Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 21 Mar 2018, 21:02
Temat postu:
Pomoc przy zakupie C5 I/II
Dobry wieczór.
Szukam od pewnego czasu Citroena C5 pierwszej lub drugiej generacji. Choć można powiedzieć, że na 95% pierwszej, bo nie chciałbym wydać na zakup więcej niż 8000 zł, a podejrzewam, że Mk2 w tej cenie to powypadkowy szrot. Wiem, że MK1 znajdę w benzynie za 4000-9000 zł, ale czy z takimi funduszami warto się brać za ten model? Do rzeczy.
Szukam liftbacka (sedan) w benzynie. Naczytałem się już wielu miejscach, że 2.0 HPI to porażka, więc odpada. Zostaje 1.8 16v, 2.0 16v i ew. 3.0 V6. Pierwsze pytania:
Który z tych silników byłby najlepszy? Jedni mówią, że 1.8, drudzy, że 2.0. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności, niskim spalaniu*, tanich naprawach. Z tego co się dowiedziałem, to obie jednostki są dobre/bardzo dobre, ale która byłaby optymalnym wyborem dla kogoś, którego 70% pokonanej trasy to miasto? Pewnie 1.8? A może jednak nie bać się i szukać najsłabszego 2.0 HDI?
* czy opłaca się zatem zakup egzemplarza z LPG? Gdzieś wyczytałem o problemach z uszczelką przez instalację gazową, ale nie wiem, na ile są to wiarygodne informacje. Czy 3.0 V6 207 KM w LPG (i w manualu) byłby również niezłym wyborem? Ile realnie palą te silniki w mieście i cyklu mieszanym z gazem i bez? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi właścicieli poduszkowców z tymi motorami
Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie C5? Słyszałem, że podstawą jest kilkukrotnie położenie i podniesienie samochodu. Nie może być żadnych trzasków itp., ale czy coś jest jeszcze istotne przy tej operacji?
Czy oprócz legendarnych klamek, którą łamią się w dłoni, są jakieś częste (i tym razem poważne) przypadłości dotyczące C5 I i II? Czy są elementy drogie w naprawie? Najbardziej boję się hydro, ale nie przez to, że często pada, ale raczej przez fakt, iż (chyba) mało osób się na nim zna... Ceny za to są raczej znośne (ok. 200 zł za sferę? realne?).
Pytam o koszty eksploatacji z punktu widzenia posiadacza Opla Astry II 1.6 8v, która jest mało użytkowana, a co praktycznie kwartał generuje koszty. Jeszcze jakby cieszyła oko i była wygodna, a to istny wóz drabiniasty. Dlatego właśnie szukam Cytryny, która pływa po drogach.
Jeżeli sobie o czymś przypomnę, to pozwolę sobie zadać pytanie w tym wątku. Co złego to nie ja
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 21 Mar 2018, 21:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Hej,
Na początku zaznaczam, że moje wpisy na temat C5 bazują na prasie, dość długim wertowaniu internetu, a zwłaszcza tego forum i doświadczeniach osoby, która takie auto miała. Słowem - raczej wiem co mówię, ale na własnej skórze nie odczułem Do rzeczy:
Masz rację, II za 8 tysięcy nie będzie w dobrym stanie, ewentualnie będzie to wersja, której fabryka poskąpiła wyposażenia.
Rzeczywiście, 2.0 HPi jest niezbyt udanym silnikiem. Awaryjny i trudno do niego założyć gaz (bezpośredni wtrysk). 1.8 jest zasadniczo dobre, ale jeżeli chciałbyś jednak od czasu do czasu nim pojechać w dłuższą trasę z kilkoma osobami na pokładzie, to możesz nie być zachwycony dynamiką. Skłaniałbym się ku 2.0 140 KM. Wiem, że silnik jest dobry i znosi gaz, ale szczegóły mogą przybliżyć Ci użytkownicy takich jednostek - ja nie wiem o nich zbyt wiele. 3.0 to już arystokracja Z opiniami jak wyżej, ale wydaje mi się, że nie będzie mistrzem oszczędności. Tak jak pisałem - 2.0 wygląda na optymalną opcję. 2.0 HDi to naprawdę dobre jednostki, jak praktycznie wszystkie HDi zresztą. W C5 I możesz wybierać pomiędzy 2.0 110 lub 90 KM. W tych pierwszych obligatoryjnie jest dwumas, FAP był już kaprysem nabywcy. Żadnego z tych podzespołów nie ma w słabszych jednostkach. Zakup auta bez FAPu możesz rozważyć, z FAPem zresztą też... odsyłam do wątku: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=1185675&highlight=#1185675
Hydro nie jest bardzo awaryjne. Podstawa to dbanie o nie. Sfery (mogą kosztować 200 zł), LDS to rzeczy eksploatacyjne - nie są drogie. Gorzej, jeśli zepsuje się elektryka - wtedy rzeczywiście mogą być wydatki. Myślę, że nie jest aż tak źle, jak piszesz. Hydrowozy jeżdżą po naszych drogach już dłuższy czas, więc trochę osób już je rozpracowało.
