Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 09:39
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
A czy jest to droga operacja? Czy po wymianie można liczyć na kilka lat spokoju?
1.8 za słaby, ale czy do miasta nie starczy? Nie jestem typem kierowcy rajdowego. 2 miesiące temu oglądałem i przejechałem się Alfą Romeo 156 FL SW '04 z silnikiem 1.9 mJTD 16v 140 KM i powiem Wam, że to potwór w tym stosunkowo lekkim samochodzie... Przynajmniej dla mnie
Jak tylko na miasto i silnik 1.8 benzyna to C5 II posiada wystarczająco mocy i tak:
Silnik 1.8
116 KM 6FZ (EW7J4)
Jak za mało: To niżej
125 KM 6FZ (EW7A)
Poprzednik ma taki sam silnik czyli 116 KM 6FZ (EW7J4) z układem zapłonowym Sagem typu S2000 PM1 i również 117 KM z tym samym układem Sagem typu S2000.
Nie mniej więcej kolega chce C5 I albo II, co proponuję poszukać C5 II.
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 17:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Tak, na 95% będzie to C5 I.
Jeden z Was zaproponował mi pomoc telefoniczną z dieslem, pozwolę sobie tyrknąć w najbliższy poniedziałek
Dlaczego pierwotnie się nastawiłem (i nadal nastawiam, ale jestem ciekaw szczegółów o eksploatacji 2.0 HDI) na benzynę? Wszyscy znajomi mi odradzali do miasta diesla, choć wiem, że diesle od PSA i Fiata są generalnie super. Obawiam się jednak o:
- wtryski
- turbo
- dwumasę
- filtr(y) cząstek stałych
Jednak wcześniej padła informacja, że 2.0 HDI 90 KM i niektóre 110 KM nie mają tych 2 ostatnich. A co z osprzętem (wtryski)? Boschowskie (elektromagnetyczne), a więc do regeneracji, czy raczej jednorazówki (piezoelektryczne), a więc Siemens, Denso?
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 17:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
M_fhancuz_M napisał:
Elektromagnetyczne. Aha, 110 KM ma dwumasę, ale nie musi mieć FAP.
Tyle dobrze Kolega ma 2.0 HDI 90 KM w Xsara Picasso i mówi, że jest nie do zdarcia. Tyle, że on raczej robi większe trasy. Ale bez filtrów i dwumasy to może jednak do miasta by styknął...?
Tylko dziwnie tani, większość jest za ok. 6000 i więcej zł. Zastanawiam się też, czy lepiej kupić nieco taniej, ale z jakimiś bolączkami i samemu to ogarnąć, czy drożej, ale mieć wszystko cacy (ale o to też nigdy nie można być pewny...).
Z tego ogłoszenia to daruj sobie, bo cały dach po gradobiciu i cena wysoka w stosunku do usterek karoserii.
Cytat:
większość jest za ok. 6000 i więcej zł.
Z wielu względów obserwuję ogłoszenie i napiszę Tobie, że wiele wystawiony są stosunkowo za drogie i jest to kaprysem sprzedającego aniżeli ceną rynkową. Choć zawsze możesz sporo negocjować i jak nie zgodzi się to szukaj dalej.
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 14:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Mostek123 napisał:
Cytat:
większość jest za ok. 6000 i więcej zł.
Z wielu względów obserwuję ogłoszenie i napiszę Tobie, że wiele wystawiony są stosunkowo za drogie i jest to kaprysem sprzedającego aniżeli ceną rynkową. Choć zawsze możesz sporo negocjować i jak nie zgodzi się to szukaj dalej.
Jaka jest zatem realna wartość C5 I? Powiedzmy roczniki 03-04, przebieg (oficjalny) ok. 200 tys. km, stan wizualny lepszy od tego po gradobiciu (ale szczerze - czy on jest naprawdę za drogi?) i w miarę doinwestowany, tzn. w ciągu ostatnich 1-2 lat wsadził w niego trochę forsy na sprawy eksploatacyjne (zawieszenie, hamulce itp.)?
Skoro mowa o wartości, to wszystko zależy od stanu auta i doposażenia auta w tym i przebieg auta, bo za zwykłe standardowe auto cena jest ewidentnie niższa niż z pozostałymi autami mające dodatkowe wyposażenie które wartość była znacznie wyższa niż za zwykłe. Tak więc auto mający rocznik 2003-4 ma już 15-14 lat!!! (a podany z linku ma aż 17 lat!!!) co wartość takiego pojazdu jak powyżej 5 tys ubezpieczyciel może już nie wypłacić za wyjątkiem z większym wyposażeniem pojazdu na podstawie vin i wszystko zależy od wyceny takowego pojazdu, co raczej przy nie wielkiej szkody auta może już zaliczać jako szkoda całkowita.
Tak więc, żeby zapłacić około 8 tys za 15 latka auto musiało błyszczeć i full wyposażenie, no może nie full, bo takowego pojazdu nigdy nie będzie, ale z pełnym wyposażeniem jak na swój rocznik musiałby mieć a nie jakieś tam standardowe wyposażenie.
Dla porównania z tego samego ogłoszenia jest auto z 2004 roku i jej wartość wynosi 4400 zł (realna cena) łącznie do negocjacji, co są w lepszym stanie niż w podanym linku za 2001 rok i należy tutaj się zastanowić, czy między wspomnianymi pojazdami opłaca się za 1400 zł oszczędzać, bo nie sądzę aby naprawa po gradobiciu była niższa, co wówczas takowe auto po gradobiciu cena momentalnie spada niż auto w lepszym stanie z tego samego rocznika, a więc po co miałbym się pchać za 3 tys, skoro mogę z tego samego rocznika również dać 3 tys, ale w lepszym stanie karoserii.
Cytat:
w ciągu ostatnich 1-2 lat wsadził w niego trochę forsy na sprawy eksploatacyjne (zawieszenie, hamulce itp.)?
Można również powiedzieć, że jak sprzedaję auto to 5 lat temu były wszystko-wszystko wymianie a że między czasie użytkowałem to czy interesuje kogoś (Nie), bo przecież dla siebie się robiło a nie na sprzedaż, prawda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.