakie tu są wtryskiwacze?
Potrafię jeździć tak, aby nie wywołać błędu. Po prostu trzeba go kręcić na wyższe obroty już od jedynki. Jeśli na jedynce pociągnę tak do około 3000, albo i nieco ponad i dopiero wrzucam dwójkę, to się nie krztusi - i znowu go muszę pociągnąć na obrotach i trójeczka. Ale nie powinno tak raczej być.
Przejechałem już blisko 20k km po ostatnim mechaniku. Odpukać - na razie bez problemów. Okazało się, że wadliwa była cewka. Nim do tego etapu dotarłem inny mechanik zdążył już rozebrać silnik, stwierdzić uszkodzenie tłoka i konieczność wymiany silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.