Samochód ma się podnosić i opuszczać, zwróć uwagę na wysokość zawieszenia i charakterystykę jego pracy.
No cóż, z mojej strony chyba tyle. Na pewno znajdzie się kilka osób, które pomogą w większym stopniu niż ja. To nie są złe samochody, trzeba o nie po prostu dbać, a jeżeli jest się kupującym, nie ulegać stereotypom (nie kupujta tych na ef, bo sie psujo). Życzę Ci, abyś znalazł jak najlepsze auto i pozdrawiam _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 21 Mar 2018, 22:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Dzięki wielkie za porady
M_fhancuz_M napisał:
Masz rację, II za 8 tysięcy nie będzie w dobrym stanie, ewentualnie będzie to wersja, której fabryka poskąpiła wyposażenia.
Też odnoszę takie wrażenie na podstawie tego, co zauważyłem na ofertach sprzedaży w sieci.
M_fhancuz_M napisał:
1.8 jest zasadniczo dobre, ale jeżeli chciałbyś jednak od czasu do czasu nim pojechać w dłuższą trasę z kilkoma osobami na pokładzie, to możesz nie być zachwycony dynamiką. Skłaniałbym się ku 2.0 140 KM.
Teraz mam 75 KM w 1.6, więc i tak byłby przeskok Obstawiam, że jak 2.0 16v, to tylko z LPG.
M_fhancuz_M napisał:
2.0 HDi to naprawdę dobre jednostki, jak praktycznie wszystkie HDi zresztą. W C5 I możesz wybierać pomiędzy 2.0 110 lub 90 KM. W tych pierwszych obligatoryjnie jest dwumas, FAP był już kaprysem nabywcy. Żadnego z tych podzespołów nie ma w słabszych jednostkach. Zakup auta bez FAPu możesz rozważyć, z FAPem zresztą też... odsyłam do wątku: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=1185675&highlight=#1185675
Nie napisałem tego wcześniej, ale decyzję o zmianie samochodu podjąłem już w grudniu. Było kilka modeli na oku, nawet kilka diesli, a dokładniej... 2.0 HDI (najlepiej 90 KM), 1.6 HDI i fiatowski 1.9 JTD 8v 105 KM, ew. 1.9 TDI 90 KM na pompie rotacyjnej. Ostatecznie jednak skłaniam się w 95% w benz/benz+LPG.
M_fhancuz_M napisał:
Hydrowozy jeżdżą po naszych drogach już dłuższy czas, więc trochę osób już je rozpracowało.
Mnie chyba czeka po zmianie samochodu również zmiana mechanika...
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 21 Mar 2018, 23:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
PanKrewetka napisał:
Dzięki wielkie za porady
A proszę bardzo
PanKrewetka napisał:
M_fhancuz_M napisał:
1.8 jest zasadniczo dobre, ale jeżeli chciałbyś jednak od czasu do czasu nim pojechać w dłuższą trasę z kilkoma osobami na pokładzie, to możesz nie być zachwycony dynamiką. Skłaniałbym się ku 2.0 140 KM.
Teraz mam 75 KM w 1.6, więc i tak byłby przeskok Obstawiam, że jak 2.0 16v, to tylko z LPG.
Może nie tylko, ale montaż LPG do tej jednostki to dobry pomysł.
PanKrewetka napisał:
M_fhancuz_M napisał:
2.0 HDi to naprawdę dobre jednostki, jak praktycznie wszystkie HDi zresztą. W C5 I możesz wybierać pomiędzy 2.0 110 lub 90 KM. W tych pierwszych obligatoryjnie jest dwumas, FAP był już kaprysem nabywcy. Żadnego z tych podzespołów nie ma w słabszych jednostkach. Zakup auta bez FAPu możesz rozważyć, z FAPem zresztą też... odsyłam do wątku: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=1185675&highlight=#1185675
Nie napisałem tego wcześniej, ale decyzję o zmianie samochodu podjąłem już w grudniu. Było kilka modeli na oku, nawet kilka diesli, a dokładniej... 2.0 HDI (najlepiej 90 KM), 1.6 HDI i fiatowski 1.9 JTD 8v 105 KM, ew. 1.9 TDI 90 KM na pompie rotacyjnej. Ostatecznie jednak skłaniam się w 95% w benz/benz+LPG.
2.0 HDi to naprawdę udane jednostki. Bez FAPu i dwumasy raczej nie miałbyś wielu problemów. Ja na swojego dieselka nie narzekam Ale cóż, pewnie rozważałeś różne argumenty za i przeciw, więc nie będę się narzucał. Nie zawsze diesel jest lepszy od beznzyny - każdy ma prawo do swojego zdania.
PanKrewetka napisał:
M_fhancuz_M napisał:
Hydrowozy jeżdżą po naszych drogach już dłuższy czas, więc trochę osób już je rozpracowało.
