Dołączył: 18 Mar 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olawa Dolnoslaskie Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1,6Hdi 2008
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 18 Mar 2018, 01:31
Temat postu:
zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
Witam
Tak sie sklada ze bedac wlascicielem duzego i zupelnie bez sportowego zaciecia Citroena C4 Grand Picasso 1,6 Hdi automat 2008 , postanowilem sprawic sobie troche wiecej radosci z jazdy - wybor padl na - a jakze - Citroena C 5 Tourer 2012r. 163km automat . Auto poogladane , odpalone , silnik pracuje rowno , suchy ,kontrolki pogaszone , brak komunikatow o nieprawidlowosciach wiec zaplacone i do odholowania .
Podpinam jeszcze na chwilke uniwersalny skaner diagnostyczny CDP+ i tu niespodzianka - DPF/FAP zapchany w 100% a na odcinku przejechanych ostatnio 500 km 7 razy pojawial sie komunikat o przepelnieniu FAP
Auto jest praktycznie na chodzie , ale tu trzeba przejechac ponad 1000 km - co prawda autostrada , ale to jednak spory dystans .
-Czy probowac jechac w nadziei, ze sie ponownie ( przynajmniej do konkretnego warsztatu w PL ) nie wyswietli , albo co
gorsza calkiem nie zdechnie ?
-czy doraznie zapodac do dpf jakis plukacz w piance i jechac ?
-czy autolaweta ?
-Czy DPF z silnika RHH jest pospawany razem z katalizatorem (bo na zdjeciach to chyba tak wyglada) a jesli tak to czy mozna wymyc go Karcherem jak w przypadku FAP rozkrecanych ? PROSZE O POMOC !!!
Re: zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
Jazda to loteria. Jest możliwość, że przy autostradowej jeździe fap się oczyści, ale nie ma pewności. Nie wiadomo jakie dokładnie są parametry, jaka różnica ciśnień, czy komunikat o przepełnieniu wynika z obliczeń kalkulatora ilości nagromadzenia ceru. Jeśli tak, to można śmiało jechać. DPF w tym silniku jest zespawany z katalizatorem, ja osobiście czyściłem go normalnie wodą i katalizator normalnie przeżył. Wklepałem wymianę i zrobiłem już tak 40 kkm.
Re: ( Citroen ) zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
Jeśli różnica ciśnień jest na postoju jest do 15 mbar to jak będziesz operował gazem delikatnie to bez problemu dojedziesz a być może fap się wypali podczas trasy. Największe skoki ciśnienia są przy mocnym butowaniu i wtedy z reguły wywala błąd. Ten fap do mycia trzeba odciąć z kawałkiem rury i potem zamocować na obejmy. Płucze się go wodą od tyłu. Po umyciu trzeba wpisać programową wymianę filtra. Jeśli różnica ciśnień jest mała - do 5 mbar to często wpisanie wymiany filtra powoduje zaprzestanie pojawiania się komunikatów i przebieg pomiędzy wypaleniami wzrasta dwukrotnie.
Re: ( Citroen ) zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
Cytat:
Podpinam jeszcze na chwilke uniwersalny skaner diagnostyczny CDP+ i tu niespodzianka - DPF/FAP zapchany w 100%
Nie taką diagnostykę się sprawdza i może wprowadzać w błąd. O zapchaniu filtra powinno poinformować na wyświetlaczu licznika: Clogging of the particie fillter i skoro twierdzisz brak jakikolwiek komunikatu na wyświetlaczu, to nie może być raptem zapchany filtr DPF, bo inaczej miałbyś jak wyżej komunikat na wyświetlaczu.
Re: ( Citroen ) zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
O zapchaniu filtra świadczy przede wszystkim ilośc osadzonego w filtrze dodatku podana w gramach a przenosi sie to także na cisnienie róznicowe na wolnych obrotach.
To że diagnostyka pokazuje 100 proc. zapchania to tylko "chwilowe" wskazanie które po wypaleniu na trasie moze spasc ( masz lexie można ręcznie właczyć wypalanie) może chwilowo pomóc....po powrocie do domu zalecam czyszczenie-płukanie. _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Re: ( Citroen ) zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
zapchanie cerem podaje się w gramach ( w programie) wg tabeli z diagboxa z której można także ocenić przebieg auta ( pod warunkiem że nikt nie kasował danych) 180 tys km to 118 gramów 100 tys km 66 gramów - dane dla peugeota np. 508
natomiast to 100 procent to jest zasyfienie sadza które można wypalić aktywując wypalanie ręcznie lexią/diagboxem . aha róznicowe ciśnienie na wolnych obrotach wskazuje na spore zawalenie filtra ...ciekawe jaki przebieg ma to auto _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Re: ( Citroen ) zapchany FAP w nowo zakupionym C 5 Tourer - ratunku
Tyle, że przy zapchaniu 100% silnik tak się nie zachowuje: silnik pracuje rowno , suchy ,kontrolki pogaszone , brak komunikatow o nieprawidlowosciach, co przy każdej ilości zapchania aż do wypalenia byłby komunikat na wyświetlaczu o ilości zapchania filtra (nie mówiąc o pracy silnika), czego autor takowego nie zgłasza.
A więc, nie może być 100% zapchany filtr i raczej prędzej byłoby usterka z wypalaniem, bo wypalanie nie następuje przy 100% zapchania filtra.
Cytat:
Podpinam jeszcze na chwilke uniwersalny skaner diagnostyczny CDP+ i tu niespodzianka
Podejrzewam, że podpinając uniwersalny skaner, autor chyba nie do końca zrozumiał z tego programu, co błędnie odczytał i stąd pewne jest zamieszanie.
Ps.
Czytajcie ze zrozumieniem o czym autor pisze i czym sprawdzane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.