Witam.
Posiadam Citroena C5 2002r , 2.0 benzyna + lpg. Od paru dni podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, w czasie przyśpieszania gdy silnik przekracza ok. 2000 obrotów występuje tzw. efekt turbo dziury. Na krótki moment auto zamula. Jest to o tyle niebezpieczne, że podczas jazdy w korku " na zamek" gdy kierowca na drugim pasie lekko zwalnia próbując mnie wpuścić , ja przyśpieszając wjeżdżam przed jego samochód a wtedy - gdy "wklejam" się w wolne miejsce moje auto zamiast przyspieszać zwalnia. Obawiam się najechania na tył mojego pojazdu. OBD nie wyświetla żadnego błędu. Gdzie szukać przyczyny?
Otóż masz rozjechane mapy wtrysku, lekarstwo jest bardzo proste, należy zrobić autoadaptację ( Lexia ), pojeździć ze 100 km na Pb i pojechać ( na benzynie ) do gazownika w celu kalibracji i ustawienia LPG. Ot co.
Ostatnio zmieniony przez __Robert__ dnia Czw 22 Mar 2018, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Otóż masz rozjechane mapy wtrysku, lekarstwo jest bardzo proste, należy zrobić autoadaptację ( Lexia ), pojeździć ze 100 km na Pb i pojechać ( na benzynie ) do gazownika w celu kalibracji i ustawienia LPG. Ot co.
Z opisaną powyżej usterką pojechałem do warsztatu z LPG , opisałem mechanikowi występujący problem. Mechanik podłączył dwa komputery do sterowników, nie wiem czy była Lexia czy inny model. Nie mam zwyczaju patrzeć mechanikowi na ręce w czasie wykonywanej przez niego pracy. Uważam, że jeżeli udaję się do warsztatu to na mechaniku ciąży obowiązek podłączenia odpowiednich urządzeń w celu diagnozy. Stwierdzenie , że nie umiem czytać ze zrozumieniem uważam za grubą przesadę. Z tego co Kolega pisze wnioskuję, że wziąłem się do próby rozwiązania problemu od złej strony . Napierw powinienem założyć temat pt. " Co i gdzie ma mi włożyć mechanik żeby było dobrze". W innym przypadku wychodzę na dyletanta. Mimo wszystko dziękuję za cenną lekcję.
Kolego jaco2002, czemu się bulwersujesz, oczywiste jest, że nie musisz patrzeć na ręce, ale większości przypadków rozwiązuje problem przez jeżdżenie na samej benzynie, a dopiero po prawidłowej pracy silnika na benzynie robi się kalibracja na LPG i nie robi się tego odwrotnie. Bo gazownik ustawia według danej pracy na benzynie, na którym i tak nie pracuje tak jak powinien, co należy najpierw doprowadzić do porządku pracy silnika na benzynie a dopiero zająć się kalibracją i ustawianiem LPG.
Również będąc na benzynie należy sprawdzić, czy silniczek krokowy działa prawidłowo oraz w razie potrzeby przeczyścić przepustnice łącznie zrobienie adaptacji. Bo usterka powodująca na LPG pochodzi właśnie od pracy silnika na benzynie, co wówczas następuje rozjechanie map LPG i samo ustawienie tylko na LPG nic nie pomoże, bo inaczej usterka będzie tak jak opisujesz na benzynie i LPG tak samo się zachowują, co rozwiązanie należy jak wyżej i kolega Robert bardzo dobrze podpowiada i nie ma co się bulwersować.
Dodatkowo do tego co koledzy wyżej piszą, a mają rację z rozjechanymi mapami to sprawdź jeszcze i/lub wymień sondę lambda przed katalizatorem. U mnie było podobnie mapy rozjechane przez wadliwe działająca(powtarzam działająca) sondę. Ale zmierzenie normy emisji spalin wiele Ci tu podpowie. Jeżeli sondy sprawne to dokładnie jak wyżej napisali przedmówcy. Jeżeli nie masz Lexii to po zakończonej jezdzie(najlepiej przed nocka) zgas auto na benzynie. Odepnij klemy i rano podepnij je ponownie i odpal auto na benzynie i na samej benzynie pojezdzij około 100km.(bez włączania gazu). Sterownik powinien się sam zrestartowac I zacząć ustawiać w czasie tych 100km I mapa dla benzyny powinna się samoczynnie ustawic, wtedy jedziesz dalej na benzynie do gazownika żeby pod kątem działającej benzyny ustawił mapę dla gazu.
Panowie!
Podstawowym stwierdzeniem gazownika jest "proszę pojeździć 100km na benzynie, wszystko wróci do normy". Ale nie wracało. Odpinanie klemy też było na nic. Poszukałem więc - zgodnie z radą Kol. Roberta - warsztatu, w którym mechanik posiada Lexię. Tenże podpiął co trzeba gdzie trzeba, wykonał autoadaptację i wszystko wróciło do normy.
Mechanik u którego byłem za pierwszym razem podpiął komputer w celu "autoadaptacji" , ale nie była to Lexia lecz jakaś cud-maszynka do wszystkiego. Czyli do niczego. Stąd brak wyraźnej poprawy i zalecenie jazdy 100km na benzynie.
Obecnie silnik pracuje w miarę dobrze. Zakupiłem "pestkę" z LM327 i za pomocą programu na Androidzie obserwuję wskazania czujników. Przy rozgrzanym silniku parametry 1 sondy lambda oscylują od 0.070 do 0.750 V. W tym czasie na 2 sondzie to osylacja od 0.700 do 0.750 Czy nie są to za małe wahania?
Pragnę serdecznie podziękować Kolegom za cenne uwagi i zarazem przeprosić za może zbyt emocjonalny wpis. Staram się czytać treść zamieszczonych postów w miarę uważnie i ze zrozumieniem. Z autem jeźdzę do mechanika a nie do stolarza
Miałem skromną nadzieję, że wyposażenie którym dysponuje jest odpowiednie do poprawnej diagnostyki silnika. Niestety byłem w błędzie co w negatywny sposób odbiło się na treści mojego postu.
Poszukałem więc - zgodnie z radą Kol. Roberta - warsztatu, w którym mechanik posiada Lexię. Tenże podpiął co trzeba gdzie trzeba, wykonał autoadaptację i wszystko wróciło do normy. .
I o to właśnie chodziło
Teraz dopiero pojeździj ok 100 km na Pb i jedź na regulację LPG, oczywiście na Pb, Komputer powinien już poprawnie ułożyć mapy wtrysku i do nich poprawnie gazownik wyreguluje w Twoim autku LPG.
Jeżeli sytuacja się powtórzy to już będziesz wiedział co jest przyczyną
Obie sondy pracują prawidłowo.
PS
Na drugi raz nie podchodź do tematu tak bardzo emocjonalnie, tu na forum są naprawdę ludzie, którzy chcą pomóc, a wiedzę mają o C5 ogromną . Głowa do góry
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.