Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaco2002

Debiutant



Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Południowa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 21:10
Temat postu:

Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Witam.
Posiadam Citroena C5 2002r , 2.0 benzyna + lpg. Od paru dni podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, w czasie przyśpieszania gdy silnik przekracza ok. 2000 obrotów występuje tzw. efekt turbo dziury. Na krótki moment auto zamula. Jest to o tyle niebezpieczne, że podczas jazdy w korku " na zamek" gdy kierowca na drugim pasie lekko zwalnia próbując mnie wpuścić , ja przyśpieszając wjeżdżam przed jego samochód a wtedy - gdy "wklejam" się w wolne miejsce moje auto zamiast przyspieszać zwalnia. Obawiam się najechania na tył mojego pojazdu. OBD nie wyświetla żadnego błędu. Gdzie szukać przyczyny?

Pzdr.
Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 21:25
Temat postu:

Re: Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


jaco2002 napisał:
Gdzie szukać przyczyny?


W LPG Smile.

Otóż masz rozjechane mapy wtrysku, lekarstwo jest bardzo proste, należy zrobić autoadaptację ( Lexia ), pojeździć ze 100 km na Pb i pojechać ( na benzynie ) do gazownika w celu kalibracji i ustawienia LPG. Ot co.


Ostatnio zmieniony przez __Robert__ dnia Czw 22 Mar 2018, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jaco2002

Debiutant



Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Południowa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Problem polega na tym, że właśnie wróciłem od gazownika który wykonał w/w czynności. I nic to nie dało...
Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


jaco2002 napisał:
Problem polega na tym, że właśnie wróciłem od gazownika który wykonał w/w czynności. I nic to nie dało...


Nie wirzę, co zrobił dokładnie i czym, napisz.
Powrót do góry
jaco2002

Debiutant



Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Południowa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Podpiął kopma pod OBD i drugi komp do sterownika gazu. 5 minut jazdy po mieście w celu odczytu i korekty ustawień.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:34
Temat postu:

Re: Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


__Robert__ napisał:


Otóż masz rozjechane mapy wtrysku, lekarstwo jest bardzo proste, należy zrobić autoadaptację ( Lexia ), pojeździć ze 100 km na Pb i pojechać ( na benzynie ) do gazownika w celu kalibracji i ustawienia LPG. Ot co.



To przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.
Powrót do góry
jaco2002

Debiutant



Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Południowa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Z opisaną powyżej usterką pojechałem do warsztatu z LPG , opisałem mechanikowi występujący problem. Mechanik podłączył dwa komputery do sterowników, nie wiem czy była Lexia czy inny model. Nie mam zwyczaju patrzeć mechanikowi na ręce w czasie wykonywanej przez niego pracy. Uważam, że jeżeli udaję się do warsztatu to na mechaniku ciąży obowiązek podłączenia odpowiednich urządzeń w celu diagnozy. Stwierdzenie , że nie umiem czytać ze zrozumieniem uważam za grubą przesadę. Z tego co Kolega pisze wnioskuję, że wziąłem się do próby rozwiązania problemu od złej strony . Napierw powinienem założyć temat pt. " Co i gdzie ma mi włożyć mechanik żeby było dobrze". W innym przypadku wychodzę na dyletanta. Mimo wszystko dziękuję za cenną lekcję. Confused
Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 23:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


jaco2002 zapytałeś więc napisałem o co chodzi. Smile. Nie denerwuj się Razz
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 23:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Kolego jaco2002, czemu się bulwersujesz, oczywiste jest, że nie musisz patrzeć na ręce, ale większości przypadków rozwiązuje problem przez jeżdżenie na samej benzynie, a dopiero po prawidłowej pracy silnika na benzynie robi się kalibracja na LPG i nie robi się tego odwrotnie. Bo gazownik ustawia według danej pracy na benzynie, na którym i tak nie pracuje tak jak powinien, co należy najpierw doprowadzić do porządku pracy silnika na benzynie a dopiero zająć się kalibracją i ustawianiem LPG.
Również będąc na benzynie należy sprawdzić, czy silniczek krokowy działa prawidłowo oraz w razie potrzeby przeczyścić przepustnice łącznie zrobienie adaptacji. Bo usterka powodująca na LPG pochodzi właśnie od pracy silnika na benzynie, co wówczas następuje rozjechanie map LPG i samo ustawienie tylko na LPG nic nie pomoże, bo inaczej usterka będzie tak jak opisujesz na benzynie i LPG tak samo się zachowują, co rozwiązanie należy jak wyżej i kolega Robert bardzo dobrze podpowiada i nie ma co się bulwersować.
Powrót do góry
arcus1985

