Witam,
Jak w tytule- silnik słabo kręci rano. Auto jezdzone głównie na trasach, więc dziennie przejeżdża min 100km. Rano przy próbie odpalenia, na zapłonie, wskaźnik ładowania na desce jest w 2/5 od lewej. Auto kręci tak jakby stało kilka dni.
W tym tygodniu auto stało 4 dni, dzisiaj rano wsiadam i wskaźnik ładowania jest na 1/5 od lewej strony. Auto ledwo odpaliło i po ok minucie podnosi się na właściwe miejsce, na połowę. Akumulator ma niecały rok, Bosch S5. Ładowanie jak najbardziej ok, 14,3v.
Czy to normalne że na zapłonie wskazówka napięcia jest bardzo blisko lewej strony?
Jakiej pojemności był poprzedni akumulator, bo zmiana pojemności akumulatora trzeba liczyć się z podłączeniem do komputera którego trzeba wpisać pojemności akumulatora w przeciwnym razie będzie źle wskazywało oraz niedostatecznie ładowanie samego akumulatora pomimo że pokazuje 14,3 V to ważne jest jeszcze ampery i wiąże to z częstym niedoładowaniem akumulatora co w Twoim przypadku z pewnością tak będzie wyglądało. Również ważne, gdzie takowy akumulator kupujemy, bo jak kupimy w markecie to jej żywotność również jest ograniczony.
Tak więc proponuję podłączyć pod komputer i zastosować zgodnie procedurą wymiany akumulatora.
Wczoraj autem trochę jeździłem. Dzisiaj przed jazdą sprawdzam stan akumulatora - 12,06V więc za mało. Albo aku pada albo coś żre prąd. Żeby wykluczyć akumulator odłaczylem obydwie klemy i zostawiłem w aucie, zobaczymy czy bez poboru napięcie też spadnie.
Auto zostawione na noc z zapiętymi klemami - rano 12.06V.
Auto zostawione na noc z odpietymi klemami - rano 12.56V.
Gdzieś ucieka prąd. Nie mam niczego dodatkowego poza standardowym wyposażeniem, więc jedyne co przychodzi mi do głowy to instalacja LPG (stag qnext plus). W tygodniu auto pójdzie do mechanika do sprawdzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.