Witam. Pacjent Citroen C3 2007r 1.4i benzyna. W któryś piękny dzień zaczął wyrzucać błąd spalania, antipollution faulty, wywalanie 4 zaworu itp. Zanim doszedłem że problemem była wilgoć w pinach od wtyczki sterownika silnika (zzieleniały i finalnie odpadły dwa piny z 4 wtrysku sterownika) wymieniłem świecę oraz podmieniłem cewkę. Po diagnozie że winny komputer ; sterownik został wymieniony. Zniknęły check engine, na kompie czysto - a cytryna na zimnym szarpie w przedziale 2000-3000 obrotów. Jak się dogrzeje jest ok. Po kilku dniach wywalił błąd termostatu (zwarcie) Wymiana na oryginał Mahle plus wymiana czujnika temp. wody. Zero poprawy (oprócz tego że błąd zniknął)
3 mechanik i ponowna wymiana świec (z Bosch na NGK) podmiana cewki na nową, sprawdzenie wtrysków, wymiana przepustnicy (nie wiem czy była adaptacja)
Finalnie jest tak że nie odpala sama z siebie - trzeba lekko dodać gazu wtedy pali na strzał. Jak silnik zimny to szarpie i dławi w obrotach 2000-3000. Po 5 minutach jak się dogrzeje wszystkie problemy znikają i autko pięknie jedzie. Na kompie czysto i zero błędów. Czy oprócz zaprogramowania przepustnicy coś jeszcze można wykonać? Przyznam że powoli kończą mi się pomysły, a żona coraz bardziej wku******
Z góry dzięki za pomoc
Re: ( Citroen C3 ) Szarpie i dławi na zimnym 1.4i (dokładny opis)
Cytat:
a żona coraz bardziej wku******
Ma powody i słusznie, bo wydając tyle kasy i brak efektu wcale nie jest pocieszające zwłaszcza dla żony, za to lepiej było kwiaty kupić niż tyle części na darmo.
Ale do rzeczy:
Cytat:
Po diagnozie że winny komputer ; sterownik został wymieniony.
Na jakiej podstawie stwierdzono usterki sterownika oraz od jakiego kodu silnika został wzięty ten sterownik?. (za mało danych, aby cokolwiek napisać)
Cytat:
coś jeszcze można wykonać?
Można, oddać naprawdę do prawdziwego warsztatu, bo jak dotąd narobiłeś sobie niepotrzebny kosztów.
Cytat:
parametrach odbiegającego od normy
Nieodpowiedni sterownik to paramenty z pewnością odbiegają od normy i tutaj prawdopodobnie nic nie pomoże, co najpierw należy sprawdzić sam sterownik, bo jak widać, sterownik narobił nieźle zamieszanie.
Re: ( Citroen C3 ) Szarpie i dławi na zimnym 1.4i (dokładny opis)
A więc już tłumaczę. Usterka sterownika, a właściwie pinów od niego była prosta do zauważenia - po wyciągnięciu wtyczki była lekka wilgoć (zdarza się w tych modelach) a że musiała dłużej się utrzymywać to pin zgnił i odpadł przy samym wejściu. Niestety ta wersja sterownika jest zalana gumą więc tutaj wymiana samego pinu nie wchodziła w grę. Znalazłem ten sam sterownik (zarówno model jak i wersja firmware) Jedyne co było robione to przerzucenie eeprom bo tam zapisany jest pin do odpalenia oraz wywalenie błędów które miał z "poprzedniego" życia
Na tą chwilę nie wyskakują nowe błędy ale czkawka na zimnym nadal występuję. Zbyt wiele już nie zostało do wymiany/sprawdzenia więc za chwilę skończy się kolejnym sterownikiem - problemem jest to że zrobi się cieplej i będzie śmigał jak najęty (pewnie do jesieni)
Re: ( Citroen C3 ) Szarpie i dławi na zimnym 1.4i (dokładny opis)
Cytat:
Znalazłem ten sam sterownik (zarówno model jak i wersja firmware)
Musisz sprawdzić, czy takowy sterownik pochodzi z tego samego kodu Twojego silnika, bo jest ich kilka tej samej pojemności silnika i mogą nie pasować oraz nie będzie pracował silnik tak ja powinien.
Najlepiej podaj numer vin pojazdu po to, aby potwierdzić jaki masz kod silnika i na tej podstawie musisz szukasz sterownika.
Sam zobacz dla przykładu tego samego silnika:
Kody KFV (TU3A) układ zapłonowy- JCAE LPG= Johnson, typ J34P
Drugi:
Kod KFV (TU3JP/L4/5) układ zapłonowy Sagem, typ S2000 PM1
Trzeci:
Kod KFU (ET3J4) układ zapłonowy Marelli, typ 6LP2
A więc, jaki sterownik przypada do Twojego silnika i jaki założyłeś obecny.
Re: ( Citroen C3 ) Szarpie i dławi na zimnym 1.4i (dokładny opis)
witam
męczę się z tematem dławienia na zimnym silniku od ośmiu lat.lecz ja mam 1,6 vti 120 km.2009r.
Po krótce : serwis wymienił mi świece na nowe choć moje miały 9tyś przebiegu , ale dla św. spokoju zaakceptowałm to i ustawili ponownie czujniki zmiennych faz rozrządu.wszystko było ok. do następnego ranka i znowu to samo .Reklamacja w serwisie sprawdzenie faz rozrządu i diagnoza wymiana czujników faz bagatela 800zł.
na razie nie idę na to.
Może to coś Ci kolego podpowie
pozdrawiam jurekc3
Re: ( Citroen C3 ) Szarpie i dławi na zimnym 1.4i (dokładny opis)
Może się komuś przyda - póki co dławienie minęło
Kupiłem Lexię, zrobiłem adaptację od nowa przepustnicy
Wymieniłem akumulator na nowy ; stary już padł
Póki co wszystko działa i brak objawów dławienia a już były przymrozki
Zobaczymy jak będzie w prawdziwą zimę, póki co jest ok:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.