Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karzel

Czytelnik



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTI 2009; Mercedes-Benz E300 TD Elegance 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:42
Temat postu:

Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki


Witam,

bardzo proszę o pomoc w zinterpretowaniu wyników testu.

Postanowiłem zrobić ten test ponieważ, po raz pierwszy w życiu zobaczyłem majonez pod korkiem oleju. Wcześniej się z tym nie spotkałem i mocno mnie to zszokowało Smile Oczywiście natknąłem się na wyjaśnienie, że w pewnych warunkach jest to zdecydowanie zjawisko normalne, co mnie nieznacznie uspokoiło, ponieważ mój charakter korzystania z auto kwalifikuje mnie do tego właśnie wyjaśnienia. Jeżdżę dziennie do pracy ok 11km w jedną stronę, więc trasy bardzo krótkie.

Doczytałem, że "przegonienie" auta na dłuższym odcinku powinno zlikwidować majonez spod korka, i faktycznie, przejechałem na dłuższym odcinku i majonez zniknął, więc niby ok, ale .... Smile obawa pozostała więc postanowiłem zrobić test niedrogim Wink testerem szczelności uszczelki. Wyniki powinny być jasne i czytelne:
- płyn zmieni kolor na zielony - wadliwa uszczelka w diesel'u
- płyn zmieni kolor na żółty - wadliwa uszczelka w benzynie
- płyn nie zmieni koloru - wiadomo, wszystko ok.

Tymczasem, w moim przypadku było nieco inaczej. Test robiłem na nieco już ostygłym silniku (na wskaźniku temp oleju i wody pasek był w połowie dopuszczalnego zakresu, czy w 1/4 całego słupka), nalałem odrobinę płynu (trochę więcej jak na zdjęciu) i wsadziłem w zbiorniczek wyrównawczy i odpaliłem silnik. Kilka minut (2-3) chodził na jałowych obrotach, następnie podparłem gaz i podkręciłem go na 2000 obr/min. Płyn cały czas był niebieski, i co jakieś 4-5 sek przepychała się przez niego pojedyncza "bombla", która kierowała się od zbiorniczka do ujścia testera. Po jakichś, nie patrzyłem dokładnie, ale wydaje się, że spokojnie 10 minutach pracy silnika, zaczęło to wyglądać, jakby w testerze pojawiło się ssanie, tzn. płyn zaczął być ciągnięty w stronę zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście nie było na tyle ssanie, żeby go zassało do zbiornika wyrównawczego. Tak silnik pochodził jeszcze lekko 5 min i w tym właśnie czasie płyn zaczął delikatni i powoli zmieniać kolor, na taki jak na załączonym zdjęciu.

Wynik testu

Nie bardzo wiem jak mam zinterpretować ten wynik...

a tak wyglądał czysty płyn przed testem: Czysty Płyn


Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTi 120KM

EDIT:
zapomniałem jeszcze dodać, że samochód jeździ normalnie, przynajmniej na benzynie, bo jak przełączę na gaz to po jakimś czasie pojawiają mi się błędy wyskakiwania zapłonu na cylindrach 1,2 i 4.
Teraz do 3 tygodni jeżdżę na benzynie i samochód jeździ normalnie, tzn. żadnych spadków mocy, dymów z rury, przegrzewania się silnika ... po prostu żadnych objawów.
_________________
_____________________
pozdrawiam,
KarzeL


Ostatnio zmieniony przez karzel dnia Pon 26 Mar 2018, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Francuz_C8
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 1451
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska
Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki


Bąbelki w testerze mogą świadczyć o uszkodzeniu UPG. Szwagier przerabiał temat w A6 2.0. Mogę podesłać filmik, jak to u niego wyglądało i byś sobie porównał.
_________________
Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
ZPA www.francuskie.pl
Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Powrót do góry
karzel

Czytelnik



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTI 2009; Mercedes-Benz E300 TD Elegance 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 10:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki


Z chęcią zobaczę ten filmik.

Mnie ten pojedynczy bombelek jakoś nie stresował, nie wiem czy słusznie, bo to był dosłownie taki pojedynczy bombelek, jakby zbierało się ciśnienie i po pewnym czasie zbyt duże w końcu miało siłę, aby przedostać się przez płyn, i po 5 sek znowu takie jeden przedostający się ...

niestety ja tego nie nagrałem, ale tak jak wspomniałem z chęcią Twój filmik w celach porównawczych bym zobaczył.
Czy u szwagra oznaczało to uszkodzoną UPG ?
_________________
_____________________
pozdrawiam,
KarzeL
Powrót do góry
Francuz_C8
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 1451
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska
Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 10:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki


U niego bąbelków było więcej. Tak, uszczelka była rzeczywiście uszkodzona. Podaj mi proszę na PW swój e-mail.

P.S. Jeżeli to ma jakieś znaczenie, to dodam, że w Audi jest diesel.
_________________
Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
ZPA www.francuskie.pl
Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 14:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki


Tyle, że wszelkie testy należy robić na całkiem zimnym silniku. Bo silnik wraz ze wzrostem temperatury wytwarza ciśnienie i dlatego należy robić tylko wyłącznie na zimnym silniku nie dłużej jak 5-10 minut. Testy na lekkim rozgrzanym silniku będą nie prawidłowe i źle odczytane.


Cytat:
przynajmniej na benzynie, bo jak przełączę na gaz to po jakimś czasie pojawiają mi się błędy wyskakiwania zapłonu na cylindrach 1,2 i 4.
Skoro na benzynie nie powoduje wypadanie zapłonu to znaczy, że na LPG masz rozjechany map albo wtryskiwacz lub zawór LPG uszkodzony (W zależności od instalacji LPG) bądź źle podłączona instalacja gazowa.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 14:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC5

17 900

2011r.

245 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4 Cactus

42 500

2015r.

100 000 km

śląskie

CitroenC3

49 900

2019r.

41 000 km

wielkopolskie

CitroenC3 Aircross

52 300

2018r.

113 071 km

podkarpackie

CitroenC4

22 900

2012r.

227 240 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System