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 229
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych
Posiadane auto: Citroen c5 tourer exclusive 2.0Hdi 136km RHR, 2009r
Piwa: 7/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 16:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Dodatkowo do tego co koledzy wyżej piszą, a mają rację z rozjechanymi mapami to sprawdź jeszcze i/lub wymień sondę lambda przed katalizatorem. U mnie było podobnie mapy rozjechane przez wadliwe działająca(powtarzam działająca) sondę. Ale zmierzenie normy emisji spalin wiele Ci tu podpowie. Jeżeli sondy sprawne to dokładnie jak wyżej napisali przedmówcy. Jeżeli nie masz Lexii to po zakończonej jezdzie(najlepiej przed nocka) zgas auto na benzynie. Odepnij klemy i rano podepnij je ponownie i odpal auto na benzynie i na samej benzynie pojezdzij około 100km.(bez włączania gazu). Sterownik powinien się sam zrestartowac I zacząć ustawiać w czasie tych 100km I mapa dla benzyny powinna się samoczynnie ustawic, wtedy jedziesz dalej na benzynie do gazownika żeby pod kątem działającej benzyny ustawił mapę dla gazu.
Powrót do góry
jaco2002

Debiutant



Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Południowa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 19:57
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


Panowie!
Podstawowym stwierdzeniem gazownika jest "proszę pojeździć 100km na benzynie, wszystko wróci do normy". Ale nie wracało. Odpinanie klemy też było na nic. Poszukałem więc - zgodnie z radą Kol. Roberta - warsztatu, w którym mechanik posiada Lexię. Tenże podpiął co trzeba gdzie trzeba, wykonał autoadaptację i wszystko wróciło do normy.
Mechanik u którego byłem za pierwszym razem podpiął komputer w celu "autoadaptacji" , ale nie była to Lexia lecz jakaś cud-maszynka do wszystkiego. Czyli do niczego. Stąd brak wyraźnej poprawy i zalecenie jazdy 100km na benzynie.
Obecnie silnik pracuje w miarę dobrze. Zakupiłem "pestkę" z LM327 i za pomocą programu na Androidzie obserwuję wskazania czujników. Przy rozgrzanym silniku parametry 1 sondy lambda oscylują od 0.070 do 0.750 V. W tym czasie na 2 sondzie to osylacja od 0.700 do 0.750 Czy nie są to za małe wahania?
Pragnę serdecznie podziękować Kolegom za cenne uwagi i zarazem przeprosić za może zbyt emocjonalny wpis. Staram się czytać treść zamieszczonych postów w miarę uważnie i ze zrozumieniem. Z autem jeźdzę do mechanika a nie do stolarza Razz
Miałem skromną nadzieję, że wyposażenie którym dysponuje jest odpowiednie do poprawnej diagnostyki silnika. Niestety byłem w błędzie co w negatywny sposób odbiło się na treści mojego postu.
Powrót do góry
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 20:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Efekt "turbo dziury" przy 2000 rpm


jaco2002 napisał:
Poszukałem więc - zgodnie z radą Kol. Roberta - warsztatu, w którym mechanik posiada Lexię. Tenże podpiął co trzeba gdzie trzeba, wykonał autoadaptację i wszystko wróciło do normy. .



I o to właśnie chodziło Smile
Teraz dopiero pojeździj ok 100 km na Pb i jedź na regulację LPG, oczywiście na Pb, Komputer powinien już poprawnie ułożyć mapy wtrysku i do nich poprawnie gazownik wyreguluje w Twoim autku LPG.

Jeżeli sytuacja się powtórzy to już będziesz wiedział co jest przyczyną

Obie sondy pracują prawidłowo.

PS
Na drugi raz nie podchodź do tematu tak bardzo emocjonalnie, tu na forum są naprawdę ludzie, którzy chcą pomóc, a wiedzę mają o C5 ogromną Smile. Głowa do góry Razz Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS4

49 800

2017r.

108 000 km

małopolskie

CitroenC3

6 900

2003r.

123 000 km

mazowieckie

CitroenC1

31 900

2020r.

29 800 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

29 900

2013r.

267 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC3

18 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System