Witam Dziś wróciłem z kursu i sprawdziłem żonie auto i zauważyłem żółta maź pod korkiem wlewu oleju na bagnie czysto Niedawno wymieniłem olej z 0W40 na 5W40 żona jeździ na krótkich odcinkach na 10km po mieście bo daje korepetycje na zewnątrz zimno i jak odkrecalem korek oleju wydawało mi się że ciężko się odkrecalem tak jak by mechanik źle go odkręcil Teraz muszę zrobić trasę 1500km do Koszalina i z powrotem i martwi mnie ten objaw płynu w zbiorniku niewiele ubyło ale to chyba przez spadek temperatury
BARDZO PROSZĘ O POMOC BO W NIEDZIELE RANO MAM WYJAZD
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Prawdopodobnie wilgoć w oleju zrobiła swoje.
Wyczyść korek i spokojnie ruszaj w trasę.
Z tym korkiem to o co chodzi ? Nie da się krzywo wkręcić, czasem mechanik ma krzepę lub uszczelkę potrafi mocno przyssać. Na ciepłym silniku nigdy nie powinno być problemu z odkreceniem.
Jak piszesz płyn w zbiorniku, że nie wiele go ubyło to o co chodzi ? olej czy też może płyn chłodzący ?.
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Objawy: gęsty szlam pod korkiem wlewu oleju.
Przyczyna: jasna maź osadzająca się na korku podczas zimy to efekt jazdy na krótkich trasach. Zjawisko to powoduje zbierająca się w oleju wilgoć. Osad zniknie po przejechaniu dłuższego dystansu. Jeśli kolor szlamu jest brunatny, może to oznaczać, że do oleju dostaje się płyn chłodzący, a najczęściej powodem tego jest przepalona uszczelka pod głowicą. _________________ Pomogłem?postaw piwko:)
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Cytat:
wydawało mi się że ciężko się odkrecalem tak jak by mechanik źle go odkręcil
Kolego, nowicjuszem tutaj nie jesteś a więc, co się odkręcałeś?. Jeśli można tak zgadywać, to nie wiem, czy mechanik tak próbował odkręcać, czy właściwie Ty próbowałeś tak odkręcać?, bo rozumiem jak mechanik mógł źle dokręcić, ale z opisu on chciał odkręcić aniżeli dokręcić. (to w ilu osób chciało odkręcić ten korek?)
Cytat:
jeździ na krótkich odcinkach na 10km po mieście
10 km nie jest mało, aby silnik nie zdążył się nagrzać i do tego stanie na skrzyżowania również silnik pracuje a więc nie można powiedzieć, że silnik jest niedogrzany za wyjątkiem z uszkodzonym termostatem.
Cytat:
mnie ten objaw płynu w zbiorniku niewiele ubyło
Piszesz nie wiele, co dla kogoś może być cały zbiorniczek a drugiemu pół zbiorniczka może być także nie wiele to w końcu, ile ubyło i kiedy zauważono ubytek płynu.
Cytat:
Niedawno wymieniłem olej z 0W40 na 5W40
Na jaki olej?, bo z tego co wiem, to niektórzy leją co popadnie byle był olej i nie ważne jakie ma paramenty.
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Ostatnio, tzn kilka dni temu również zajrzałem pod korek wlewu oleju i zauważyłem taki właśnie nalot ( majonez ), uważam , że jest to normalne w zimie. Jeżdżę na oleju Total 5W40.
PS
Korek również ciężko się odkręcał, myślałem, że dziada nie dam rady odkręcić, ale ciężko bo ciężko się odkręcił.
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Majonez w niewielkich ilościach pod korkiem to zwykle wynik niedogrzania silnika w niskich temperaturach.
Lecz czasem jest to wynik przepracowanego oleju i zaniku w nim deemulgatorów, które już w temperaturze silnika 50 stopni powinny działać i uwolnić wodę z oleju.
Z tego miedzy innymi powodu zaleca się wymianę oleju przed zimą.
Warto sprawdzić drożność: wszelkie odpowietrzenia i odmy o ile takowe są, w korkach wlewu oleju też bywają.
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Cytat:
Lecz czasem jest to wynik przepracowanego oleju i zaniku w nim deemulgatorów, które już w temperaturze silnika 50 stopni powinny działać i uwolnić wodę z oleju.
Ok, a jak wytłumaczysz, gdzie zalane świeży olej i po dwóch dnia widoczne są bąble przypominające woda a auto dziennie przejeżdża prawie 50 km w jedną stronę.
Moje podejrzenie, że takowy olej za bardzo ulega mieszanie się z powietrzem co powoduje wówczas najpierw woda a raczej nie wygląda aby to była woda, czego w następnie powoduje jednocześnie szlam na korku i jest to najczęściej z powodowane w okresie zimowym.
Ponieważ olej ma nieustanny dostęp do powietrza i szybko może on ulec utlenieniu. Aby tego uniknąć, stosuje się specjalne dodatki np. alkilofenole lub aminy aromatyczne w okresie zimowym, których celem jest przeciwdziałanie temu procesowi. Dzięki temu olej wolniej staje się bardziej lepki, nie zwiększa tak swojej kwasowości i nie wytrąca osadów. Pozwala to na wydłużenie okresów pomiędzy kolejnymi wymianami oleju oraz na zwiększenie żywotności silnika.
Cytat:
które już w temperaturze silnika 50 stopni powinny działać i uwolnić wodę z oleju.
Żeby to jeszcze była woda, ale to nie jest woda i on nie ulatnia się ani nawet nie rozpuszcza.
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Cytat:
Ja czekam na relację użytkownika co zapodał temat.
Rozumiem, ale z pewnością kolega soczek721 również będzie zainteresowany, bo żółta maź na korku od czegoś musi się zaczynać i śmiem stwierdzić, że problem zaczyna się od bąbelków przezroczysty przypominające jak woda i po to właśnie jest ten temat.
Cytat:
Producenci szybciej je modyfikują niż użytkownicy zdążą je przetestować.
Niestety, większość użytkowników raczej nie kupuje różne oleje w celu testowania na własnym silniku (a jak Cię stać i testujesz to podziel się informacją), bo to mija się z celem, ale skoro piszesz tak a nie inaczej to rozwiń temat. A więc myślę tutaj że, rozwinięcie takowego tematu dałoby innym osobom do zrozumienia nie tylko koledze soczek721, ale i innym osobom, bo takowy problem mają sporo osoby choćby również kolega _Robert_ gdzie po odkręceniu korka również zauważył maź w tym i choćby ja zauważyłem po dwóch dnia a co będzie po koleiny km?
Cytat:
Ja czekam na relację użytkownika co zapodał temat.
Też czekamy.
Ps.
Temat bardzo interesujący i bardzo proszę koledze soczek721 abyś usunął z tematu postu: PROSZĘ O POMOC
Re: ( Citroen C5 ) Żółta maz pod korkiem wlewu oleju PROSZĘ O POMOC
Z racji tego,że mieszkam i pracuje w centrum miasta to zawsze w każdym aucie jakie miałem i mam obecnie masło pod korkiem jest.Jest to normalne zjawisko występujące w okresie jesienno-zimowym.
Wystarczy porządnie wygrzać olej na trasie i wszystko znika. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.