Mnie chyba czeka po zmianie samochodu również zmiana mechanika...
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 09:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
M_fhancuz_M napisał:
Może nie tylko, ale montaż LPG do tej jednostki to dobry pomysł.
Jak już wcześniej pisałem, ok. 70% mojej jazdy to miasto, czasami korki. 2.0 bez LPG by mnie spłukało Pewnie ktoś zapyta, po co mi w takim razie tak duży samochód do miasta? Chcę wygodny, bezpieczny samochód, a C5 zawsze mi się przy okazji podobał.
PanKrewetka napisał:
2.0 HDi to naprawdę udane jednostki. Bez FAPu i dwumasy raczej nie miałbyś wielu problemów. Ja na swojego dieselka nie narzekam Ale cóż, pewnie rozważałeś różne argumenty za i przeciw, więc nie będę się narzucał. Nie zawsze diesel jest lepszy od beznzyny - każdy ma prawo do swojego zdania.
J/w; 70% jazdy w trybie miejskim, ale to pół biedy - zwykle robię krótkie odcinki liczące 3-5 km i postój. Nawet jak nie ma filtrów cząstek stałych i dwumasy, to trochę boję się o turbo, a przede wszystkim o wtryski. BTW - w 2.0 HDI 90 i 110 KM jest osprzęt Boscha
M_fhancuz_M napisał:
PanKrewetka napisał:
M_fhancuz_M napisał:
Hydrowozy jeżdżą po naszych drogach już dłuższy czas, więc trochę osób już je rozpracowało.
Mnie chyba czeka po zmianie samochodu również zmiana mechanika...
Być może, warto do tych aut mieć kogoś zaufanego.
Mój jest zaufany - wielokrotnie mógłby mnie naciąć na dodatkowe koszty, ale zawsze mi wszystko pokazuje i wyjaśnia. Nieraz coś wystarczyło przesmarować lub wyczyścić, a zawsze mógł powiedzieć, że trzeba było wymienić na nowe, kantując mnie przy tym. Niestety jednak gdy dowiedział się o moich poszukiwaniach C5 dziwnie się uśmiechnął. Chyba go tym pomysłem trochę przestraszyłem.
Właśnie takie silniki są HPi o oznaczeniu RLZ (EW10D) i jak już, to najlepiej 136 KM które są najlepsze i tutaj nadaje się jak najbardziej instalacja gazowa.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 13:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Róznie się o tej mocy mówi, gdzieś znalazłem wpis, ze pod koniec produkcji jednostki ją podnieśli do 140 KM właśnie. Jeden czort słowem - chodziło mi po prostu o motor EW10A, fachowej terminologii używając. Moc jest podobna, ale pisałem przecież, że HPi jest kiepski, więc chyba bym go nie polecał... _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Takowy silnik o którym piszesz jest co prawda, ale już w II i III o oznaczeniu RFJ (EW10A,), natomiast C5 I mają oznaczenie RFN (EW10J4) 136KM oraz HPi o oznaczeniu RLZ (EW10D) 140KM co już tego ostatniego nie robią ze względu awaryjności.
Oczywiście, może się zdarzyć w końcowej produkcji C5 I silniki o oznaczeniu RFJ (EW10A,) co nie zmienia faktu, że kupując C5 I należałoby tutaj sprawdzić numer vin pojazdu.
Ps.
Mam nadzieję, że nie uraziłem taką informacją.
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B Posiadane auto: Opel Astra II 1.6 8v 2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 15:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I/II
Gdzieś tu na forum czytałem wątek (ale nie mogę go teraz odnaleźć), gdzie ten sam silnik miewał u różnych właścicieli różną wartość kW w dowodzie rejestracyjny... Co przekłada się na KM, a przecież 2.0 16v i 2.0 HPI dzielą tylko 4 KM...
Jak po numerze VIN odczytać, że ten egzemplarz ma pod maską "zwykłą" dwulitrówkę 16v?
Oczywiście, może się zdarzyć w końcowej produkcji C5 I silniki o oznaczeniu RFJ (EW10A,)
Oj raczej wraz z liftem czyli dopiero C5 FL dostało silnik RFJ EW10A i taki został do 2009 roku. W C5 I miał tylko silnik RFN ( 136 KM - bardzo fajna jednostka, choć miała problem ze szklankami ) oraz HPI ( 140 KM, porażka całkowita - do gazu sie nie nadawał )
Ale jeżeli to dość uciążliwe i kłopotliwe w wymianie, to chyba się skupię na 1.8 16v. W moim 1.6 8v w Astrze mam głupi problem z blokowaniem się pedału gazu po krótkim postoju na rozgrzanym silniku, nie zawsze, ale często. Czyścili mi już silnik krokowy, smarowali i naciągali linkę gazu, coś tam z samym pedałem i... problem wciąż w 100% nierozwiązany. Nie chcę przeżywać czegoś podobnego w C5 (tak, wiem, zupełnie inna sprawa, ale dobijają mnie takie rzeczy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.