po kilku latach praktycznie bezproblemowego użytkowania Citroena C4 przyszedł czas na zmianę na coś większego (dzieci urosły). Oczywisty wybór padł więc na C5.
Szukam 2.0 HDI w wersji z hydro po 2011 roku (celuje w 2012-2013), najlepiej sedan z manualną skrzynią biegów.
Zakładam, że przebieg w okolicach 200tys jest w miarę realny dla takiego samochodu (choć są pewnie i takie które mają 2x tyle). Zastanawiam się i poszukuję informacji o możliwych kosztach naprawy/wymiany które mogą się pojawić przy takim samochodzie zakładają negatywny scenariusz (wszystko trzeba będzie naprawiać w ciągu 3 miesięcy od zakupu).
Przeglądałem różne fora, ale nie znalazłem konkretnych cyfr, a chce założyć maksymalny budżet aby nie było później kłopotów.
A więc ile (oczywiście poza ASO, chyba że stawki są podobne) mniej więcej może kosztować naprawa/wymiana:
- turbiny (regeneracja?)
- dwumasy
- wtrysków (regeneracja?)
- konserwacja hydro
- dpf
- inne które występują w C5 a o których jeszcze nie mam wiedzy ...
Zakładam, że rozrząd, oleje i filtry, klocki i tarcze to standard i cena nie będzie dużo wyższa niż przy C4.
Z góry dziękuje za odpowiedź i myślę że takie podsumowanie przyda się nie tylko mnie.
zapytaj o ceny w aso a później w jakimś warsztacie dodaj 40% bo tyle może cena skoczyć bo mechanik chce zarobić i masz wynik. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Chodziło mi raczej o doświadczenia innych użytkowników i ewentualne wskazówki na co uważać przy takim przebiegu.
Chyba, że wymienione przeze mnie elementy są niezniszczalne, czego oczywiście wszystkim życzę
A wracając do pytania z pierwszego postu - wsiadać i jechać jak zachwala większość sprzedających, czy jednak zarezerwować 5-10tys. PLN (albo inną kwotę) na nieprzewidziane naprawy. Bo może lepiej w takim razie kupić starszy egzemplarz i wkalkulować wszystko w cenę.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Pon 05 Mar 2018, 15:22
Temat postu:
Re: Koszty napraw używanego C5 III
cliff23 napisał:
A więc ile (oczywiście poza ASO, chyba że stawki są podobne) mniej więcej może kosztować naprawa/wymiana:
- turbiny (regeneracja?)
- dwumasy
- wtrysków (regeneracja?)
- konserwacja hydro
- dpf
- inne które występują w C5 a o których jeszcze nie mam wiedzy ...
Zakładam, że rozrząd, oleje i filtry, klocki i tarcze to standard i cena nie będzie dużo wyższa niż przy C4.
Pozdrawiam
Marcin
Zależy też skąd jesteś. Wrocek i okolice to mniej więcej:
- turbina ok. 600zł
- FAP tak drogi, że chyba nikt nie wymienia tylko wycina
- rozrząd (płaciłem niecałe 1200zł z częściami, ale w ASO Mitsubishi bo w zwykłych warsztatach krzyczeli za samą robociznę 450-750 netto, a części to wydatek ok. 450zł z pompą wody, więc wyszłoby na to samo lub drożej).
- olej niecałe 100zł za Totala, którego poleca producent. Filtry Purflux (to oni robią oryginały do C5) to coś ok. 150zł z tego co pamiętam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.